Live fra “Hver gang vi møtes” – Hans Petters kveld

* Blogginnlegget oppdateres kontinuerlig utover kvelden *

Så var det endelig duket for andre kveld i ny sesong av Hver gang vi møtes. Jeg har faktisk aldri fulgt med før, men etter Tshawes dag sist uke, ble jeg hektet 🙂

Og i kveld er det Hans Petters tur. Så, hvem er denne mystiske, litt ukjente Hans Petter foruten frontfigur og vokalist i Trang Fødsel?

Jeg gleder meg til historier, låter, latter og tårer!

Okei folkens, da kjører vi på 😀

Notis: Legger inn klokkeslett foran hver oppdatering, bare sånn for å holde det oversiktlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

* Fy flate. Her man sitter og ser ut på 98 centimeter med snø i timen, ser det ikke helt feil ut med boule og øl i sommerværet. Note to self: Husk å nyte sommern 2018.

* Mens vi venter på at syngingen skal begynne, må jeg springløpe for å hente babycall. Christina er fortsatt litt opptatt, far alene i sofa. Svinger raskt innom Spotify for å gjøre litt research på Trang Fødsel før vi sparker i gang.

Fy søren så mange hits de har! Kan jo halvparten av låtene deres på rams. Det var overraskende. Lover godt for kvelden. Så lenge batteriet på babycallen holder. Aner ikke hvor laderen er.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

* Noterer meg at de sier “effen” i låta Drømmedame. Det er det ingen som sier lenger. Men nå, Tshawe! Det gledes i sofakroken.

* Låt 1, Tshawe – Drømmedame
Oj, shit dette var vanskelig. Nå innser jeg hva de plateanmelderne i VG har å slite med. På den ene siden elsker jeg Tshawe og energien, men samtidig synes jeg ikke det er så mye nytt her. Det er mer trøkk og rytme enn i originalen, men samtidig hadde jeg kanskje håpet på noe mer. Litt X-faktor. Men likevel, det er Tshawe, det er bunnsolid.
Terningkast: 4.

* Hey, 18 minuter ut i programmet og den første tåren er et faktum. Skjønner jo det når man vrenger sjela sånn. Skal slutte å harselere med “Hver gang vi grines”.

20.26: Låt 2, Silya – Ryktet
Jeg ELSKER Silya. Forrige uke var jeg ikke sånn superimponert, men dette smaker fugl. Så veldig! Gås, and og due i én stor sandwich. Har ikke hørt originalen, må innrømme såpass, men elsket trøkket. Den røffe stemmen og ska-beaten som gir låta et lystig preg. Dette føltes rett og slett bare riktig. Love it. Men altfor tidlig å rulle seksern og jeg ble jo ikke bergtatt, så her skal vi høyt, men skjorta forblir på.
Terningkast: 5.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.27: Innser at leser “Amanda” har et kjempepoeng og endrer fra stjerne foran hvert punkt til klokkeslett. Folk er så smarte.

20.29: Pause. Bra. Holder på å tisse på meg. Tenkte for øvrig å være sånn sunn og fin fyr, men behovet for potetgull ble for stort. Ikke spist så langt i 2018, på tide å bryte noen nyttårsforsetter. La det skje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

20.34: Pausen over, rakk ikke tisse. Viser seg at live-blogging er veldig gøy, men kjempestressende. Måtte kaste gensern. Svett x-)

20.36: Elsker moralen til Hans Petter i innledningen til låta “Fredag”. Sitat: “Selv om det ser ordentlig dystert ut på mandag, så ordner det seg på fredagen vøtt”.

20.39: Låt 3, Claudia Scott – Fredag
Hmm.. Synes det var litt kjedelig, jeg. Fin stemme og liker den lille countryknekken, men med tanke på gitt introduksjon og tekstens innhold, synes jeg liksom sangen fortjener litt lystigere tonelag. Joda, man skal selvfølgelig tolke låta som man vil, men savner optimismen i låta. Ikke helt min kopp te dette, flott stemme til tross.
Terningkast: 3.

20.45: Maria i kommentarfeltet spør om Teo har fått godis, siden det er lørdag og alt. Har ikke fått det. Han fikk en godbit i går og tenkte å spare på kaloriene i dag. Men ålreit, hvem er jeg til å være skinnhellig, her jeg sitter med den ene labben dypt nedi potetgullpåsan. Godbit innvilget 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20.48: Innser at historien til Trang Fødsel er ganske mye mindre gripende enn Tshawes historie. Og at Hans Petter ligner ganske mye på Jo Nesbø.

20.54: Låt 4, Tone Damli – Kursiv
Æsj, nå kommer jeg til å fremstå som en gammel surfis, men jeg synes kanskje dette ble litt tamt. En fin vibb av road trip og jeg fikk umiddelbart lyst til å fise langs landeveien i en sprek cabriolet på en lun og herlig sommerdag med taket nede, men det mangler liksom litt fyrverkeri. Kanskje jeg som har urealistisk høye krav. Jeg vil liksom bli blåst av sofaen av en ny og personlig vri på en gammel klassiker. Føler at dette blir litt plankekjøring. Ikke feil, bare litt for lite salt i maten.
Terningkast: 3.

20.58: Pause! Dette var overraskende stressende. Tror jeg må ta meg en dusj i pausen, haha! Men herregud så moro. Gleder meg til del 2 🙂

21.01: Christina har endelig kommet ned etter at hun sovnet under legging av barna, haha! Nå skal hun spole seg gjennom del 1 mens jeg tisser. Gleder meg veldig til Christel Alsos i dag, tror det kan bli skjelvete i underleppa.

* DEL 1 SLUTT *

21:20 (pauseblogging): Christina skumtitter gjennom del 1. Noterer meg at det ikke er så rart han ikke blir gjenkjent i noe særlig grad. Mannen er jo ikke til å kjenne igjen fra 90-tallet. Spørr´u meg så er Hans Petter som en fin vin som bare blir bedre med årene 🙂

21.24 (pauseblogging): Christina sitter og titter på Tone Damli. Utbryter ganske innlysende misunnelig: “Åssen klarer´a å gå på de skoa?! Se på de hælene a!!”
 

* DEL 2 *

21.50: Låt 5, Tor Endresen – Hippie
Har aldri hatt noen dragning mot Las Vegas og fikk det ikke i kveld heller, dessverre. Sorry Tor, men dette funker ikke for meg. Elsker energien og Tor leverer så det svinger, det er bare ikke min kopp te. Du kan servere meg verdens beste lutefisk, men det er fortsatt lutefisk. Om noe, fikk jeg litt lyst til å spille på enarmet-banditt. Vant 100 kroner på danskebåten da jeg var ung en dag. Brukte pengene på å kjøpe kosebamse til søsteren min og meg. Stor dag. Men sånn bortsett fra det..
Terningkast: 2.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21.57: Dette var sterkt. Ingen er bare det du ser. Hans Petter har gått gjennom en eksistensiell kamp og skjønner at det må ha føltes rart å lage joviale sanger når noe sånt skjer med broren din.

21.58: Klar for Christel. Spent nå.

22.05: Låt 6, Christel Alsos – Hei, her er jeg
Det. Var. Magisk. Den stemmen, den innlevelsen – det der er seriøst det mest ekte jeg har følt så langt i 2018. Rett og slett magisk. Aldri har jeg sett noen synge med så ektefølt innlevelse. Fy flate. Måtte gi frua en klem i sofaen. Trodde det måtte en sang med masse trøkk til, men neida. Sokkene er herved blåst av.
Terningkast: 6.

22.07: Hæ? Er det ferdig allerede?! Trodde det skulle være flere låter og vare minst en halvtime til. Okei, tiden flyr når man blogger og ser på TV. Men i så fall, over til indrefileten:

* Dagens beste *

Christel Alsos. Uten tvil. Det var magi langt inn i hjerterota.
 

22.08, Post Bloggum: Digger den kjeksreklamen.

22.10: Men okei, da får vel jeg pakke sammen for kvelden. Tusen takk til alle som fulgte med på galskapen og TUSEN TAKK for alle kommentarer 😀 Dette var gøy! Mer live-blogging neste uke? Ikke helt umulig 😉

Ha det a!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Ha en fortsatt tipp topp lørdag!

70 kommentarer
    1. Har ikke som vane å se på hver gang vi møtes, men når Hans Petter er med, så er jeg nødt. Har vokst opp med trang fødsel i bilen på hver eneste roadtrip med familien. Det var alltid allsang og god stemning. Aldri noen sure miner. Er gravid, så vannverket er skrudd på for lengst.. Åhhh, dette er sånne minner jeg vil bringe videre til egne barn ❤️
      Vet at dersom en av de synger “Hei, her er jeg” så kveles jeg i egen gråt 😂

    2. Haha! Gode minner 🙂 Trang fødsel for meg er ungdomstid, kviser, smugrøyking og glede x-)

      Det fine med dette programmet er jo at man plutselig innser hvor utrolig mange bra sanger de ulike artistene har gitt ut. Trodde jeg kunne TO Trang Fødsel-låter jeg, haha!

    3. det er som om du leser tankene mine og skriver dem ned! til og med at det måtte være stressende med live-blogging, hahah

    4. Hadde egentlig tenkt til å legge meg tidlig idag (les kl. 21), men dette er underholdning som er for god til å gå glipp av…live!!! 😝😂❤️

    5. Jeg synes det var mye mer spennende forige uke. Og synes ikke Tone sin versjon ble vel statisk..ikke så bra.

    6. Haha, så utrolig bra! Synes det er veldig moro selv. Men pausen er jo kjempelang. Ja ja, enda godt man tok hull på den gigantiske posen med julepotetgull.
      Note to self: Joggetur i morgen x-)

    7. Må si meg enig. Historien til Tshawe var langt mer gripende. Trang Fødsel føles som et skudd i blinde, men men, ikke alle kan bo på gata heller.
      Håper det kommer en låt som blåser sokkene av meg 😀

    8. Hva vett du egentlig om hun Claudia scott ? Hun virker ikke akkurat veldig kjent og har 1 låt spilt mer enn 100k 🙂

    9. E vanskelig å bli blåst av banen når orginal sangene te Trang Fødsel aldri va nåken sånne “blåst av banen” hit’er.. Meir sånn “all sang på grensen” musikk, synast eg.. Enig med at ingen te nå har funnet på nåke nevneverdig heseblesande å skriva heim om..
      Litt spent på frøken Alsos.. Og Tor Endresen øverraska meg stort sist lørdag.. Men, som eg nevnte innledningsvis.. Vanskelig å egentlig gjør så mye ut av låtane deiras, når de går i så mainstream takt og tone..
      Frisk og modigt gjort detta påfunnet ditt.. 🙂 .. Ska nåke te å vær kreativ “on demand”..

    10. Syns du kunne gitt Damli ekstra poeng for å synge på dialekten sin! 😀
      Det er viktig å ta vare på dialektene våre, men burde jo skjønt at det ikke kom dialekt poeng fra deg. For det HETER jo faktisk lakk-riss! 😉

    11. Vet du, jeg har ingen aning. Dessverre. Har ikke hørt om henne før, antakeligvis fordi hun opererer i en sjanger av musikk der jeg ikke er så veldig godt bevandret. Men jeg liker stemmen og håper hun klarer å klemme til med en skikkelig innertier en dag. Så langt synes jeg det har vært litt trygt inne i egen sjanger og håper hun drar til med en tolkning litt ute av komfortsonen 🙂

    12. Hahaha! Lakk-riss. Hørt sånn galskap. Og “kaSHtanjer da”. Det er nesten det verste.

      Men absolutt, Tone får selvfølgelig dialektpoeng. Men det mangler litt MGP-greatness 😉 Synes det blir litt trygt, men liker road trip-følelsen og sommervibben 🙂

    13. Vet du, det er et veldig godt poeng! Sangene er litt enkle allsanglåter, men samtidig har jeg sett Hellstrøm gjør matkunst ut av nesten ikke mer enn bare en gul løk, så det skal være mulig 😀

      Veldig spent på Alsos selv. Synes hun var på grensen til magisk sist uke og har trua også denne gangen. Og helt enig i at Tor Endresen overrasket stort sist uke. Synes kanskje han var best, så spent på om han klarer å følge opp denne uka 🙂

      Del 2 bare 5 minutter unna!

    14. Det e tekstene som på ein måte e “styrken” hos Trang Fødsel.. Så å finna ein sang, og gjerna dra den ned ett hakk.. Laga ei mørk å dyster ramma rundt sangen gjerna, og der kan gjerna Alsos ha nåke å fara med.. Me får se.. 🙂

    15. Du tenker fra i går. Den er sjekket og jubelhopp er foretatt, både 1 og 2 og 15 ganger x-)

      Veldig hyggelig at en sånn sak engasjerer mange, selv om man selvfølgelig får veldig mye rart (les: dritt) i kommentarfelt og innboks. Men jeg tåler et par grinete mannfolk i innboksen, om det kan få bare én av de som innlegget er rettet mot til å endre holdningen sin en smule 🙂

    16. Hva er din trang fødsel favoritt og hvorfor det 🙂 ?
      Takk for bra svart på claudia scott spørsmålet!

    17. Altså Peter, ?Hver gang vi møtes? kan da ikke trumfe VM-kampen i herrehåndball! Sykt spennende kamp, by the way!

    18. Jeg embracer det å være oldis å se på oldisprogrammer når jeg kan gjøre det sammen med deg. Spot on evalueringer, håper at du gjør dette hver uke. Masse kjærlighet <3

    19. Det var sterkt å høre om broren hans,siden jeg har en fetter som gjorde det samme. og få den nydelige versjonen til christel…ble rørt eg

    20. Haha, ja det er ikke så gæli å være oldis når vi kan være det sammen 😀
      Men ja, dette ga mersmak! Må jo vurdere å live-blogge neste uke også. Må bare ta meg en dusj og strekke ut først, haha!

    21. Ah, gikk tilbake til kommentaren din og så at det er samme Ida. Godt å høre at du enda lever, begynte å bli bekymret for om du lå og plasket i egen gråt fortsatt, hehe.
      For en fantastisk sang <3

    22. Spot on på dei 2 siste.. =D .. Tor havna der eg trudde han sko vær, før han drog te med ein fantastisk opptreden forrige lørdag.. Litt sånn typisk norsk Melodi Grand Prix låtpreg øve det, som man vett at e nærmare null poeng enn nåke anna.. Skuffa..
      Så kom Alsos då.. Joda.. Eg har ikkje ord.. Så godt at du hadde det.. Fantastisk.. Nakent, muntert bedrøvelig og magisk.. Gøy tiltak, Peter.. Kjør på neste lørdag.. 😉

    23. Takk for det, kompis! Vet du, det tror jeg nesten jeg må, for dette var jo kjempemoro 😀
      I så fall får du henge deg på, for du har mange gode analyser å komme med. Trenger dine gullkorn å lene meg på 🙂
      /highfive!

    24. Eller, live må det ikke være, men si du skriver ned akuratt det du tenker og det som skjer imens dere spiser middag f eks? Og poster etterpå? I «live-stil» eller et innlegg i uka, fast, som du setter av et visst antall minutter og bare skriver det du tenker i hulter og bulter og poster, ikke noen finlesing! Husker noen bloggere hadde det for mange år siden, var så gøy!

    25. Det va vel te slutt der at “ein gul løk om te matkunst” virkelig slo te.. Sjøl om Alsos heller skrelte løken ner te der at man kun hadde smaken igjen, “ein smak” som virkelig va som balsam for både øyrer og sjel.. Med ett band arrangement som ikkje blei for mye, men heller ga teksten den støttå den trengte..
      Ulidelig vakkert og skjørt..
      Og sjølsagt ska du gjør detta neste lørdag, så ska eg henga med eg.. 🙂 .. Om det va gullkorn eller ikkje, så va det nå kjekt å væra litt “sofaekspert” .. Kjempe kjekt, som Rune Bjerga så flott seie på Haugesunds dialekt..
      Man har som regel ikkje meir løye, enn man laga sjøl.. Goe Kvelden, te deg og Kånå.. 🙂

    26. Synes programmet ser så koselig ut når det går på reklame men jeg glemmer selvfølgelig å faktisk huske på å se det når det først går. 😛 De synger mange fine og gode sanger da! 😀

    27. Konge review av kvelden! Enig med flere her, gjør mer sånn live-tv-opplegg. Hilsen gammel matblogger
      AKA keep up the good work!

    28. Jeg gleder meg masse til Claudia din dag. Dama er rå! Nå er jeg litt eldre enn deg og digger sjangeren 🙃 Will the circle be unbroken😁

    29. Haha, vi har én babycall vi fortsatt tar i bruk ved sykdom. Lillesnupp hostet og surklet så fælt i siste runde at vi fortsatt har ett ekstra sett med øyne noen kveler 😉

    30. Ooooh, det er en god idé, kjenner jeg! Herregud, jeg kan jo live-blogge om alt! Haha, hvilke muligheter!

      19.01: Dagsrevyen er i gang. Bra slips på nyhetsoppleser i dag x-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg