Hemmeligheten

I helgen fikk jeg vite noe hemmelig. Superhemmelig. Ikke fortell det til en levende sjel-hemmelig.


Licensed from: studiostoks / yayimages.com
 

Og det kom fra 6-åringen.

For det hadde skjedd ham noe litt utenom det vanlige og han måtte bare fortelle det til noen. Og han fortalte det til meg. Heldigvis var det noe fint. Men hemmelig. Superduperhemmelig.

Jeg lovte på tro og ære å ikke fortelle det til noen, ikke en levende sjel. Men etter at barna var levert i barnehagen i dag, kom Christina luskende. Hun hadde hørt oss hviske og tiske helgen, og hun var nysgjerrig.

– “Hva snakket dere om? Var det noe hemmelig? Hvorfor sa han det bare til deg? Hva var det for noe? Fortell meg da!”

Hun snuste desperat som en hund som har fått ferten av pølse.

Jeg skulle akkurat til å begynne å prate, for kjærester forteller vel hverandre alt, men så slo det meg: Dette var hans hemmelighet. Til meg. Og bare meg.

Kanskje ikke store tingen, men bare fordi det var en ganske så uskyldig sak, utvilsomt stor for en 6-åring men kanskje ikke avgjørende for resten av menneskeheten, så betyr det ikke at det ikke betyr noe. Det er fortsatt en hemmelighet. Og jeg lovte.

Så jeg sa ikke noe. Låste munnen og kastet nøkkelen. Selvfølgelig gjorde jeg det, for hemmelighet er hemmelighet Og har man først fått den tilliten er det viktig å vise seg den verdig. Det kan komme godt med senere i livet 😉

Så blir selvfølgelig saken en ganske annen den dagen jeg finner øl eller snus i treningsbagen hans og lover å ikke si noe til mamma.

Men for nå er hemmeligheten din er trygg hos meg ❤️

* Følg Pappahjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Gode hemmeligheter er bra å bevare hemmelig. Vonde hemmeligheter bør man dele så man slipper å bære på de alene. Viktig at barna lærer det tidlig, slik at den dagen de opplever noe vondt, tør å dele det. være seg mobbing, overgrep eller annet.

    2. Absolutt! Veldig viktig poeng. Derfor tenker jeg det er ekstra viktig å vise meg tilliten verdig nå, slik at han ser at han kan dele andre ting med meg senere 🙂

    3. Nååååh😍så godt med tillit fra de små. Godt grunnlag for videre samtaler dette. Fin gutt,Fin pappa.

    4. Viktig det der!!
      Fikk en 7åring på fange her sist uke, som fortalte en «vondt i magen» hemmelighet. Så her har vi jobbet med dette.
      Tillit er viktig..så hold de gode hemmeligheten , så er det lettere og bygge et godt forhold til « vondt i magen» hemmelighetene kommer!

    5. Må jo det! Skal plante en hemmelighet hos ham jeg, så får jeg se om han er like flink tilbake. “Jeg drepte naboen og gjemte liket i garasjen, men ikke si det til noen”.. Så får vi se 😉

    6. Hihi, takk for det 🙂 Ja, veldig hyggelig å bli betrodd ting. Også så utrolig koselig å kunne prate om det på sengekanten når det er bare oss to der <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg