Hvorfor jeg IKKE kunne vært med på Farmen kjendis

I det siste er det overraskende mange som har spurt meg om jeg kunne tenkt meg å være med på “Farmen kjendis” hvis jeg hadde blitt spurt.

Først tenkte jeg bare: JA! Dæven, det hadde vært moro.

For jeg elsker en god utfordring og det høres jo bare moro ut å vase rundt på en gård og løse utfordringer. Snekre, hamre og bygge. Jeg er jo ikke en superhandy fyr, men jeg er flinkere med øks og hammer enn ting med tennplugger og registerreim, så det tror jeg faktisk kunne passet meg helt fint.

Her er et bilde fra da fattern og jeg felte et tre på hytta i sommer, bare for å bevise at jeg kan mer enn å lage grøt og ta varme bad:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dessuten får man jo jobbe i fred på den gården. Ingen unger som velter yoghurten hver gang du snur deg, ingen Christina som ber meg slutte å sparke av meg skoene midt i gangen. Bare hardt arbeid og husmannskost. Høres ikke feil ut, det!

Men… det hadde aldri gått. Dessverre. Ikke fordi jeg ikke har lyst altså, men det finnes én avgjørende faktor som gjør at det aldri ville fungert:

Jeg hadde klikket i vinkel!

Og det er ikke bare en tullete ting jeg sier altså, jeg hadde gått helt bananer og kastet folk på havet. For sånn bitching og sutring som de holder på med, folk som rotter seg sammen, spiller et spill og blir til diabolske diktatorer bare de får et hint av makt, hadde drevet meg til vanvidd.

Helt seriøst så skjønner jeg ikke hvorfor ikke det tilter hvert 9. sekund for de folka der inne. Hadde jeg fått samme behandling som Mira Craig som eksempel, med hviskete tiskete rotter overalt og en maktsyk Erlend Elias på topp, hadde jeg blitt så forbannet og bannet i så intense mengder at klipperne i studio ville måttet jobbe så mye overtid med alt de måtte sensurere vekk at de til slutt ville gått ut i streik.

Kan ikke se for meg at det hadde vært spesielt god reklame for bloggen, ei heller noen knallgod søknad for senere deltakelse på Skal vi danse x-)

Selvfølgelig hadde jeg savnet Christina og barna så mye at savnet i seg selv ville vært nok til å knekke meg, men først og fremst det hersens spillet. Kjenner jeg blir provosert bare av å tenke på det, haha!

Også får de vel ikke plagsomt mye å spise der inne heller, som passer meg kjempedårlig, da jeg blir skikkelig hangry når jeg blir sulten. Det ordet passer meg helt perfekt forresten: Hungry + Angry 😉

Så kan man vel også diskutere om jeg i det hele tatt er kjendis. Jeg ville diskutert imot, men hun som var her og kjøpte barnevogn av oss i helgen, sendte selfie til venninnene og ble helt rød i kinnene, ville kanskje sagt noe annet (hei til deg, Maren).

Men altså, hvis klipperne hadde klart å jobbe seg forbi all banningen, hadde det nok unektelig blitt bra TV, men spørs hvor lenge jeg hadde overlevd på gården uansett. Folk har generelt sett en litt ambivalent holdning til å bli kastet i sjøen x-)

Så derfor tror jeg det er lurt at jeg holder meg unna TV-konsepter med skjulte allianser og begrenset med mat. På samme måte som at jeg antakeligvis bare hadde brent ned hele øya hvis jeg kom meg på med på Robinson. Og det er jo ikke bra for noe. Men takk til dere som spør 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ God søndag! 🙂

4 kommentarer
    1. He he, dette er den beste søknaden til å bli mast med på Farmen jeg har lest. Busted 😂😂😋👍👍

    2. Haha, morsomt! Jeg satt og tenkte at det var Mira Craig som oppførte seg bedritent, og at Erlend Elias var i sin fulle rett til å kjefte henne opp! Jeg syns hun oppførte seg som en av de trasse treåringene som jeg hater, og Erlend Elias satte henne på plass slik jeg alltid ønsker at foreldre skal gjøre med de plagsomme barna sine. Men, jeg har ikke barn selv. Kanskje du som har mer erfaring med dem fikk mer sympati for Miras trass?

    3. Thea, jeg har heller ikke barn, men er enig med Petter at Mira ble behandlet dårlig. Hun har jo fått beskjed tidligere at når hun er ferdig med kjolene, så kan hun bli med å arbeide på huset. Når hun da er ferdig med kjolene, så får hun plutselig kontra beskjed, og blir satt til å gjøre masse andre ting som ikke har noe med ukesoppdraget å gjøre i det hele tatt. Skjønner godt at hun ble irritert og klikker. På god morgen Norge fortalte hun hvordan Erlend Elias flere ganger hadde tatt med seg kamera-crewet og prøvd å egge opp til krangling, men ingenting av det blir vist, fordi hun da bare gikk sin vei. Det er klart at hun til slutt fikk nok og svarte på tiltale.
      Jeg skjønner at utedassen må tømmes helst 1 gang i uka, om ikke hver 2. Uke. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det må gjøres mens de jobber med ukesoppdraget. Burde ikke det heller bli gjort etter at ukesoppdraget er ferdig, og de venter på ny storbonde?

    4. Skal stemme på deg i Skal vi danse om du får/ønsker å bli med 😀 Er helt enig med deg om alt dramaet som foregår på Farmen, du hadde nok blitt stemt ut rimelig fort 😛
      Men, når det er sagt, så må jeg igjen bare nevne hvor utrolig flink du er til å skrive. Hadde det vært en slags form for skrive-reality-blogg-værdegselv-serie, så hadde du vunnet lett! <3
      Lykke til i konkurransen om Gullpennen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg