Gratis app for en enklere hverdag

/ annonse /

Lei av kaos i en travel hverdag? Her er appen som hjelper deg å ikke miste hodet!

Hei, jeg heter Peter og er et notorisk surrehue. Jeg glemmer avtaler på et blunk og hvis jeg drar på butikken uten handleliste, kommer jeg tilbake med druer og ketchup. Derfor må jeg skrive ned absolutt alt jeg skal gjøre.

Hver eneste arbeidsoppgave, hver minste lille ting. Jeg klarer å kle på meg om morgenen, men utover det går det meste i surr. Derfor starter jeg hver dag med en kopp kaffe og en liste som fylles opp med ting. Hent pakke på posten, betal telefonregning, klipp plenen etc.

Jeg er vel i all hovedsak en sånn person som skal være glad for at hodet er skrudd fast skikkelig, hvis ikke ville jeg glemt det igjen overalt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hodet? Overhodet ingen aning hvor det har blitt av.
 

Det gikk greit så lenge jeg bare hadde meg selv å ta vare på, men når man plutselig har en hel familie å ta ansvar for blir ting straks litt verre. Legetimer, foreldremøter, sykkeldager, bursdagsselskap og 1000 andre ting som skjer i løpet av en uke.

Til nå har vi skrevet ned viktige ting på en kalender på kjøleskapet, vi har handlelapper i kjøkkenskuffen og hver vår kalender på macen for å prøve å holde styr på alt. Men all erfaring tilsier at det systemet ikke holder vann.

For det hjelper meg lite om Christina har satt opp noe viktig i sin kalender hvis hun ikke forteller meg om det. Brått tropper man opp i barnehagen på en sykkeldag uten verken hjelm eller sykkel. Kan fort bli upopulær hos barna av sånt 😉

Men nå har vi begynt å bruke en genial app som kanskje vil gjøre at vi aldri glemmer en sykkeldag igjen!

Min Familie heter den, og er en kjempesmart (og gratis!) app laget av Telenor for å hjelpe norske familier med å holde orden i sysakene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hele Familien Klonk samlet på ett brett x-)
 

Med Min Familie har man all praktisk informasjon samlet i én app, fremfor å måtte rote rundt i upålitelige kalendere og skriblete post-it-lapper. Man legger enkelt til hele familien i appen, så er det bare å begynne å legge inn avtaler, aktiviteter, oppgaver, middagsplaner, handlelister også videre.

Appen viser alt i et oversiktlig bilde med dagsaktuell info for å gjøre det lett å holde styr på hverdagen for hele familien. Selv er jeg veldig glad i handlelapp-funksjonen som gjør at jeg kan krysse av matvarer mens jeg handler, fremfor å prøve å huske mer enn bare melk og brød.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Taco? Alltid taco.
 

Appen har også en egen seksjon for “litt hemmelig info”, slik som passord til hjemmenettet, allergier, telefonnummer til legen, kode til alarmen etc. Denne seksjonen kan man beskytte med sitt eget PIN-nummer, så har man også vital info trygt samlet på ett sted.

Hele familien kan logge seg på og styre sin egen bruker, men for oss med småbarn er det kanskje greit at mamma og pappa tar styringen 😉

Min Familie er gratis for alle (uavhengig av mobiloperatør), og tilgjengelig både for iPhone og Android-telefoner.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Aldri mer gjenglemte sykler på sykkeldag.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Eller rotete kalendere som ingen husker å fylle ut.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Så enkelt at selv et notorisk surrehue kan kose seg med det.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
“Christina skal til frisøren, husk å gi komplimenter for sveisen” 😉

 

–> Klikk her og last ned “Min Familie” til iPhone eller Android.

var axel = Math.random() + “”;
var a = axel * 10000000000000;
document.write(”);

14 kommentarer
    1. Lasta ned og spent på å bruke! Men håper jeg slipper å bli oppringt av telenor for at de skal få meg over til deres mobilplan istedet for den operatøren jeg bruker, siden de trenger tillatelse til både kontakter, gps osv 🙄

    2. Sikkert nyttig, men ser ikke selv behovet. Videresender alle ting jeg legger inn i kalenderen min som på en eller annen måte angår mannen og vice versa. På den måten har vi samme oversikt. Om det er at en av oss har sene møter, foreldremøte etc etc. Dette gjør vi i jobbkalenderne våre, merker det privat så ingen kan se hva – kun at vi er opptatt. Da har jeg alt på en plass og slipper å ha flere kalendere å holde styr på.

    3. I tillegg til kalenderen brukar me også huskeliste og handleliste flittig. Veldig greit at alle i familien kan legga til etterkvart. Veldig fornøyd 😀

    4. Men da har dere allerede et godt organisert system da 🙂 Ikke alle som har kommet så langt. For min egen del glemmer jeg ofte å videresende eller jeg skriver ned noe på en lapp, noe på mail, noe i kalenderen og så blir det bare kluss til slutt x-)

    5. Hei,
      Får man lagt til uke nummer på kalenderen? – Tenkte å teste ut appen, men ukenummer er en nødvendighet for å ikke gå i surr syntes jeg. 🤓

    6. Må kanskje prøves? Men jeg og mannen har synkroniserte googlekalendere,så vi ser hva vi skal. Og viss det er noe vi ikke begge trenger å vite,så legger vi det i enhetskalender,ikke dumt det heller 🙂

    7. Så kjekt med slike tips da. Trolig må denne lastes ned og prøves. Når man er en familie på 5 så er det behov for slike “forenklende” redskaper i hverdagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg