Kjære du som banker på min dør

Det er flott at du kjører fiskebilen og er kommet for å tipse meg om et knakende godt tilbud på seikarbonader. Med purre. Og hvitløk!

Jeg har full forståelse for at du vil at jeg skal bytte boligalarm, og jeg synes det er helt supert at du er ute og samler inn penger til et veldedig formål.

Jeg forstår at fotballaget ditt trenger penger, og jeg skjønner at du gjerne vil at jeg skal bytte religion.

Men folkens..

dere på død og liv komme MIDT i barnas leggetid?! Kan vi VÆR SÅ SNILL å ha denne samtalen når som helst ellers på døgnet?

Doorbell
Licensed from: leeser / yayimages.com
 

Du ser vel at jeg står her og sliter med ett barn på hodet, ett rundt livet og en hund som snart bjeffer av seg tennene?

Jeg skjønner at dere banker på i akkurat det tidsrommet, for da er man sikret at folk flest er hjemme og alt det der, men tror du virkelig jeg er i modus til å kjøpe 15 kilo frossen sei, 9 paller med dassrull eller konvertere til en ny og spennende religion når jeg står her med hendene fulle av to overtrøtte barn som roper “Hvemerdet hvemerdet hvemerdet” i ett sammenhengende kjør? Nei. Kjempenei, faktisk.

Misforstå meg rett: Jeg er en hyggelig fyr. Høflig er jeg også. Jeg åpner opp, jeg prater med deg og ofte kjøper jeg også. Spesielt hvis du har sånne små puncheruller til salgs. Men det MÅ da være mulig å si at det er våpenhvile fra og med Fantorangen til etter Dagsrevyen? Spesielt når dere beveger dere i et boligfelt som regelrett stinker av Peppa Gris.

Og det er ikke det at jeg ikke er interessert eller imot det du gjør. Absolutt ikke. Jeg forstår godt at du har kjeks å selge, jeg vet hvordan det der fungerer. Bare ikke når vi akkurat har fått barna til sengs og overbevist dem om at hele verden sover, til og med Fantorangen, julenissen og han kule programlederen på barne-tv.

Da er det faktisk bedre om du kommer litt senere eller veldig mye tidligere. Kl. 21.30 på en hvilken som helst hverdag eller rundt 05.30 i helgene. Da er vi garantert hjemme og våkne, om enn mot vår vilje 😉

P.S. Kjære isbilen, dette gjelder deg også.

Ice Cream Cones On An Ice Cream Van
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com
 

/ Del gjerne med andre frustrerte småbarnsforeldre 🙂

14 kommentarer
    1. Dæm pleie å spørr mæ om det e æ som e “sjefen” i huset. HAr starta å si at, “Næi, æ bor ikke hær, sitt barnevakt”😂😂

    2. Samme problem her og 😅 Barna kaster fra seg kveldsmaten & løper til døra. Men det er jo sånn at det er flest hjemme på den tiden av døgnet. Tidligere enn det så er mange på jobb eller på ettermiddagen midt i middagslaging eller spising. Etter legging er det mange som synes det er for sent ar noen ringer på 😊 Ikke lett å være de heller.

    3. Heads up for denne!! Jeg liker generelt ikke at folk kommer på døra mi og “presser” meg til ting jeg ville oppsøkt selv, om jeg var interessert. Gjelder forøvrig ikke idrettslag og foreninger som tjener til lagets beste..;)

    4. Jaaaaa! Jeg blir gaaaal! Noen ganger tar jeg eldste dryppende opp av badekaret, babyen skrikende på armen, og mellomste som var på do kommer av seg selv med buksen på knærne. Og så sier jeg “Jeg er KJEMPEINTERESSERT, kanskje du kan fortelle meg litt om forskjellen på de ulike matkassene?” Da foreslår selgeren gjerne selv at tidspunktet virker litt ubeleilig.

    5. Jeg bor fortsatt hjemme og pleier å si at det ikke er opp til meg. Når telefonselgere ringer derimot pleier jeg å si: “Sorry, jeg er midt i legginga og kan ikke snakke nå” etter det lagrer jeg nummeret og svarer aldri hvis de ringer igjen. works like a charm! Jeg har forresten ikke barn selv, så det er regelrett løgn 😂

    6. Hei, jeg har jobbet med å gå dør til dør for norsk luftambulanse denne sommeren.
      Vi vet at mange er opptatt på kveldene, og vi vet at når folk nettopp har kommet hjem fra jobb vil de bare slappe av. Vi vet at mange er opptatt når med middag etter det. Men det er vår jobb og banke på dører så vi kan dessverre ikke unngå å ringe på. Såklart ser vi du er opptatt er vi jo bare mennesker så vi vil jo ha forståelse, men vi håper ofte dere kan se at vi er bare folk som prøver å jobbe.

    7. Hei dørselger,
      Jeg ser absolutt den og berømmer deg for jobben du gjør 🙂 Innlegget er rent humoristisk ment med en undertone av ganske lettbeint frustrasjon. Og så lenge du kommer fra Norsk Luftambulanse kan du ringe på mitt i et bryllup for min del. Penger skal du få 😀
      Folk som vil krangle om Jesus sånn midt i leggetiden derimot.. hehe

    8. Hahaha! Skal jeg begynne å si også. “Sorry, men jeg er midt i bleieskift her. Jeg har ikke barn altså. Sant å si er jeg helt alene her. Kanskje dere vil bli med inn og skifte på meg?”. Må jo funke x-)

    9. “Isbilen ringer fordi den er tom for is”- funker enn så lenge her i gården. Dårlig foreldre 🙄

    10. Lapp ved ringeklokka med klokkeslett for når det ikke bør ringes på om du ikke vil møte en bjørn eller løve i døra funker hos flere jeg kjenner….eller du kan gjøre som meg og flytte såpass langt opp på fjellet at ingen gidder gå dør til dør så langt unna siviliserte strøk …dersom noen faktisk kommer på døra her og har gått(!) den mila det er fra siviliserte strøk og hit så fortjener de å få solgt noe 😀 Litt kjipt på halloween og julebukktider, men ellers i året er det helt ok 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg