Kjæresten min er ganske søt

Jeg sier ikke dette så fryktelig ofte.

Jeg burde kanskje sagt det oftere. Eller nei, det hadde blitt kvalmende. Og Christina hadde blitt flau.

Men en sjelden gang i blant må det være lov.

For jeg har en ganske søt kjæreste. Og er stolt av det.

Ikke fordi det betyr noe egentlig, det er bare som en hyggelig bonus. Det at hun er en fantastisk mor til barna overgår alt annet, stikk i strid med hva jeg ville trodd før jeg fikk barn.

Det er jo det man burde sett etter på alle de kleine kveldene på byen der man prøver å egle seg innpå en søt jente. Ikke hva hun har på seg, hvordan hun ser ut i fleis eller kropp, men hvordan er hun på de kvalitetene som virkelig gjelder.

Så ville det selvfølgelig vært særs vanskelig å bryte isen med noe sånt, for sjeldent tror jeg man kommer særskilt langt på byen med:

– “Hei, jeg synes du er søt og alt det der, men hvor høy feber synes du barna våre skulle hatt før du hadde latt dem være hjemme fra barnehagen?

– “Jaha, jeg ser du står der og drikker Cosmopolitan, men sett at det hadde vært 7 minus ute, tenker du ull, fleece, fôret vintertøy og et ekstra sett med votter eller hvordan ville du kledd opp barna?”

– “Jasså søta, står du her og henger? Du er pen og alt det der altså, men hvis barna våkner midt på natten og sier de er sultne, går du for en brødskive da eller hvordan ville du angrepet den situasjonen?”

Den type ting.

Ikke sånt man scorer et enkelt ligg med for en kveld, men hva er vel én kveld mot resten av livet.

For et søtt smil er én ting, en fantastisk mamma er en helt annen liga. Og kan man klare å få begge to i én og samme pakke, ja da har man skutt gullfuglen.

Bra jobba, Peter 😀


 

/ Kona til <3

4 kommentarer
    1. Jammen fantastisk når en finner den ene som har «alt»!
      Trengt nok å lese dette innlegget nå, gikk egentlig og var litt små irritert på mannen, men ble plutselig minnet på at han er jo egentlig ganske fantastisk til tross for at han slipper klærne i en sti etter seg i gangen. Det er han som holder hodet kaldt når mini har omgangssyke, det er også han som får meg og sønnen vår til å føle oss som universets sentrum til en hver tid med den enorme omsorgen han viser i hverdagen.

    2. Ser man det! Så hyggelig at min lille kjærlighetserklæring kunne føre med seg noe godt for deg og gubben 😀
      Lett å se forbi de viktige tingene og henge seg opp i småting i hverdagen. For hva er vel noen klesplagg i bytte mot enorm omsorg? 🙂
      / Ha ne god dag og send en high five til gubben 🙂

    3. Takk for det! Hyggelig å vie noen bevingede ord til frua 🙂
      Kan jo ikke bare lage tullete videoer og skrive om kofferter som nekter å rydde seg selv heller 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg