Live fra “Hver gang vi møtes” – Tors kveld

Live fra hytta, uten dekning, med marginal 4G, med nød og neppe, men det går akkurat. Be til alle Norefjells guder for at vi kommer oss gjennom kvelden, for nå er det dags for siste og potensielt beste kveld av denne runden med live-blogg og “Hver gang vi møtes”. Take it away, Tor Endresen! 🙂

* Innlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden *

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

20.05: Tor Endresen asså. Liker´n enda bedre allerede 🙂

20.09: Tror dette blir en festkveld, rett og slett. Har skikkelig trua!

20.15: Låt 1, Silya – Café lé swing
“Dette er som klyster på en lørdagskveld”
“Jeg kan godt ta oppvasken, men jeg nekter å høre på der”

Dette er direkte sitater fra min bror Thomas. La oss bare forsiktig anta at han ikke er noen stor jazzfan. Og jeg må nok dessverre si meg enig. Det er ikke nødvendigvis det at jeg hater jazz, jeg bare forstår det ikke. Og dette er veldig jazzete. Jeg savner vel stort sett alt ved originalen, men stemmen til Silya kan ingen tukte. Hennes stemmeprakt er også det eneste jeg liker ved denne tolkningen.
Terningkast: 2.

20.31: Mistet nettet i 15 minutter, men nå er vi tilbake. Litt ustabilt å live-blogge fra fjellet 😉

20.35: Låt 2, Christel Alsos – Ingen stopper oss nå
Synes kanskje låta var litt som vanilje-is. Tilfører liksom ikke så mye nytt, bare er der. En god base, men trenger noe mer. Fikk et hint av Coldplay underveis og det er fint, men ikke nok. Litt emment. Christel synger fantastisk som alltid, selvfølgelig 🙂
Terningkast: 3.

20.44: Låt 3, Tshawe – Radio Luxembourg
Rock on! Tshawe viser nok en gang at han ikke er redd for å touche innom ulike sjangre. Denne gangen rock. Et uventet grep og masse trøkk. Tor elsker det, men surmusa i fjellheimen er sånn midt på treet. Liker trøkket, men det gir meg ikke sånn kjempemye. Og jeg liker rock! Dagens beste til nå, uten at det sier noe særlig mer enn typ høyeste fjellet i Danmark 😉
Terningkast: 4.

20.54: SLUTT, DEL 1. Så ustabilt nett at det er helt ufint, men vi kom oss gjennom del 1. Teo har fortsatt ikke fått godbit, men det venter en liten pølsesnabb eller lignende så fort han slutter så hytteveggene rister.
 

21.45: START DEL 2. Nu kör vi! Veldig klar for nye låter og mer gledelig innlevelse fra Tor.

21.49: Låt 4, Claudia Scott – La regnet øse ned
Surmusa fra fjellheimen slår til igjen, for jeg synes dette blir litt platt, jeg. Kjempefint og vakkert sunget, helt sikkert en fantastisk opplevelse å få en slik tolkning av sin egen låt, men sånn for øretrompeten her så blir det alt i alt litt kjedelig. Igjen altså, kjempefint, men føles litt som en skikkelig god saus, men uten en saftig biff å bite i.
Terningkast: 3.

21.56: Låt 5, Hans Petter – Aladdin
Ålreit, jeg har en kandidat til neste sesong av Hver gang vi møtes: Datteren til Tor! Kjempefin stemme og umiddelbart likbar 🙂 Resten av låta liker jeg dessverre langt dårligere. Jeg er ikke så veldig glad i det skramlete studentrock-soundet og lyder av typen “Bæom, bæ bæooo” treffer meg ikke i det hele tatt. Men fin opplevelse for Tor da, at Solveig Kloppen, aka datteren hans, kom på besøk 🙂
Terningkast: 2.

22.05: Låt 6, Tone Damli – Ingen er så nydelig som du
Må innrømme at jeg har undervurdert Tone i alle år. Trodde hun var litt sånn produsert pop-artist, men dette er jo rett og slett bare vakkert. Den stemmen! Hun synger med innlevelse og troverdighet og får hele hytta til å bli stille. Og DET er ikke verst i min familie. Flott stemme, flott tolkning, perfekt harmoni. Bonuspoeng for å synge på egen dialekt. Dagens beste med et hestehode.
Terningkast: 6.
 

22.08, Konklusjon:
Skuffende lavt nivå på mye i dag, men Tone avslutter med et skikkelig kirsebær på toppen, så da er det helt greit 🙂 Gleder meg til å ikke live-blogge fra fjellet igjen, det var overraskende utfordrende 😉 Kanskje også derfor terningen var litt nådeløs i kveld, det vites ikke. Men Tone stakk av med full pott og et verdig punktum.

Ble ikke noe Dentastix på Teo da. Han har slitt seg helt ut i snøen i dag og snorket seg gjennom hele greia. Får luske en liten klatt leverpostei under nasan på han når han våkner 😉
 

Takk for følget i kveld, folkens! Ha en fortsatt fantastisk lørdag 😀

72 kommentarer

Siste innlegg