Sannhetens time – Hvem er best i trafikken?

/ Annonse

Konkurransen er over og stemmene er talt opp, så hvem av Christina og meg er egentlig best bak rattet?


 

I flere uker har det nemlig pågått en vennskapelig konkurranse om hvem av oss som er den beste sjåføren. Til å måle dette har vi inngått et samarbeid med SpareBank 1 og prøvd deres Smart bilforsikring. Forsikringen kommer nemlig med en smartplugg som måler hvor god flyt du har i trafikken, og vinneren skulle være den av oss som kjørte med best flyt.

Det betyr den som får høyest daglig kjørescore basert på akselerasjon, bremsing og harde svinger.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Med live-oppdatering rett i Spinn-appen kan man følge med på kjørescoren fra dag til dag.
 

Ganske tidlig ble det klart at Christina ledet med et hestehode fra start. Hun kjører konservativt og rolig, som om hun alltid er på søndagstur med et smil om munnen. Jeg kjører derimot som om jeg alltid har et tog å rekke. Akselerer hardt, bremser brått og ligger bredt i svingene.

Og det så man raskt i kjørescoren! Christina sto frem som en mønsterelev, mens jeg var han fyren som satt og vippet på stolen på bakerste rad. Men ganske raskt innså jeg at grep måtte tas, og som det konkurransemennesket jeg er begynte jeg straks å “jukse”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jukse for å vinne? Yes please 😉 #ingenskrupler
 

Jeg begynte å kjøre langt mer forsiktig enn jeg ellers ville gjort, vel vitende om at smartpluggen fikk med seg alle mine brå bevegelser. Ga ikke bånn pinne når jeg skulle opp i fart, senket tempoet rolig og prøvde å kjøre som om jeg hadde Kongen i baksetet.

Og det virket! Jeg fikk bedre og bedre flyt i trafikken, og det tok ikke mange dagene før jeg innså at jeg var blitt en langt mer behagelig sjåfør å sitte på med. Ja vel, så tapte jeg til syvende og sist konkurransen mot Christina så det sang, men det å vite at jeg har blitt en tryggere sjåfør, er en seier i seg selv 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Flyyyyyt.

 

Smart bilforsikring fungerer også slik at man belønnes for å kjøre med bedre flyt, fordi sjåfører med god flyt statistisk sett forårsaker færre bilulykker. Så jo høyere kjørescore man får, dess mer penger sparer man på bilforsikringen. Ganske enkelt genialt.

Så tusen takk til SpareBank 1 for samarbeidet som har lært meg mer om min egen kjørestil enn jeg hadde sett for meg var mulig. Nå er jeg en langt tryggere sjåfør enn for noen uker siden, og det sitter ganske langt inne å innrømme for en mann som trodde han var kongen bak rattet.

Men hun ser altså slik ut:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Les mer om Smart bilforsikring fra SpareBank 1

5 kommentarer
    1. Så artig når man opplever at ens egen kjørestil bedres – og gratulerer til Christina 🤗😉
      Smart bilforsikring er et genialt konsept, men da vi skulle bestille det til vår vil fikk vi rett og slett ikke lov til å ha det… For det er visst så mange som ikke forstår seg på monteringen av den ene delen i en Scoda :/ dessverre – for det er jo en genial forsikring – på flere måter 😄

    2. Så på nyhetene at en gubbe oppi Trøndelag har søkt om personlig bilskilt.. du er forseint ute min gode mann Peter. Mannen fra Trønerlag har valgt navnet TACO på skiltet sitt. Han blir kalt tacokongen😂

    3. Hardt for dere mannfolk, når det er kommet duppedingser som kan bevise at kvinnfolk er best sjåfører hehe 😉
      Nå skal det da sies at du tok tapet myyyye bedre en mange andre hadde gjort 😉
      Gratulere til fruen! 🙂

    4. Hahaha, ja det var liksom ikke sånn her det skulle gå! Endelig skulle jeg bevise at jeg er husets ukronede konge bak rattet, men selvfølgelig… sånn gikk det jo ikke, haha! Like greit å bare krype til korset 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg