Vi har bygget utedass!

Nå kan ikke Christina klage på at hun ikke er sammen med en handyman lenger 😉

For endelig har vi kommet oss på hytta til mamma og pappa igjen. Midt blant trær, knott og gjedder. Rett i vannkanten og tilbake til mitt barndoms store paradis. Omgitt av trær, vann og lyden av stillhet. Knitring i peisen og brettspill om kvelden.

Barna elsker det her, men det var én ting plutten gruet seg til før vi skulle reise: Utedoen. For utedo er ganske rart for små barn, i hvert fall en som lukter som en død grevling i sola.

Men hva skal´n gjørra? Jeg er jo født med like mange håndverkergener som en helt vanlig abbor. MEN, jeg har jo derimot en far som ble født med en hammer i hånda. Og før vi kom opp hadde han som alltid satt opp en liten liste over ting han gjerne skulle ha gjort i løpet av ferien. Heise brygga, kutte bjerka ved vannet, fikse døra til boden etc.

Og plutselig slo det meg. Farfar vil felle trær og vi har en hel bod full av verktøy og ting – vi bygger bare en ny do! Det er sånt man kan holde på med når man plutselig er på hyttetid. Så armert med øks, sag, tau og hakke gikk vi til verks.

Vi satt opp forslag, tegnet og diskuterte. Christina og mamma lekte med barna i vannkanten mens de trodde gubbene jobbet med noe veldig viktig, mens vi i realiteten la alt vårt engasjement i å bygge en trone verdig en liten konge. Og til slutt, etter mye om og men og altfor mye tid, var den ferdig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den er kanskje ikke vakker og den er i hvert fall ikke stabil, men den er en ekte utedo og hvor mange andre doer kan egentlig skryte på seg det? Ikke bare det, men den er også plassert på en liten kolle med nærhet til bringebærbusker og nydelig utsikt over vannet.

“Tronen” kommer også med moderne fasiliteter som dopapir og Pondus. Så her kan man sitte og kose seg, lese litt og spise bringebær rett fra busken mens man gjør sitt fornødne i guds frie natur 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Med vennlig hilsen do-snekker og handyman 😉

11 kommentarer
    1. Hvorfor ikke investere i et tilbygg med ordentlig do? Mulig dette er morsomt når solen skinner, men bare vent til det blir dårlig vær og kaldt…

    2. Hvor på Kongsvinger har foreldrene dine hytte? 🙂 Jeg er opprinnelig derifra ;p
      Kos dere uansett masse med både ny og gammel utedo 😀
      Klem 🙂

    3. *hahahaha* Bare pass på at han ikke lener seg bakover og ramler nedi… Men hva slags utedass er det dere har som lukter så voldsomt? Bøtte som må tømmes? Vi har en tank under golvet i boden på hytta, det hender en sjelden gang det lukter litt, men da strør vi bare på litt helt vanlig sagspon (unødvendig å kjøpe sanitærbark) og vips! så lukter det ingenting. Hvem som må tømme dassen? Tja… La meg si det sånn – gubben skal være glad for bydama hans ikke har så fisefin nese som ham! Men neste gang skal vi bruke pumpe! Ikke spade og bøtte…

    4. “Barna elsker det her,…”. Er dette riktig å skrive på norsk? Er ikke det direkte oversatt fra engelsk (the kids love it here)? På norsk blir det vel: “Barna elsker å være her,…” eller noe i den dur. Beklager pirking! Jeg har bare merket at du har oversatt engelske begrep direkte til norsk sånn 3-4 ganger den siste tiden. Ellers er alt tipp, topp, tommel opp og jeg skrev sikkert noen feil her jeg også :D.

    5. Helt sikkert riktig, men jeg har aldri gjort noe stort poeng ut av å skrive mest mulig korrekt. Jeg skriver hjerne feil om jeg må, så lenge det føles bra 🙂 Og akkurat det med å nærmest direkteoversette fra engelske uttrykk, er jo bare moro 😀

      Tror hun som leste korrektur på boka mi, klødde seg i hodet titt og ofte 😉

    6. Ååå, det er jo så fint på Bæreia 😄
      Bodde ikke så langt unna når jeg var liten ;p I byggefeltet dere kjører fordi på vei opp 😉
      Kos dere videre med knott og gjedde 😅

    7. Nei så moro! 🙂 Ja, det er helt nyyydelig her. Mange gode minner fra barndommens mange somre 🙂 Og ekstra moro med Sommertoget på besøk i går 😉
      /highfive

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg