Sommerfest med pappas briller på grillen

I dag var vi bedt på sommerfest i skikkelig bondestil. Et helt gårdstun fylt med leker, aktiviteter, hesteskokasting og hoppeslott (!) for barna, med påfølgende rebusløp og fest i partytelt til langt uti de små timer.

Geiter var det også. Hvis noen lurer kan jeg for øvrig informere om at geitemat smaker som ganske traust frokostblanding. Ikke spør 😉


Øy! Slutt å spise maten min, din hårløse fjomp.
 


Sekkeløp!
 


“Norsk kjempeedderkopp”, mitt lags bidrag til en oppgave i rebusløpet. Ser du nøye på munnen, ser du at den har spist en baby. Makan.
 


Hoppeslott, hva gir du meg?!
 

Jeg blir altså så vanvittig imponert når folk klarer å stille i stand sånne store greier for venner og bekjente! Selv får jeg stressflass bare vi blir to mer enn vanlig til middag, så å skulle stelle i stand heldagsfest for 100 folk med alt som hører til hadde vært helt sjanseløst.

Det fikk vi faktisk ganske raskt bevist tidligere i dag. For i timene før avreise fløy vi litt rundt og styret med vårt her hjemme. Jeg skrev ned noen bloggnotater, sendte en mail, drakk kaffe, scrollet instagram, den type ting. Hva Christina drev med visste jeg ikke. Sikkert mye av det samme.

Til slutt ble jeg litt irritert, for ikke bare tok det en evighet før hun ble ferdig, men da hun endelig var klar for å dra kom hun dessuten rekende på masse ting vi skulle ha med oss. To svære poser og en frysebag! Jeg rullet ut en lang tirade om at det er så typisk damer å pakke nok for en 2-ukers på Kreta selv om de bare skal på Rema for å kjøpe egg. Selv hadde jeg klærne jeg gikk i, bilnøkler og solbriller. Mer enn nok. Kunne også droppet brillene.

Men da vi kom frem tok det ikke lang tid før det begynte å blåse opp. Barna hadde på seg tynne, korte sommerklær og begynte raskt å fryse.

– “Å søren”, sa jeg.

– “Det ligger klær i bilen”, sa Christina.

Så lå det an til å begynne å regne.

– “Å dæven”, sa jeg.

– “Støvler og jakker i bilen”, sa Christina.

Etter en stund begynte det å bli småkjølig selv for en hardbarket far i t-skjorte.

– “Æsj, begynner egentlig å bli litt småkald”, sa jeg.

– “Tok med en genser til deg også”, sa Christina.

Så begynte det plutselig å lukte grill. Kull, flammer, kjøtt og grønnsaker i skjønn forening.

– “Ah shit, vi burde jo hatt med oss mat, for pokker”, sa jeg.

– “Hva tror du frysebagen er til?” sa Christina.

Og sånn ble det at vi hadde en fantastisk hagefest hele dagen, med nok klær og mat til alle. I sånne øyeblikk, mens jeg sitter der og fråtser i brokkolisalat og grillmat, slår det meg at livet uten Christina hadde blitt kaldt og magert.

For selv om hun av og til er litt treigere enn meg ved avreise, er det jo fint å ha med seg mer enn bare pappas solbriller når hele familien skal være borte hele dagen 😉


 

/ Flinke folk! Også meg da 😉

9 kommentarer
    1. Haha!Måtte vise denne til min kjære mann ved min side.Humret godt her ja 🙂
      Vi damene planlegger og styrer verre til tider men noen ganger(stort sett hver gang her) så har det vært behov for alt 😉

    2. Hehe… høres veldig kjent ut. Usikker på om pappaen her i huset har skjønt at det er derfor jeg er sist ut døra..

    3. Apropos traust frokostblanding;-)
      Husker et innslag på Norge Rundt for mange år siden.
      Det var en eneboer langt i nord. Han hadde en sekk med kraftfor (Ku-for A) stående ved siden av kjøkkenbordet. (Vi snakker om en 50 kg. sekk med tørrfor her….)
      Den brukte han som frokostblanding. Veldig lettvint og næringsrikt, – sa han.
      Noe å tenke på for travle småbarnsforeldre… 😉 ? He he…

    4. Du dette bildet av deg irriterer meg grenselaust , Det innkomst bildet, tror det heter vignetten. jeg blir svett og heit, jeg sikler og får vann i munnen. Jeg skrollet opp og ned og kjenner begjæret.
      Jeg somer deg inn, flytter fokuset fra ansiktet ditt , kommer til skuldre og mage så litt lenger ned . Litt lengere ut. Da holder du noe gult i hendene. Noe firkantet, med lilla innslag. Jeg kikker og kikket , slever og tankene flyr av sted.
      I mitt hode holder du på en sånn påskeegg kartong, en sånn med fire deilige saftige sjokofylteegg med deilig eggekrem , Det ser jeg hver gang jeg åpner siden din. Det er ikke tull engang. Jeg jakter egg i Februar og griner meg til siste pakke rett over påske. Tørr ikke å si hvor mange egg jeg klarer å trykke i meg.
      Så begjæret mitt er brennheit!!

    5. Jaha ja.. Jeg skal ikke lyve og si at dette ikke er den rareste kommentaren jeg har fått så langt i 2017 😉 Men hey: Takk! Tror jeg. Eller er det begjæret for påskeegg vi snakker om her? I så fall er jeg helt enig! De er helt magiske og har skylden for minst 50 % av mitt overflødige spekk.

      Er det derimot begjær for meg det er snakk om, må jeg nesten melde pass. Der er jeg dårlig 😀
      /highfive

    6. Hø.hø….. nope ikke deg min gode mann. Det er luftspeilingen , påskeeggene jeg begjærer og blir brennheit av. Bildet av deg med påskeeggluftspeilingen irriterer meg for jeg får påskeegg fantasier og slevetendenser hver gang jeg åpner siden .
      Irritasjon over og ikke få eggekartongene du holder i hånden er massiv. Se på bildet da… ser ikke du påskeeggkartongen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg