Hva gjemmer seg i puta??

Inntil i går kveld trodde jeg at Christina og jeg levde ganske åpne liv uten noen imponerende hemmeligheter. Ingen falske pass eller spennende dobbeltliv. Blogger om dagen, skarpskytter om natten, ingenting sånt. Men det var som sagt frem til i går, for da jeg skulle legge lillesnupp oppdaget jeg noe rart.

Jeg skulle bare dytte litt på puta da jeg la meg ned for å lese godnatthistorier, men så kjente jeg noe. Jeg skjønte ikke hva det var og måtte snu litt på puta. Og da dukket det opp. På innsiden av putetrekket, en rekke skjulte objekter. Sylinderformet, ikke lenger enn ca. 7 centimeter lange. Også noen mindre ting, på størrelse med en drue.

Jeg hadde ikke tenkt til å styre mer med det og bare la ting være ting, men nå holder jeg på å dø på meg av nysgjerrighet. Hva kan det være? Hva bruker hun det til? Og hvor lenge har dette pågått?! Det er lenge siden jeg har lagt lillesnuppa nå, så dette kan ha pågått over lang tid..

Spy looking through magnifier
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

 

Er det skjulte drapsvåpen som ligger gjemt til en kveld Christina ikke orker en eneste tørr pappavits til? Kanskje bygger hun en bombe i de mørke nattetimer? Kanskje er det penn og papir som hun bruker til å skrive lange, vakre dikt til sin vakre mann når inspirasjonen treffer henne midt på natten?

Eller snakker vi russisk pass, kart over Moskva og en blankpolert Walther P99? Er det lommelykt og lighter hvis strømmen skulle gå midt på natten? Strikketøy? Leppestift og andre sminketing, bare sånn i tilfelle man plutselig våkner og føler for å dra på byen?

Eller… hvis man må sminke seg for noen andre midt på natten… Jaha ja, kanskje burde jeg sjekke putetrekket til postmannen også? Det kan også bare være nesespray, men det var minst 5-6 gjenstander inni der, så hva i all verden skal hun med nok nesespray til å bedøve en hel barneskole? Og hvorfor gjemmer hun det i putetrekket?!

Hva enn det er må jeg komme til bunns i dette. Men jeg kan jo ikke bare begynne å rote rundt i hennes private ting heller, så jeg blir nødt til å spørre. En del av meg håper at det er noe utrolig kjedelig, som gamle smokker og håndkrem, men en annen del av meg ikke kommer unna at det hadde vært spennende om det skulle vise seg å være løsbart og russisk pass x-)

Passport
Licensed from: elwynn / yayimages.com
 

/ Mens vi venter på at Peter manner seg opp: Hva tror du det kan være?

–> Stem på Løsbarthjerte i Vixen Influencer Awards (Gullpenn, Livsstil og Folkets Favoritt)

11 kommentarer
    1. Hah, aldri! Men kan jo ikke bare skrive om julesennep heller 😛
      Synes dette var et artig innlegg og spennende mysterie jeg er oppriktig spent på selv. Men hvis du har noe annet du heller ville lese om så bare fyr av, så skal jeg skrive et innlegg om det også 🙂

      Men idéskuffen min går aldri tom, Anonym. Aldri! 😉

    2. Jeg tror Christina har plukket kongler til dekorasjon. Til en krans, kanskje? Også har hun pakket konglene inn i putetrekket sånn at de tørker til jul. Men jeg vil heller anbefale et varmt badegolv, eller en middels varm steikovn med døra på gløtt.

    3. Det er ikke lillesnupp som lever et spennende dobbeltliv, da? Har selv en liten frøken som fyller putetrekk, sko, lommer, skuffer, sofaputene, kjøleskapet og brødboksen med skatter. Det kan være stein, skruer, lego, makrell, hva som helst. Sånn for sikkerhets skyld, tror jeg.

    4. Var det puten til Christina? Det du beskriver der høres ut som noe som passer veldig godt i nattbordskuffen hennes.. Håper ikke det er det, da blir hun nok veldig forlegen over at du skriver om det her 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg