Litt dritt, men også helt fantastisk

Samme livsløgn hver eneste helg. Ah digg, lørdag i morgen, da trenger vi ikke å ha på klokka, bare sove så lenge vi vil. Men vi trenger jo ikke klokke, vi har jo barn. Og de står opp nøyaktig når de føler for det. Gjerne alt for tidlig.

Og før man vet ordet av det, sitter man i sofaen med en dag som truer med å starte. Øyne som knirker og en sjel som skriver trøtte klagebrev til kroppen. Men så har jeg funnet ut at jeg faktisk elsker den tiden. Bare sitte i beroligende stillhet og vente på at kaffen skal sparke inn.

Sitte inntil hverandre i sofaen, småprat og rufsing i luggen, bare være til. Spille på nettbrettet, lese litt bok, skrive ned planer for dagen, slurpe litt kaffe og skåle i saft. Sakte men sikkert begynner kroppen å spille på lag.

Skru på ovnen, fiske frem rundstykker, ta ut litt pålegg og vente på at jentene våkner. Og når det endelig knirker i gulvet fra andreetasjen, er jeg fulladet og klar for en dag med familien. Min familie. Det er, tross litt rusk i øyet, en helt fantastisk følelse ♥


 

/ Goood hælj!

8 kommentarer
    1. Når jeg hørte MMAAAMMMA altfor tidlig i dag var jeg så glad for at resten av huset sov så lille gull og jeg kunne ha vår hellige kose stund i ro og mak. Det å vite at man ikke trenger å forte seg er faktisk bedre enn å sove😉

    2. Har lagt merke til den før, men nå spør jeg: hva er greia med u-koppen? 😜 ingen av dere har navn på u? 🤔

    3. Er det alltid du som står opp først i helgene? Her er det en evig diskusjon, med tre barn, hvem som trenger mest å sove litt ekstra. Håper vi kan adoptere din innstilling, i alle fall når minsten begynner å sove mer enn to timer i slengen…

    4. Haha! Det er Christinas greie x-) Vi har en masse ulike bokstaver på koppene, tror bare det er litt tilfeldig. Vet vi har en A for Arne (bestefar), men sånn bortsett fra det tror jeg faktisk det er helt random 😀

      Fun fact: Drakk av U-koppen til frokost i dag 😉

    5. Japp, stort sett. Men Christina har reddet skinnet mitt ved flere anledninger der det har blitt litt i overkant sent på han far kvelden før, så alt i alt går det opp i opp 😀
      Tror det er superviktig å ha balanse i regnskapet så det ikke blir urettferdig. Kanskje dere kan ta annenhver helg eller noe? En sovedag hver i helgen? Akkurat i dag var det en ganske enkel beslutning, for lillesnuppa begynte å hoste i går kveld og da sa Christina at hun kunne ta henne om natten hvis jeg kunne ta begge barna til morgenen. Vinn vinn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg