Ukas krangel: Skrekkfilmen

Jeg hadde bestemt meg for å se IT på kino, men “noen” tror visst hun er moren min…

Dette er ukas krangel.

Crazy Clown
Licensed from: inapandora / yayimages.com
 

Jeg så aldri den første IT-filmen. Jeg var for ung da den kom ut og for pingle til å se den senere. For selv om jeg elsker skrekkfilmer, så hater jeg dem også. Filmen hjemsøker meg om natten og får meg til å våkne gjennomsvett i frykt og terror. Etter at jeg så The Blair Witch Project (1999) måtte jeg sove med lyset på i flere netter uker måneder. Jeg var rett og slett livredd.

Men det er mange år siden nå. Jeg er en 35 år gammel mann, jeg kan ta vare på meg selv. Derfor ble jeg mildt sagt irritert på Christina da jeg fortalte henne at jeg skal se den nye IT-filmen på kino sammen med gutta, og hennes umiddelbare reaksjon var:

– “Nei”.

Det er lenge siden jeg flyttet ut fra mamma og pappa, ingen bestemmer over meg. Så jeg fortsatte:

– “Nei? Hva da “nei”?”

– “Skal du se IT? Glem det.”

– “Glem det? Hallo, jeg er en voksen mann, du kan ikke bare nekte meg å-“

– “Jo.”

– “Jaha? Så jeg skal sende melding til gutta og bare: Sorry gutta, jeg kan ikke bli med på kino, får ikke lov av kjæresten?!”

– “Ja, hvis du må så.”

– “Seriøst?”

– “Peter…”

– “Ja?”

– “Kom igjen a..”

– “Hva da?”

– “Du vet jo hva som kommer til å skje! Du kommer til å sprette opp av senga og jage klovner i søvne, du kommer til å vekke hele huset med skrik og bråk, det kommer til å bli et helvete om nettene. Også nå som vi endelig har fått så gode soverutiner!”

– “Pssssh. Slutt a, tror du jeg er 12 år eller? Jeg er en 35 år gammel mann og du er ikke mora mi!”

– “Nei vel, så se den teite filmen din da, hvis det er så sinnssykt viktig for deg. Men da får du sove alene på gjesterommet frem til du slutter å ha mareritt om klovner.”

– “Mareritt om klovner? Jeg har vokst av meg de greiene der for lenge siden. Tror du virkelig ikke at jeg klarer å se en skummel film uten å ligge og grine om natta som en liten unge?!”
 

Så derfor, bare for å bevise et poeng, så jeg traileren til filmen sent i går kveld..

Og jeg har seriøst ikke sovet så dårlig på lenge! x-)


Licensed from: badmanproduction / yayimages.com
 

/ Sorry gutta

34 kommentarer
    1. SE DEN! SE DEN! SE DEN! Den var ikke i nærheten så skummel som traileren. Egentlig burde du ta med Christina også! Denne filmen var så proppfull av humor og nostalgi at jeg ikke har ofret klovnen en minste liten tanke i ettertid. Skvatt jeg? Ja. Lo jeg? Ja. Var den ekkel? Ja. Men ble jeg redd? Nei. Elsket alt ved denne absurde filmen. Anbefales virkelig! Og jeg krever et eget blogginnlegg om den 😀

    2. Jeg ble SÅ skuffa over IT! :p Jeg forventet at jeg skulle bli livredd, men neeeida… Det var kun en scene hvor jeg ble litt “OI DU VAR DER JA!”, den scenen tror jeg er på traileren, innpå badet :p Så bare dra å se den, lover deg at du ikke får mareritt 🙂

    3. Filmen er verdt å se på kino:) så mye mer en bare å bli skremt:) man blir redd, trist og glad av denne filmen ☺

    4. Bli en voksen mann! Har du hatt problemer med skrekkfilmer før så er det innlysende at du ikke blir kvitt det. Da velger du bort skrekkfilmer for resten av livet og slipper å plage andre eller deg selv med din redsel. Skrekkfilmer finnes ikke i virkeligheten og derfor er det ikke behov for å overvinne denne dype redsel da du ikke vil møte slike problemstillinger i det daglige livet. Du burde innsett dette lenge før du begynte å krangle med kona di. En voksen mann taper aldri en krangel fordi at når han uttaler seg så er det grundig gjennomtenkt. Det er det som skiller en gutt i fra en mann. Du er bare en gutt desverre.

    5. Det er andre ting enn klovnen som er skummelt i filmen, forsåvidt. Men om du har klovnefobi anbefales den nok ikke, nei.. 😛

    6. Samboeren fikk lurt med meg forrige helg og jeg har fremdeles mareritt om den der klovnen.. grøss og gru!! er 7 måneder gravid også, så var litt redd for ar fødselen skulle startet et øyeblikk der, men det gikk heldigvis bra ;-P

    7. Næ næ, sånn funker det ikke. Kan jo ikke flykte fra sine spøkelser, man må konfrontere dem. Er det ikke sånn det fungerer da? Få en edderkopp til å gå på hånda, så innser du fort at de ikke er så skumle likevel. Den type ting.

      Men øy, takk for komplimentet da. Lenge siden jeg har blitt kalt gutt! Ofte jeg står og ser meg i speilet og tenker: “Usj, nå begynner du å bli gammel, Pete. Lenge siden russetiden foråsiresånn”, så den trengte jeg nå 😉

    8. Takk for tips! Hvis jeg får lov og hvis jeg tør, skal jeg se den. Og da blir det selvfølgelig blogginnlegg, hehe. Men må vurdere hvor klar jeg er for å sove alene de neste 3 månedene, haha!

    9. Har selv lyst til å se den, men problemet mitt er at jeg blir ikke skremt av sånne filmer lenger 🤔 Enkelte skrekkfilmer synes jeg grenser til det komiske 😋

    10. Jeg har sett den.. er gravid i 8 månede og har den siste uka både drømt at jeg føder en klovn, en klovn spiser barnet mitt på fødestua og at jordmor er en klovn. Bør også nevnes at samboeren min hadde mareritt om klovn i går å ente med å vekke meg med et hyl. Vi skulle bevise for oss selv av vi ikke er sååå redde for skrekkfilm, vi har da for gudsskyld blitt voksne. Så feil kan man ta. Jeg skjønner poenget til Christina 👍

    11. Jeg var kanskje ikke tydelig nok i det jeg skrev. Edderkopper er noe som du treffer på i det daglige livet og derfor bør en slik redsel overvinnes. Du kan ikke kontrollere dine mareritt uten å møte marerittet i virkeligheten. Skal du overvinne din redel for skrekkfilmer eller lignende ting går du ut i en tykk mørk skog og overnatter der alene. Ide til å skrive blogg om? Jeg synes fortsatt at du framstår umoden.

    12. Jeg skjønte det da, skrev kommentaren mest på tull siden du var ganske frekk i tonen. Men her kommer du tilbake med noen gode poeng, selv om du av en eller annen grunn fortsatt har et behov for å sette deg over meg. Kunne du ikke bare kommet med poengene dine uten å kalle meg for en liten gutt og umoden? Tror du virkelig jeg bryr meg om sånne tullekommentarer? Så dropp den frekke tonen og kom med poengene dine isteden, så slipper vi det tullet der. For du har mange gode poeng og det å overnatte alene i skogen er faktisk noe jeg har tenkt på før. Selvfølgelig ikke turt enda, men det står på to-do-listen 😉

      Jeg skjønner hva du mener med at man bare kan unngå det for øvrig, på samme måte som at hvis man er redd for berg- og dalbaner, så bare dropp å kjøre dem. Men jeg mener ikke at man skal flykte fra alt man finner litt vanskelig. Slik du skriver: ” Har du hatt problemer med skrekkfilmer er det innlysende at du ikke blir kvitt det”. Hva er det for en logikk? Pessimistisk syn på livet, spør du meg 😉

      Er man oppriktig livredd for noe kan man selvfølgelig vurdere det, men skrekkfilmer er jo bare moro. Sånn egentlig. Bare jeg som får litt etterreaksjoner, hehe.

    13. Jøss da, LIIIegutt det var da veldig så irritert man skulle bli for at en mann ikke liker klovner da!
      Det må værra vanskelig å leve når man skal hisse seg sånn opp fordi andre er redde.
      Jeg er redd slanger, mamma ganske redd for mørket, og jeg tror pappa er redd for hvordan Sylvi Listhaug gjør landet til et kaldere samfunn.
      Bli gjerne sur på oss også!

    14. Jeg blir aldri redd av skrekkfilmer. Har slutta å se dem, blir for kjedelig. Problemet er at jeg ikke klarer la være å tenke at alle i filmen er skuespillere som bare later som… Og teaterblod og plastrekvisiter er ikke skremmende.

    15. Utrolig kjekt å vite at det finnes andre voksne som blir skremt av klovner! De er skumle!!
      Skjønner godt at du fikk nei til å se filmen. Men tenk adrenalinkicket du får når du ser filmen… Pokker, tror nettopp jeg har overbevist meg selv om at det er en god idé å se filmen 😉

    16. Hah, bare kroppens forsvarsmekanisme for å beskytte deg mot skrekken 😉
      Christina gjør ofte det der når vi ser på film. “Så rart at det bare er skuespillere liksom..”. Ødelegger jo bare stemningen litt da, haha!

    17. Hva slags logikk jeg har? Det må vel være nesten umulig å kontrollere drømmer eller mareritt uten å starte med å kontrollere hva man fyller hjernen med. Dette mener jeg er innlysende og realistisk, ikke pessimistisk.
      Hvorfor jeg er så hissig? Jeg kom til å lese blogginnlegget -Har det klikket for Christina – ved et uhell og ble flyforbannet. Jeg unngår stortsett slike blogger fordi jeg blir uvel av å lese slikt. Jeg fikk også lyst på sjampis og slo av filteret. Jeg oppfatter Chris, Tor, impressed-not og Mats i samme kategori.
      Ellers respekt for forrige svar.

    18. Jeg hater skrekkfilmer. Spesielt klovner. Jeg var den som begynte å gråte og måtte gå ut fra sirkuset når klovnene kom. Når jeg var liten. Mine dødtre(som er gamle nok)ville ha med mammaen sin på kino å se på it. Enste grunnen jeg gjorde det. Er for min yngste datter har en livstruende sykdom og er alvorlig syk for tiden. Så hvis det kunne hjelpe henne og min andre datter med å få fokus på noe annet. Så skulle jeg gladelig være livredd 2 timer. Men de ble litt skuffa for jeg skvatt litt engang. Holdt meg for øra, mye av filmen. Synes lyden er verst.he he. Den var ikke så skummel. Endte med å bli skuffet på jentenes vegne. At de verken hørte mora hyle eller fikk nesten hjertestans underfulle. Men faktisk en skrekk film med litt humor og story. Min eldste datter hadde bestemt seg for å sove på sofaen, når hun hadde sett den. Men gikk ned på sitt eget rom å sov der. Uten mareritt. Vi er familie som er redde for klovner. He he.

    19. Oj, såpass? Har hørt flere si det. Æsj, da sparer jeg heller skrekken til en film som faktisk skremmer fletta av meg, hehe. Gi yngstedatteren en varm klem og en highfive fra meg, håper ting blir bedre snart. Slipper i hvert fall kovnemareritt da, det er jo noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg