Nytt toppbilde!

Denne uken handler kun om blogging og i den anledning har jeg endelig byttet toppbilde 🙂


 

Men først: La oss snakke litt om toppbildet som tema.

Toppbildet er det første man ser når man kommer inn på en blogg og sånn sett kanskje det viktigste, mest toneangivende signalet om hva leserne kan forvente seg. Litt som etiketten på et produkt. Er det trutmunn og kjempepupper? Er det barnevogn og strekkmerker? Symaskin? Hest? Elefant? Kort og godt: Toppbildet er kjempeviktig.

Noen velger å ha et kjempefint bilde av seg selv der hår, klær og sminke gløder som 9 millioner dollar, mens andre går for en litt mer hverdagslig tilnærming. Noen velger kanskje puppeglipp og glitter, andre tenker å gå for noe litt mer jordnært.

Selv har jeg et ganske tilfeldig forhold til toppbildet. Jeg bytter det når jeg føler det er på tide å fornye seg eller når jeg blir lei det gamle. Det skjer sånn ca. 1 gang i året. Til nå har jeg gått gjennom 5 ulike toppbilder og gleder meg veldig til å pusse opp bloggen med et nytt.

Det virker kanskje ikke som en stor greie, men det er noe skummelt over å bytte toppbilde, for endring er alltid litt skummelt. Tenk om Coca Cola plutselig hadde fått gule etiketter med en helt annen skrifttype og et bilde av Erna Solberg på. Du ville jo fått et litt annet inntrykk av brusen da. Bedre? Dårligere? Det vet man liksom ikke før man prøver.

Likevel må det til, for blogg er ferskvare. Ingen skriver i dag om det de skrev om for et år siden, ikke ser de ut som de gjorde den gang heller, og inntrykket fra toppbildet bør reflektere det du kan forvente av bloggen for øvrig. Det høres kanskje litt teknisk ut, men hvis etiketten viser appelsiner og brusen smaker bringebær, vil du jo begynne å lure 😉

drinking
“Deilig smak av lutefisk, det var brusen sin, det” (Licensed from: zittto / yayimages.com)
 

Men før vi går til mitt nye toppbilde, kommer jeg vel ikke unna å kommentere en liten ting. For tidligere hadde jeg alltid med barna på toppbildet, men med tiden har jeg faset dem ut. Hvorfor? Rett og slett fordi jeg ikke ønsker å overeksponere dem.

Det høres kanskje bakvendt ut for en pappablogger, men jeg mener det må være mulig å gjøre begge. For jeg ønsker jo egentlig ikke at denne bloggen skal handle om meg, mitt liv og mine barn, men like mye om deg, ditt liv og dine barn.

Barna kan godt dukke opp på bloggen fra tid til annen, såpass er vel bare naturlig, men jeg ønsker ikke at deres ansikter skal være det første du ser hver gang du kommer inn på bloggen. Enkelt og greit 🙂

Og med det sagt: Over til nytt toppbilde!

Ingen dypere analyse er lagt til grunn for valg av bilde, det ble bare tatt i forbifarten for å sende til en journalist, men så ble det ikke så verst likevel. Og plutselig ble det toppbilde. Så ikke forvent tekster om verken planter, plakater eller sofaputer i fremtiden, for ikke alle toppbloggere sjekker sminken før de står opp om mårran. Jeg var bare klar for noe nytt 🙂


 

/ Vi blogges! XOXO, koz oxo klemmz <3

11 kommentarer
    1. Haha, aldri! Jeg gikk med på å sette inn en bindestrek grunnet en heftig språkdebatt sist jeg lagde toppbilde uten bindestrek etter pappa, men jeg elsker kombinasjonen av små og store bokstaver i toppbildet. Selv om det teknisk sett er helt riv ruskende galt selvfølgelig. Mitt stille lille opprør det der 😉
      /Haaaaaai fai!

    2. Bildet ser bra ut, det, men jeg skulle ønske det kanskje var en liten del av bildet som viste barna eller noe av det som involverer barn. Du ble litt «tam» her.. 😉

    3. Må være enig med Therese her, du vil ha krig du 😛 Jeg får helt vondt i rettskrivingshjertet mitt av stor H haha! Eller, jeg mener i rettskrivings-Hjertet mitt…

    4. Altså, som toppblogger burde du da vite at det faktisk heter «header». Toppbilde????? LOL AZZ 😛
      (Jæskla fint bilde da…)

    5. Haha! Gikk noen runder med meg selv, men landet på toppbilde. Header er så engelsk. Men på den annen side… ville jeg sagt rullebrett? Snøbrett? Næææh.

      Men én ting kan vi være enige om: Det heter skjermbilde, ikke skjermDUMP. Verste ordet jeg vet x-)

    6. Bildet var ok det, men siden du jo faktisk kaller deg pappahjerte så syns jeg at noe mangler når det ikke er noe på bildet som viser mot det. Du bruker bilder av ungene i bloggen der du ikke viser ansiktene deres. Så skulle jo tro at det var mulig også i bildet på toppen. Husker ett fint bilde av ungene der de vel satt med ryggen mot kamera.. tror det kanskje var tatt i syden (kanskje sett hos konatil å det da, men er jo samme ungene så spiller vel ingen rolle hvor det stammer fra hehe)
      Hva feks med ett bilde der dere alle 4 er med. Feks at pappa omfavner sine 3 (som står med ryggen mot og du har ansiktet forover)Eller kun du og ungene i noe samme positur

    7. Hei Heidi, godt poeng. Skal tas med i betraktningen for neste toppbilde. Ikke umulig at ungene kommer seg med på neste runde. Dette bildet var mest for å prøve noe nytt, dessuten gikk det godt overens med ukens bloggtema 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg