Kos og kaos på kvelden før dagen

Uansett hvor eller hva man skal: Avreisedag er alltid kaos. Vi trodde selvfølgelig vi skulle ha god kontroll denne gangen, men den gang ei. Ikke holdt vi tiden heller. Jeg skjønner ikke hva det er med å prøve å reise steder med barn på slep, men det tar altså så vanvittig lang tid. Å pakke for seg selv er gjort på 10 minutter, så hva de resterende 4 timene går til, vet jeg ikke. Men det skjer hver gang.

Og ingen har selvfølgelig tisset når vi endelig er klare til å dra, og bilen buler som en surströmmingsboks.

Så kommer man seg endelig av gårde, litt etter tiden og litt irritert, men så går det ikke lang tid før kaos er glemt og kos står høyt i kurs. Spesielt på en dag som denne, på vei til min søster for å feire jul med hennes familie. Grøt ved ankomst, marsipanverksted til kvelds og det ryktes om at nissen har gjort klar bål i skogen for oss i morgen tidlig. Der ønsker han sterkt at vi skal spise julefrokosten og ta med grøt på lasset. Jeg mener, det kan jo ikke bli mer julete enn det!

Så selv om jeg alltid stresser på meg grå hår og stressflass ved avreise, er det alltid fantastisk å komme frem. Spesielt til fyr i peisen og lukten av kongerøkelse 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Hipp hurra og hurra meg rundt, i morgen er det jul!!!

3 kommentarer
    1. Kjære Peter! Nå vet jeg hvorfor Fru Wold i Jul i Svingen er så grinete! Hun mister jo dattera si gulltopp på selveste julekvelden i reisen til julestjernen. Nå har gulltopp blitt voksen og har flytta ut. Likevel bringer førjulstida tilbake vonde minner for Fru Wold. Dessuten er hu litt ensom nå som hun ikke lenger har ungene i hus. Det er også ganske åpenbart at hun ikke bor i slottet lenger! Hva som er grunnen til dette kan vi jo spekulere i. Det kan være Fru Wolds dårlige humør som er synderen så klart. Likevel heller jeg mot at Fru Wold har dårlig humør FORDI kongen har funnet seg ei annen dronning… Hvis kongen hadde falt bort vil jeg jo tro at hun ville blitt boende i slottet? Eller? Ikke rart jula er en vanskelig tid for Fru Wold… Vi får nå ha litt medfølelse med henne i den vanskelige tida! Jula er jo tross alt ikke alltid like fantastisk som hos deg og meg. God jul!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg