På storbytur med gjengen

Dette blir moro! For i morgen skal jeg på helgetur med familien. Ikke barna, ikke Christina, ikke Teo, men mamma, pappa og mine tre eldre søsken. Og jeg gleder meg så vanvittig!

For det er noe fantastisk som skjer når man drar på tur sammen og bare kan være sammen som voksne. Ingen barn å se etter, ingen å ta ansvar for, bare kose seg på tur. Ingen streng agenda, ingenting som MÅ gjøres, bare prate og le og ha det som plommen.

Til pappas 70-årsdag i år (fun fact: han har bursdag på nyttårsaften) overrasket vi ham med tur for den gamle bjørnestammen til Stockholm, og siste helgen i januar la vi i vei. Det ble en fantastisk helg full av moro. Sightseeing, kanelboller, latter og internhumor.

Og vi rakk vel ikke engang å komme oss halvveis gjennom lørdagen før vi var enige om at det var en såpass god idé at dette må vi gjøre igjen. Å koordinere kalenderen til seks voksne med familier, jobb og aktiviteter, er ikke alltid så lett, men det er viktig å smi mens jernet er varmt og derfor la vi barna en plan.

Så da vi skulle feire mammas 70-årsdag i mai, var gaven klar allerede lenge før den store dagen. Ny tur med gjengen! Og den turen skal vi på denne helgen 🙂

Så i morgen tidlig, altfor tidlig, hopper vi på flyet og suser til Berlin!

Map of Berlin
Licensed from: gemenacom / yayimages.com
 

Det som er ekstra moro denne gangen er at jeg og min nest eldste bror har lagt opp et løp med restauranter, aktiviteter og morsomme overraskelser som vi har holdt hemmelig for de andre. De vet ingenting utover at vi ankommer Berlin i morgen tidlig, resten står Christer og jeg for, og det blir så moro!

Og det starter allerede i kveld! For vi skal være tidlig på flyplassen i morgen og derfor kjører jeg til søstern for å overnatte i kveld, slik at jeg har kortest mulig distanse å dekke med trøtte glugger i morgen tidlig 😉

Jeg hadde egentlig store planer om å la macen ligge igjen hjemme, men yrkesskadet blogger som jeg er klarer jeg selvfølgelig ikke ta meg en hel helg fri, haha! Så jeg vet ikke helt når det kommer innlegg, ei heller hvor mange, men jeg skal prøve å få lagt ut litt bilder av by, folk og moro mens vi tar oss en pust i bakken mellom slagene 🙂


 

P.S. Følg turen underveis på Snapchat –> Pappahjerte

/ Auf Wiedersehen!

* Følg Storbyhjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Vet at dette blir en artig tur med mye latter og spøk!
      Fin familie du har, – og nå vet jeg at tenna dine er vel ivaretatt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg