Min kjære mac takker for seg ♥

Så har det altså skjedd. Min kjære mac, som har vært med meg fra starten av dette fantastiske eventyret og frem til nå, har begynt å slite. Veldig. Den kommer opp med rare feil, den er treig, den sier at disken er full, den slår seg av, den oppfører seg rart.

Det er rart, men det går faktisk an å bli følelsesmessig knyttet til ting. Det vet jeg nå. En metallboks helt uten følelser og sjel. Men likevel en del. For den har vært med på så mye. Det var min første mac og i starten var vi uvenner. Jeg skjønte ikke menyen og synes den var en klønete maskin. Så begynte jeg å forstå. Så forelsket jeg meg i hvor raskt den startet opp. Så hvor lett og fin den var å ta med på tur. Og ganske snart var jeg hektet.

Koser oss med Modern Family i godstolen <3

Første gang vi møttes var i min forrige fulltidsjobb, den jeg sa opp etter et års tid for å satse fulltid på det utrolig merkverdige livet som pappablogger. Mitt kanskje beste valg noensinne. Jeg klarte ikke løsrive meg fra macen jeg var blitt så glad i, og kjøpte den ut fra dens forrige eier. Siden da har det vært oss to. Dag og natt i tykt og tynt. Fra starten av denne rare bloggreisen, frem til nå. I Spania, på hytta, på julaften, på bryllupsdagen og de kveldene Christina lå på sykehuset med lillesnupp og jeg satt hjemme og ventet. Med deg.

Hvor mange timer har jeg ikke sittet og tastet på deg? Vi har skrevet snart 2000 blogginnlegg sammen, vi har skrevet en bok, vi har laget videofilmer, redigert bilder og tatt tøysete bilder av barna med photo booth. Du bærer fortsatt klistremerkene plutten limte på for godt og vel 2 år siden. Du er som et ekstra familiemedlem, du min kjære mac, men nå ser det altså ut til at det er over. Og jeg vet at det er sært og jeg vet at det er rart, men det gjør meg faktisk litt trist.

Men også litt glad, for et eller annet sted står din arvtaker og venter, klar for nye eventyr. Og jeg har så mye moro på trappene fremover! Prosjekter, videoer, bilder, innlegg og mye mye mer. Det er sikkert greit med litt nye krefter nå.

Men å kaste deg på dynga? Aldri i livet! Du blir med videre, bare i en litt annen form. Du kan sitte øverst i skapet og fungere som den kloke gamle rådgiveren. Du vet, litt som den syvende far i huset eller han gamle duden som bor inni det treet i Game of Thrones. Det blir bra, det.

Så hvil deg nå min gode venn og takk for alle de fantastiske stundene.


 

/ Æ kan væra en venn, ser at du falleeeher ♥

14 kommentarer
    1. Min mac holder på å lever sitt eget liv den også, så nå er jeg livredd for å bruke den tilfelle jeg mister alle bildene mine 😱 Har du noen tips til ekstern harddisk?

    2. Oj sann. “Den” så jeg plutselig mye klarere 😉 Min Mac vil ikke “leke” med bilder lengre, så i går ble det iMac. Og jeg er, etter 3 timers bruk i går kveld helt på trynet forgapt, i den metall doningen. Dataverdenen har kommet et stykke siden Mac var ny. Null tvil der. Mac’n min lever, og får heldigvis leve enda, men vi måtte avslutte vårt samarbeid med redigering av bilder og video. Kjente at det ikke var “bare bare” men. Så fortsetter “soga” lykke til på jakten etter en ny datavenn, og fortsatt fin fredag ønskes 😊

    3. Jeg gruer meg såå til den dagen macen min tar kvelden. Jeg tenker faktisk på det relativt ofte hahah. Etter at jeg fikk den ble jeg rett og slett helt frelst og anbefaler mac til alle og enhver! Jeg hadde aldri i livet klart å gå tilbake til “vanlig pc” og rister på hodet av alle vennene mine som nå har kjøpt seg asus pcer til studiene.

    4. Tusen takk 😀 Da må jeg på elkjøp i morgen. Fikk høre her for leden at mac kun støttet apple´s egne harddisker, men de kosta 2-4000. Men nå blir det harddisk 😀

    5. Min PC takket for seg for 6-7mnder siden og ligger fortsatt i baksete på bilen min. Barnesete og gammel, ødelagt pc er det jeg kjører rundt med. Klarer ikke å kaste den etter 5 fine år sammen 🙈

    6. Snikreklame? Hmm, mon tro om du jobber for apple, skeidar eller game of thrones? Hvis sistnevnte, hils Peter Dinklage og si at han gjør en jækla god jobb 😀

    7. Psth, skjønte du ikke at det mentes snikreklame for disse klistremerkene på mac’en din? Ser dem overalt på blogger, blææærk! (nok en gang hadde det vært greit med sarkasmefont, for sikkerhets skyld:p)

    8. Haha! I kommentarfeltet nevnte du Elkjøp. Jeg har jobbet der i nesten åtte år, men ikke nok med det. Nå har jeg også fått elkjøpjobb der jeg skal studere, så jeg har plutselig to stillinger 😀

    9. Hahaha! Hæ? Har jeg ikke sett. Tror de klistremerkene andre blogger bruker er sånn fjong foliering for å få det til å se ut som macen er laget av valnøtt-tre eller marmor. Disse klistremerkene er noe litt annet og veldig lite fæææncy. Var ikke klar over at det var en greie 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg