Mitt store mål for 2018

Jeg hadde ikke tenkt til å ha noen nyttårsforsett i år, men så innså jeg at det er to ting jeg virkelig ønsker for det nye året. Ikke en drøss med uoppnåelige visjoner, men TO enkle ting for et bedre liv. Én livsviktig livsforbedring og ett hårete mål.

 

Årets nyttårsforsett: 0 mobil på sengekanten!

Det høres kanskje banalt ut, men dette har faktisk blitt et reelt problem. Jeg lider av særs fremtredende lakenskrekk og vil bruke enhver unnskyldning til å ikke legge meg. Og når jeg først får lagt meg, blir jeg liggende og scrolle til langt på natt. Sjekker sosiale medier, ser på serier osv. Så våkner man dagen etter og i speilet på badet blir man møtt med et tryne så trøtt og gustent at man skulle trodd det hadde tapt en krig.

Og vet du, sånn orker jeg ikke å ha det lenger. Jeg vil lese bøker, jeg vil sove lenge, jeg vil våkne og føle meg kvikk! For når søvnen ryker, ryker alt og det har jeg faktisk begynt å kjenne på.

Så i hele 2018 er det 0 mobil på senga! Bare tid til å roe nøtta, lese bok og få kontroll på livet. Og jeg gleder meg allerede! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
#scrollehjerte
 

Årets hårete mål: 500 i 2018!

Jeg har blitt veldig glad i styrketrening. Ikke sikkert alle husker dette, men for noen år siden hadde jeg et prosjekt kalt “Sofagrisprosjektet” der jeg skulle gå fra sofagris til het potet i løpet av et år, men det prosjektet kræsjet totalt. Kanskje ikke så rart når man legger ut på en ambisiøs reise det året man får barn nr. 2 😉

Det jeg lærte av det prosjektet er derimot at det er gøy å komme seg i form, men at endringer tar tid. Jeg trodde jeg skulle bli blodtrent over natta, men sånne ting tar altså tid.

I 2017 har jeg trent jevnt og trutt, men uten et spesifikt mål er det lett å ta ting litt på hælen og hoppe over en trening i ny og ne. Man jobber jo ikke mot noe spesielt uansett.

Derfor har jeg satt meg et stort og hårete mål for å pushe meg selv i 2018: 500 kg i de tre store!

For å si kjapt hva det innebærer, så betyr det altså totalvekten av hva man maksimalt klarer å løfte én gang i de tre store øvelsene: Markløft, knebøy og benkepress.


Markløft, kenbøy og benkepress.

Det er en lang vei å gå, men få søren så motiverende!!

Det beste er at disse to målene faktisk jobber sammen. For å kunne prestere på trening og bygge muskler, må kroppen ha masse søvn og hvile mellom øktene. Hard trening gjør deg dessuten trøtt som en rumpepinne, som igjen er god grunn til å gå og legge seg. Vinn-vinn med andre ord 🙂

Så skal ikke dette bli noen treningsblogg altså, jeg ville bare si at det føles supermotiverende å ha et godt forsett og et hårete mål for året som kommer 🙂

Godt nytt år!


Det trynet.. x-)
 

/ Bring it on, 2018!

P.S. Har du satt deg noen spennende nyttårsforsett?

22 kommentarer
    1. Hårete mål ja , men desto bedre når du når de.. Hot tips til deg, fruen eller andre du føler treng et dytt i rævva.. Sjekke ut 1millionskritt på facebook eller instagram. I promise u. Dette blir bra! *klaskelanke *

    2. Lurer på om jeg skal kaste meg på nummer en.. må ha telefonen med på nattbordet for jeg har tenåringer som må kunne nå meg.. men trenger jo ikke bruke den. Har mange bøker som venter ..

    3. Åh, kjenner meg igjen i de kjøp- og salgannonsene. Har masse barnestæsj som bare venter på å komme seg på finn, men av en eller annen grunn klarer jeg alltid å utsette det til i morgen, hehe. Men én ting hver dag? Gaddæm, da har du mye stæsj! 😀
      Godt nytt og lykke til!

    4. Haha, først tenkte jeg bare WOW!!, men så… hahaha! 100 % treningsrate, ikke verst det. Ligger på 0% selv. Til mitt forsvar, rundt 60% bihule- og lungebetennelse da 😉

    5. Jammen jeg har jo alltid med meg telefonen til senga, jeg også. Føler liksom at jeg må være tilgjengelig. Dessuten bruker jeg den som alarm om morgenen, men trikset er å la den ligge der som nødtelefon og alarm, men ingenting annet. Ikke som kino og underholdningssenter x-)

    6. Jeg har sparemål på BSU som jeg skal klare (klarte det i fjor så da klarer jeg det i år også).
      Komme meg i form etter fødsel (9 uker til termin, så det burde jeg klare)
      Ikke samle på unødvendig skrot 😉

    7. Hei Helene, for noen gode mål!
      BSU er kjempelurt. Kom veldig godt med den dagen man plutselig måtte cashe det ut. Ingen annen spareform som gir bedre goder, så jeg sier go for it 🙂

      9 uker til termin? Lykke til!! Men ikke stress med å komme i form igjen da, det har du god tid til. 99,9% opplever ikke et sånt Caroline Berg-mirakel der kroppen bare trekker seg sammen igjen. Bare greit å ha i tankene 🙂

      Det beste med unødvendig skrot er å kaste det. Elsker å kaste skrot! Der har du en perfekt aktivitet å ta deg til når bebisen er ute og sover på dagtid 🙂

      Lykke til med fødsel og målene i året som kommer!

    8. Enig med Anne Mette; tror 1 millionskritt på Facebook og Instagram blir bra, så jeg hiver meg på der😄
      Et lite tips når det gjelder Vixen – legg ut link litt oftere😉 Tror det er lettere for folk å stikke innom og avgi sin stemme med den lille påminnelsen😉😉

    9. Skal begynne å skrive ukesmenyer og handlelister, var flink til det før, men så dabbet det litt av. Blir voldsomt mange turer på butikken i løpet av en uke. Vil bli flinkere til å bruke opp ting i skaper og skuffer før det kjøpes nytt. Per i dag syntes jeg vi kaster alt for mye mat. Er dårlig på å spise rester. Har også lyst til å snakke med mormor oftere, det skjer alt for sjeldent. ☺️

    10. Mitt litt rare nyttårsforsett er det samme som sist år bruke opp reste mat 😂😂 vi er en familie på 6 og det er aldri nok reste middag til en til runde derfor har det blitt kastet, men nei bli flink til og bruke det opp alikavell bare spe på med noe annet/mer. Var flink i fjor og skal forsette med det 😉 (laget pinnekjøtt lapskaus i går av restene etter nyttårs middagen)

    11. Tusen takk for det, Liv! Det skal jeg gjøre. Vil jo ikke mase vettu 😉
      Skal absolutt sjekke ut 1 millionskritt. Høres ut som en spennende greie 🙂

    12. 500 er jo rimelig hardcore! Får du til dette så blir jeg imponert, det er virkelig et tall det står respekt av. Kan jeg spørre hvor du befinner deg nå når reisen begynner? Gjerne hva du tar i hver av de tre – litt moro å følge utviklingen! Gi jernet!

    13. Æsj, jeg vet. 500 startet egentlig bare som en drøm, men trenger liksom et hårete mål å jakte på. Hvis ikke er det så lett å glemme hvorfor man trener og ikke jobbe målbevisst. Og med en rolig ambisjon om å bare kjøre tre hard økter i uka, har jeg ikke mange å ta av 😉

      Starter på 400. 160 i mark, 120 i kne og 120 i benk. Godt start, men lang vei å gå 😉
      “Gi jernet!” – det skal jeg notere meg bak øret som slagord for 2018 😀
      /highfive mister!

    14. Jeg holder fremdeles nyttårsforsettet mitt fra 2003, så jeg ga meg med sånt mens jeg var på topp 😅 15 år og to dager siden jeg røykte min siste sigarett 💪🏻
      Lykke til med dine hårete mål – jeg heier på alle som har nyttårsforsetter. Noen ganger går det, andre ganger ikke – men hurra for pågangsmotet 👊🏻

    15. Aaah, den vanskelige dørstokkmila. Det kan være det tøffeste målet det der, men frykt ikke for jeg kan heldigvis meddele at det er ikke så ille med treningsglede som man skulle tro. Man tenker at det vil ta måneder og bygge den opp igjen, men jeg synes alltid det går overraskende fort. Første økta er helt grusom, men allerede på andre eller tredje økt, spesielt om man klarer å spise litt sunt imellom, så begynner man å føle seg kvikkere allerede. Man får lyst til å endre seg og man begynner å se fremover. Bare vent og se 🙂
      Og lykke til!

    16. Lykke til! Dette høres ut som to overkommelige mål, tommel opp!
      Jeg har et liknende sengekantmål: skaffe meg tvilling-sim-kort, og sette dette i en “steinaldertelefon”. På den måten kan jeg sende sms og motta viktige telefoner om det skulle være noe, men en telefon som er for gammel til engang å spille Snake på, er ikke fristende nok til å holde meg våken utover natta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg