Ny og spennende tacovariant!

/ annonse /

Å du hellige tacotirsdag, dette var godt!

Hvis du har fulgt denne bloggen en stund, kommer det ikke som noen stor overraskelse at jeg elsker taco. Altså, virkelig. Elsker!

Hver eneste fredag er skrevet i tacoens tegn og skulle det av ulike grunner bli noe annet, erklærer jeg landesorg. Jeg må ha min ukentlige taco, sånn er det bare. Og nå har det jaggu kommet to smaksrike nyheter som gjør at jeg muligens må skru opp antallet faste tacodager til to hver uke!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Match made in heaven?
 

Nyhetene Fish Taco og Mango Papaya Salsa fra Santa Maria er superspennende nytt for alle oss som elsker taco, men som gjerne også skulle spist mer fisk. For jeg liker fisk, men jeg har liksom ikke så mange spennende fiskeretter i arsenalet. Ingen fare, det har Santa Maria tatt hånd om!

Med nyhetene Fish Taco og Mango Papaya salsa har Santa Maria laget en smakskombinasjon som får tennene til å løpe i vann!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fish Taco spice mix
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
+ Mango Papaya salsa
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
= Yum!
 

Fish Taco er en krydderblanding spesiallaget for fisketaco, med frisk smak av ingefær, lime og koriander. Mango Papaya salsa er en søt og eksotisk tacosaus som funker like bra til fisk og kylling. Frisk og fruktig smak med innslag av mango, papaya, lime og mild chili.

Og jeg har bare ett ord å si: Halleluja! Det var altså så utrolig godt, at jeg tror kanskje vi har en ny favoritt på pallen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Det står at man skal steke laksen i ovnen, men stekepanna fungerte knallbra den også. Og sparer masse tid 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
It´s beginning to lukt a lot like taco!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mini taco tubs passer perfekt for små barnehender 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Noen som tjuvstarter litt på nachosene 🙂
 


Og du, neste gang du kjøper taco: Se etter denne også! God i tacoen eller som dipp, og veldig næringsrik 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tacotårn in the making!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
A mor er fornøyd 🙂
 

Hele familien spiste og koste seg, og jeg hørte ikke et eneste ord fra barna om at noe var annerledes. Det er et godt tegn. Sant å si så pratet de ikke stort under middagen i det hele tatt. Det er et enda bedre tegn 😉

Selv om jeg aldri har prøvd fisketaco før, så ble dette en klokkeren innertier og seiler rett opp som ny fast tradisjon. Men siden jeg er fryktelig glad i vanlig taco, er jeg ikke villig til å bytte den ut med det første. Vi snakker tross alt om en stolt tradisjon med røtter 10-15 år tilbake i tid.

Jeg er derimot lei av å spise den ene varianten av stekt fisk jeg kan lage og tenker derfor at denne er perfekt som fast innslag på tirsdager. For tirsdag er fast fiskedag og da passer det helt perfekt å kutte ventetiden til neste tacofredag, med en tacotirsdag midt i uka!

Og jeg mener: Hva kan vel være bedre enn én fast tacodag i uka? To faste tacodager i uka! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
True love
 

Så hvis du har lyst til å prøve noe nytt og er klar for en spennende kombinasjon av smaker du ganske sikkert aldri har smakt før: Prøv Fish Taco fra Santa Maria! Men husk å kjøpe med Mango Papaya salsa også, for kombinasjonen av krydder og salsa vil få deg til å danse på bordet av glede!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ To faste tacodager – plutselig ble livet dobbelt så bra! 😀

Klar for å prøve? Klikk her for en fristende oppskrift på Fish Taco!

NB! For flere tacotips og spennende oppskrifter –> Følg Santa Maria på Facebook

11 kommentarer
    1. Var litt skeptisk i utgangspunktet faktisk, har liksom spist kjøttdeig fast i årevis, med noen sjeldne innslag av vegetarvarianter, men fisk overrasket STORT! Brukte vanlig, skinnfri laks og det ble stor suksess. Med salsa inntil ble det faktisk helt nydelig 🙂

    2. …og aldri har vel Santa Maria hatt en mer entusiastisk annonse!!! Ler meg i hjel! Du burde få dobbel betaling for denne!

    3. Mango/papaya-salsa høres HELT fuckings himmelsk ut og jeg kan ikke vente med å få kjøpt den!!! Den må være perfekt til så mye forskjellig matlaging:D Takk for tips

    4. Har du prøvd å lage krydderet selv? Vi spiser kun taco med hjemmelaget krydder, det er helt enestående mye bedre, og ikke vanskelig! Det gjør altså så stor forskjell at ungene ikke synes pose krydder er godt lenger hvis de får det borte. Prikken over i-en så det suser.

    5. Jepp, lager ofte krydder selv 🙂 Ikke laget fisketaco-krydder før, da jeg ikke har laget det tidligere, men klart jeg skal prøve det også. Synes hjemmelaget krydder er supert på dager man har tid til å varme frø, hakke koriander og hele den pakka, men er veldig fint med posekrydder når man har to sultne barn som henger i beina heller 😀

      1. Hakka koriander kan du ha klart i fryseren, vet ikke hvilke frø du skal varme da.. men vi lager alltid krydderet selv og siden vi bor i Tyskland der taco er en sjeldenhet og fisk enda sjeldnere så Improviserte vi fisketacokrydderet etter det som står på pakken, gikk lekende lett! (Savnet mango-salsaen da, det blir neste utfordring..)

        Vi hadde litt frossen koriander og limesaft direkte på fisken etter iblanding av krydderblandingen, og det satte prikken over i-en. Dette gjør vi flere ganger!

        Man kan jo også enkelt lage en større mengde krydder og oppbevare til senere, sultne kvelder 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg