Full pott hos fastlegen

Som mann er dette faktisk det beste som kan skje hos legen x-)

Big pill
Licensed from: Ikostudio / yayimages.com
 

For jeg hadde egentlig planer om å ri av stormen med store doser smertestillende og tjuvlånt astmamedisin, men da hodet sluttet å reagere selv når dosen gikk fra milligram til gram, var det på tide å dra i snora.

Men jeg er mann, vettu. Det verste jeg kan tenke meg er å troppe opp hos fastlegen og få høre at det ikke feiler meg det spøtt. Bare en rask sjekk, et spark bak og klar beskjed om å slutte å være en liten sytekopp.

Derfor venter jeg i det lengste med å oppsøke lege, og hvis jeg først drar skal jeg være helt sikker på at det er minst én ting galt. Og da jeg våknet med vekten av en elefant på tinningen i dag og smerten ikke lot seg lindre uansett hva jeg kastet på den, var tiden inne.

Og igjen, som mann, er det som skjedde faktisk det beste som kunne skjedd. For jeg var ikke frisk! Jeg var syk! Kjempesyk! Og da ble jeg faktisk litt glad.

For ikke bare har jeg lungebetennelse, men bihulebetennelse attåt. Musikk i en syk manns ører. Sånn bortsett fra de vanvittige smertene, må det sies å være en stor seier for huleboermannen i meg. Ikke pyse, bare syk.


#sexybeast
 

Men det er også så langt jeg kan kalle meg mann for i dag. For da vi kom hjem fra legekontoret, dro resten av familien i juleselskap. Jeg fikk frikort til å holde meg hjemme og brukte tiden på et langt, glovarmt bad med badesalt, duftlys og full staffasje.

Så smurte jeg meg en stor skive med mutterns hjemmelagde julekake med smør og brunost, og slo meg ned i sofaen for å se på film og dorme.

Snuflet meg gjennom det vi hadde på boksen og prøvde først min gamle favorittfilm: Inception med Leonardo DiCaprio. Men med et hode som fortsatt var plaget med elefant på tinning, ble jeg raskt svett av skytescener og action.

Så da gikk jeg for en annen favoritt. En langt mindre maskulin film. En film jeg en gang i tiden motvillig ble dratt med for å se på kino, men endte opp med å gi en sekser på terningen: Mamma Mia!

Jeg kan ikke huske at den filmen var spesielt rørende sist jeg så den, men så hadde jeg jo heller ikke knasket i meg en hestekur av piller den gang. Men det hadde jeg nå.. Og siden ingen var hjemme sto jeg fritt til å sippe så mye jeg ville, der jeg lå neddopet og rusa på julekake og penicillin 😉


Når hostekula kommer midt i en selfie x-)
 

/ Mamma mia, here I go again <3

–> Stem gjerne på Pillehjerte i Vixen Influencer Awards (Livsstil, Gullpenn, Folkets Favoritt)

8 kommentarer
    1. …..lå neddopet og rusa på julekake og penicillin.
      Selv med feberfantasier klarer du det 🙂
      Fikk frem gliset i dag også 🙂

    2. Masse god bedring til deg. Jeg har vært syk siden julaften,influensa,nå mulig lungebetennelse. Legevakt next😷

    3. Ta det med ro med god samvittighet. Moren min er nettopp blitt frisk fra lungebetennelse, etter 4(!) uker med høy feber. Grunnen til at det varte så lenge var fordi antibiotikaen ikke fungerte i starten, og hun ikke tok det nok med ro i starten. God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg