Våknet med katt i halsen

Da jeg la meg i går, gledet jeg meg stort til i dag. Sparke i gang den nye uka med å jobbe masse, trene hardt og ha en superproduktiv dag.

Men det var frem til jeg våknet i dag med nesa fylt med sement og følelsen av å ha en tørr katt sittende fast i halsen. Og det gjaldt selvfølgelig ikke bare meg, men hele familien hørtes ut som en reklame for whisky og tobakk.

Ikke kjempesyke, men greit å holde seg hjemme fra barnehagen-syke. Så da var det bare én ting å gjøre: Ringe barnehagen og få på joggebuksa.

Og sånn har denne dagen vært. Fire småsyke snufsefjes som har subbet rundt og hatt det bare sånn midt-på-treet. Dette satt selvfølgelig en ganske effektiv stopper for mine planer, men samtidig er det noe fint over sånne dager også.

For plutselig har man en hel dag sammen til å ta det helt piano. Kan jo ikke fly rundt i skogen eller klatre i lekestativ når alle føler seg litt sånn på paracet-en, så da er det bare å koke te, drikke juice og sette livet på pause.

Etter hvert som te, juice og mammas superspesielle vitaminvann begynte å sparke inn, har vi fått klemt inn en og annen aktivitet også, for man får jo helt mark av å skulle være gullfisk en hel dag. Så mens pappa snekret middag og ryddet litt, fikk mor i huset fylt den nye, fancy bokhylla med innmat og hengt opp en lampe, mens pluttolinien snekret i vei på et lite kunstprosjekt og lillesnupp fikk hengt opp en stor plakat av sitt store forbilde på døra. Mamma? Pappa? Mor Theresa? Neppe. Elsa, selvfølgelig 😉

Men jeg skal ikke skryte på meg at vi har gjort kjempemye altså. For det aller meste har vi bare ligget horisontalt i sofaen og levd som puter. Superproduktive kan vi være i morgen 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når du våkner opp med sånne øyne, da har det vært en dårlig natt x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Byggherren i gang med nytt prosjekt 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Når du er på facetime med bestevenninna og bare: “Herregud hva skjedde i bhg i dag a? Fortell meg alt lissm”
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En god fødsel, Kafka og Kryssord-experten – blandet drops, der altså.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Cowboystrekk nr. 53.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og mens pappa slapper av, tar noen ansvar for å skrive dagens blogginnlegg x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
To bilder og et kjempestort askebeger – blir fint det, da!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Familiens samlede sykdomsfrustrasjon måtte gå utover noen til slutt. Sorry, hoppeku, det ble deg.
 

/ Nå blir det varmt bad og hvalsang – sees i morgen 🙂

17 kommentarer

Siste innlegg