5 raske julegavetips til menn

Det trenger ikke være så avansert til oss gutta 😉

Happy man in santa costume with gifts
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com
 

Kvadratroten av 768? Hvem var president i USA i 1843? Hvem anser du som den ypperste innen bulgarsk samtidskunst? Og hva ønsker du deg til jul?

Alle disse er vanskelige spørsmål som få menn kan besvare. Og med rette! For det er vanskelig å vite hva man skal ønske seg til jul fra år til år.

Ikke vil man ønske seg for dyre gaver, ei heller vil man ende opp med en stabel raggsokker fra gulv til tak. Dessuten har man jo ofte det man trenger. Derfor svarer vi ofte bare: Øøøh.. ææh.. veit ikke.

Min oppfatning er at kvinner er langt enklere å kjøpe gaver til enn menn, for kvinner har vett til å tenke litt større og kan ønske seg ting til familien eller huset, mens vi gutta stort sett bare tenker på oss selv. Og setter en mann først opp noe på ønskelista, er det gjerne spesifikke ting som ligger langt over budsjettet.

Derfor har jeg kommet opp med 5 enkle gavetips jeg tror kan slå an hos enhver mann. Det er fullt mulig at de bommer helt, men dette er i hvert fall ting jeg hadde blitt kjempeglad for.

Happy santa writing letter for gifts
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com
 

1. Favoritt-deodoranten!
Dette høres kanskje banalt ut, men har jeg først funnet meg en deodorant jeg liker, så vil jeg gjerne holde meg til den. Så finn ut hvilken deodorant mannen/sønnen/svigerfar etc bruker og kjøp så mange av den som budsjettet rekker til. 3 stykk av min favorittdeodorant ville for eksempel kostet deg 100 kr på butikken og hadde vært en innertier under treet.

Dette tipset gjelder også for barberblader. Kjedelig å kjøpe, men strålende å få. Hvis du kjøper riktig type, altså den han allerede bruker og liker 😉
 

2. Rare drikkevarer
Det er moro med ting man ikke normalt sett kjøper selv, så noen rare drikkevarer, f.eks: øl, brus, cider, vin, kombucha etc er sånt en mann kan sette pris på. Kan absolutt være alkoholfritt 🙂
 

3. Forbruksvarer til hobby
En gave som går på hans favoritthobby kan fort score deg mange bonuspoeng. For det kan være vanskelig å vite hva slags utstyr han allerede har eller trenger, men forbruksvarer trenger man alltids mer av.

Friluftstype? Frysetørket turmat koster rundt 80 kr per porsjon. Glad i å trene? Et rør med brusetabletter til å ha i vannflasken koster rundt 60 kr. Her kan du også gå proteinsjokolader, energigel, proteinpudding etc etc.

Med selv et ganske lite budsjett kan man sette sammen en artig pakke som nesten garantert kommer til å slå an 🙂
 

4. Sennep
Jeg vet at man ikke skal generalisere, men jeg går så langt som å påstå at de aller fleste menn ville blitt sjeleglad for en artig sennepsvariant. Men her holder det ikke med vanlig pølsesennep, se heller hva du kan finne i en gourmetbutikk eller dagligvarebutikker med veldig godt utvalg.
 

5. Undertøy av god kvalitet
Utrolig kjedelig å kjøpe, men fint å få. Som mann blir jeg ofte fristet til å kjøpe 12-packs med kjipe sokker til en billig penge når jeg får muligheten, men sokker eller boxere av god kvalitet koster gjerne litt mer. Ikke sånt man ofte tar seg råd til selv, men å få til jul er derimot helt gull.

Muscular man nearly naked in underwear looking to a side
Sånn vil gubben se ut med nytt undertøy.. x-) (Licensed from: artofphoto / yayimages.com)
 

/ Kom gjerne med egne tips i kommentarfeltet 🙂

* Følg Sennepshjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Haha.. måtte le av punktet om sennep 😂 trodde virkelig det bare var min mann som er uendelig fascinert av ulike typer sennep 😉😂

    2. Mannen min hater sennep, og alt som inneholder eddik egentlig, mens jeg elsker det.
      De fleste av de andre forslagene hadde nok heller ikke vært noen innertier hos han.
      Menn er nok like ulike som oss kvinner 😀

    3. Lurer på om jeg egentlig er mann?
      Hadde blitt glad for alt der jeg 😂
      Og sennep kan man aldri få nok av. Jeg bor sammen med sønnen på 17 og vi har minst fire flasker sennep stående.

    4. Hvis gubben ender opp med å se sånn ut hvis han får nytt undertøy så blir det ikke noe nytt på han 😂 Takke meg til litt mer flesk på kroppen og ikke så mye synlige blodårer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg