Gleden er en god bok

Alle vet at pass og penger er viktig når man skal ut og reise, men minst like viktig er en skikkelig god bok. For en god bok kan gjøre en fin ferie fortryllende! 🙂

For når livet leker og du allerede har det som plommen, er en god bok det lille kirsebæret på toppen. En følgesvenn på stranda, en kompis på sengekanten, en lojal venn på do.

Det slår meg hver gang jeg blir skikkelig hektet på en god bok; at livet liksom får en ekstra dimensjon. Gleden av å bli helt hektet på en god historie og den rare fornemmelsen om at du og boka har en hemmelighet som ingen andre vet om. Mysteriet som venter, gleden som bare varer og varer, side etter side, og enda har man flere hundre sider igjen.

Sånn har jeg det nå. Jeg gleder meg til hver eneste side og sluker boken i grådige jafs når jeg har tid. Men den er så spennende og jeg har bare denne ene boken med meg, så jeg må nesten holde igjen for at den skal vare ferien ut.

Så når vi sitter og storkoser oss i strandkanten, flyr rundt på en lekeplass eller spiser is med hele ansiktet, kan jeg sitte med et lurt smil og vite at mer kos venter til kvelden, når barna legges vekk og boken finnes frem. Da er det bare Adam Price og meg, to gode kompiser på jakt etter sannheten.

Det er ferieglede på sitt beste, det 🙂


Et ørlite kapittel mens barna varmer seg opp etter et laaaang bad.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kveldsmodus.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ikke helt borte hu her heller.
 

/ Me gusta 🙂

2 kommentarer
    1. Anbefaler Arne Dahl sin utmarker!^^ den er syykt bra!:) og som jeg kommenterte på bloggen til Christina nettopp, så kan dere jo teste ut Storytel:) lydbok app ala spotify for bøker:) passer for hele familien^^

    2. En god bok er alltid godt å ha .
      Leser en del selv 🙂
      Tar du turen innom meg og leser siste innlegg tør du slippe andre inn.
      Ha en flott helg 🙂
      Fra Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg