Det begynner å lukte bryllup!

Med bare to dager igjen til den store festen, begynner det virkelig å kile i magen!

For lillesøsteren til Christina skal giftes bort til en slubbert fra Oslo, og jeg gleder meg så vanvittig! Og det er rart egentlig, for jeg pleier ikke å bli så veldig engasjert i slike ting, men med dette bryllupet er det noe helt annet.

Kanskje fordi det er snakk om familie og gode venner i samme slengen, og fordi Christina og jeg i tillegg har fått æren av å være forlovere. Uansett hva det er, sommerfuglene har for alvor gjort sitt inntog.

I over et år har vi gått og gledet oss, men bare bare timer igjen begynner det for alvor å lukte bryllup. I dag har jeg blant annet vært med til lokalet for å bære, flytte, rydde og fikse. Og som en uorganisert og generelt ganske rotete type, må jeg bare ta av meg hatten for folk som klarer å organisere noe så stort helt uten å svette.

Et gigantisk lokale som skal pimpes fra topp til bunn, mat, drikke, bord, stoler, pynt, tjafs og kake til 80 stykker! Alt må være planlagt, timet og tilrettelagt. Alt må være tenkt på, alt må være klart. Og det er det! Ned til hver minste skrue og jeg blir bare så sykt imponert. Selv blir jeg svimmel hvis jeg trenger to ulike skrutrekkere for å sette sammen ett IKEA-skap.

Og mens jeg sto der i dag og flyttet brus og øl fra A til B, slo det meg: Hva med et OL? Bare tenk hvilke vanvittige forberedelser som må til for å organisere noe sånt?!

– “Tjaaa, skal vi see. Vi kommer til å trenge 900 000 kneippbrød, 3 millioner liter melk og dessuten en skøytebane. Åh, vi har ikke noen skøytebane? Vel vel, så får vi bare bygge et gigantisk vikingskip, snu det opp ned og stå på skøyter inni der da”.

Altså, det er helt vilt. Bare tanken gjør meg uvel.

Men nå må jeg legge vekk macen og jobbe med talen, for jeg er selvfølgelig langt ifra ferdig. Dessuten sitter jeg i stram beredksap og bare venter på telefonen om at jeg må fise ut til lokalet for å løfte, fikse, skru eller dytte, slik at alt kommer på plass i tide. Som det selvfølgelig kommer til å gjøre når man har et brudepar som har tatt høyde for alt fra lett bris til syndeflod.

Godt det ikke er jeg som skal gifte meg. Da hadde ikke lokalene vært klare før en god stund etter at takkekortene skulle vært sendt ut 😉


Ett stykk ukomfortabel pappablogger i kliss nye filler 😉
 


Vi starter med det viktigste når lokalet skal pimpes 😉
 

/ Hipp hurra for kjærligheten! 🙂

2 kommentarer
    1. I tillegg… husker å ha lest et sted at ikke én eneste epost ble sendt i forbindelse med arrangeringen av OL på Lillehammer… en sjuk tanke i dag! 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg