Da lillesnupp så kaka

Gårsdagens bursdagsfeiring var full av høydepunkter, men det var ett øyeblikk som tok kaka.

Jeg skal innrømme at jeg var ganske spent da jeg sto foran kjøleskapet med to nysgjerrige barn foran. De lurte fælt. Hva er det du skal vise oss? Overraskelse, hadde jeg sagt. Nå sto de og trippet.

Et lite sekund var jeg litt redd for at jeg hadde oversolgt øyeblikket. Kanskje synes hun ikke det var noe stas likevel? Kanskje ble det tidenes antiklimaks og en lang dag med kakebaking hadde vært forgjeves?

Men jeg rakk ikke mer enn å gløtte på kjøleskapsdøra før alle mine bekymringer var som dugg for solen.

For da barna fikk øye på Elsa som tronet øverst i kjøleskapet som den iskalde dronningen hun er, tror jeg kanskje det klikket litt for dem. Begge to like mye egentlig. De hoppet og jublet og ble helt fra seg av begeistring. Lillsnuppa smilte så stort og gjorde så store øyne som jeg aldri har sett før.

Storebror var minst like begeistret. Ikke så mye for hele Elsa-konseptet, men fordi han fort innså at her var det snakk om mer kake enn han kunne bære.

Så spratt storebror videre og jublet i vei om hvor mye kake han skulle spise, men lillesnuppa ble stående igjen og se på kaken som forelsket. Strøk på Elsa, prøvde å stjele til seg litt pynt og pratet ustanselig om hvor fint alt var.

Om kake, bursdag, Elsa, Olaf, kake og bursdag igjen. Hun kom seg liksom ikke videre.

Og det er ikke meningen å skryte eller noe sånt altså, men akkurat da, mens jeg sto der med søvn i øynene og så den lille tuppa stå som forhekset og stirre måpende på den fortryllende kaken som på magisk vis hadde fløyet inn i livet hennes, følte jeg meg som verdens beste pappa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Mye mer om bursdagsfeiringen kommer senere, men nå må vi leke med nye leker 🙂

* Følg Kakehjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Du må Være den beste pappaen som fins som lager sånn en flott kake det er det respekt av 😘😍😊😊😊 var kjempebra at lillesnupp ble fornøyd ☺☺☺

    2. Fin!!! Mektig imponert! Hva tar du for å mekke sammen en Yamaha crossykkel-kake, og bikke den over til Bjørkelangen tidsnok til en rykende fersk 13 åring står opp i morra?
      Kos dere med en søndag full av nye leker, bursdager er nesten like magiske dagen derpå 🙂

    3. Jeg skjønner at dem ble fulle av begeistring, det hadde jeg blitt av en slik kake også!
      jeg ble virkelig imponert over kake kunstene dine! Helt konge 😀

    4. For en flott kake! Skjønner hun ble helt vilt begeistret for den 🙂 Litt off-topic, hvor har dere kjøpt den hvite kjøkkenstolen som skimtes i bakgrunnen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg