Apekatter på racerbanen

Når det regner i bøtter og man føler for en Gro-dag innendørs, kan det være overraskende vanskelig å finne på nye ting å ta seg til utover dagen. De første timene med brettspill og plastelina går unna i en fei, men så må man være litt kreativ.

Vel, det slapp jeg å tenke på i dag, for den biffen fikset Christina lett! For da jeg kom tilbake etter en av mine berømmelige dopauser, der bok ble lest og mobil ble scrollet til beina sovnet, hørte jeg summelyder fra stua. Hissige summelyder som fra en aggressiv bisverm.

Og da jeg kom inn i stua, fikk jeg meg en gledelig overraskelse. For der satt barna og lekte med bilbanen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det gjorde meg så utrolig glad, for den bilbanen har jeg gledet meg så sinnssykt til å leke med! Jeg husker enda hvor hemningsløst glad jeg ble da jeg fikk bilbanen av Christina til bursdagen for snart tre år siden.

Den ble heftig brukt i starten, til fars store begeistring, men så ble den pakket bort for en stund. Og du vet hvordan det er med ting man setter på loftet. Dager blir til uker, uker til måneder og vips så har det gått noen år.

Og siden da har vi alltid hatt en unnskyldning til å vente. Barna har liksom vært litt for små til å ha noe særlig glede av den, og små barn og bilbaner koblet opp mot husstrømmen er liksom ingen kjempeidé uansett.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Derfor var det så fantastisk å få et gjensyn med den nå som det passet helt perfekt. Turbosnupp er gammel nok, El Plutto Gigante er i hvert fall gammel nok og begge forsto hvordan det funker. Klemme akkurat hardt nok på håndkontrollen til at det går fort, men ikke så fort at bilen flyr av sted.

Rettelse: Klem utelukkende for hardt, slik at bilen alltid flyr av sted og le deg i hjel etterpå. Og brått fikk timene vinger igjen 🙂

Må innrømme at det var et ørlite skår i gleden at barna koste seg så fælt at pappa ikke fikk prøve, men sånn er det bare. Ingenting slår lyden av trillende, tostemt barnelatter, så da får man bare ta til takke med å være banemannskap og bilmekaniker på heltid.

Men jeg vet om én som skal kjøre bilbane med begge henda etter at barna har lagt seg i kveld 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Vroom vroooooom!

* Følg Bilbanehjerte på Facebook *

 

5 kommentarer
    1. Kult! Hvilken type bilbane er dette? Det er så mange typer og vil ha en som har kvalitet og ikke blir ødelagt med en gang.

    2. Savner bilbane, kanskje jeg skal ønske meg en til jul 🤔 Glemmer aldri julen 2005, da var det 2 radiostyrte biler i gavene! Vel…gavene var ikke til meg men min datter på 4, men lærte ivertfall å dele den jula 😂

    3. Haha! Ah bilbane er helt magisk! Etter et par dager med banen ute, vurderer jeg å oppgradere med dobbelt sett med skinner, nye biler og full baluba 😀
      …ikke for barnas skyld selvfølgelig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg