Du grønne, glorete julepynt, god dag

Er det bare jeg som er hektet på harry julepynt? x-)

Jeg tror jeg vet når det startet. For det må ha startet med den svarte julenissen laget av piperensere som hang på treet til farmor og farfar. Jeg har aldri vært en fyr med sans for stil, mote eller interiør, men allerede som liten innså jeg at den var ganske kitchy. Feil på en rar måte. Så feil at den ble kul.

Senere i barndommen husker jeg mamma og pappa kom hjem fra en firmatur til varmere strøk med en tørket sjøstjerne malt til å ligne en julenisse. En tørket sjøstjerne til å henge i juletreet… Så feil. Så fantastisk.

Og etter det har det bare gått slag i slag. Det kanskje mest glorete jeg har, er en keramisk julenisse som strekker seg rundt 30 centimeter på sokkelesten. Hele nissen i én farge: Rosa metallic. Den er så stygg, den er så herlig.

Hun jeg var sammen med på den tiden hatet den nissen, og derfor liker jeg den kanskje enda bedre. Jeg kaller den bare “eksefangeren” og setter den frem hver jul for å holde ekser og onde ånder ute i jula x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
How you doin´?
 

De siste årene har det blitt en greie å finne et par nye pynteting hvert år for å glore opp julen. Alt som er glorete og metallic er gull. Gjerne til å henge på treet. Poenget er ikke at det skal være så stygt som mulig, men helt 100% på grensen.

Det var altså en hoppende glad Peter som først motvillig ble dratt med på teppekjøp i en møbelbutikk i dag, men så endte opp med å skyte gullfuglen i julepyntavdelingen. Bokstavelig talt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
So shiny!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heldigvis en som ser ut til å henge seg på fatterns usunne pyntevalg x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne er bænkers på treet i år!
 

På et eller annet tidspunkt må vel galskapen ta slutt, jeg innser jo det. Hvis ikke risikerer vi at barna ikke tør å ta med venner hjem her fra november til langt utpå nyåret, i frykt for å vise frem et hjem så glorete og harry at det får kassekøen i Ullared til å se ut som et slottsball 😀

Men frem til da: Pimp my juletre!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jekkpott 😀
 

/ Ha en glorete jul 😀

8 kommentarer
    1. Sånn julepynt som de glassfigurene og fuglene er slike som var på juletre da jeg var lita jente. sammen med glassperlekjeder i flere farger. Barndomsminner, jeg selv samler og pynter med likedan pynt som deg. #diggerjulepynt 🙂

    2. Det er sjeldent jeg kommenterer blogginnlegg, men dette ble jeg i sabla godt humør av. Satt lenge å småhumret for meg selv nå. Haha, jeg fikk nemlig flashback til morfar og gode barndomsminner. Morfar brydde seg ikke nevneverdig om hvordan mormor innredet hjemme (dog måtte skoene alltid være neonhvite og nyvaska, og selvfølgelig pers i buksa). Men, da desember kom krypende var det én ting morfar skulle bestemme: julepynt og ikke minst valg av juletre-lys. For meg var det helt normalt og ikke minst kult, husker jeg skrøt av det til klassekompiser ogsånn. Det var nemlig ingen (og per dags dato, i norsk perspektiv, er morfar fortsatt den eneste jeg vet om) som hadde BLINKENDE juletrelys i alskens farger. Skikkelig glorete, harry og jævlig. Dessuten var det det første mormor kvitta seg med da han gikk bort (litt trist egentlig), for det ble liksom ikke 100% jul etter de glorete juletrelysene var skrudd av for godt og gitt til Fretex. Men kan ikke si jeg er frista til å fyre liv i den juletradisjonen heller x) Så bare vent! Kanskje dere blir sjølvste juleattraksjonen i vennekretsen til plutten og lillesøster?
      Kos dere masse i førjulstiden, klem fra meg!

    3. Det eneste som var glorete her var den rosa nissen! Resten er jo helt vanlig for oss som ikke pynter juletreet med julekuler i maks to forskjellige farger 😀

    4. Humrer i jenteskjegget 🙂 Sååå herlig “ukorrekt” blogger du og din bedre halvdel er,gjør at spekulatoren min spekulerer og undres over hvorfor du aldri ligger kronisk på 1.plass.Men min framsynhet og andres,hvisker at overfladiske blogger som likner hverandre fremkaller gjesp i det ganske land.Du har original og non chalant blogg 🙂 Det vil folket ha:D

    5. De fineste juletrærne er de som er pyntet med pynt man har samlet gjennom mange år. :o) Hvor ingenting matcher og det er en salig blanding av alt mulig og det vakreste er minnene som ligger bak pynten. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg