Christina har kjøpt katta i sekken

Den følelsen når kjæresten din bruker evigheter på å finne den perfekte sofaen, men glemmer én avgjørende ting…

For Christina har brukt flere måneder på å finne den perfekte sofaen. Hun har saumfart hver eneste nettbutikk og oppsøkt alle byens møbelbutikker for å se, titte og kjenne. Hun har lest seg opp og fulgt med på tilbud. Sett på typer, farger og stoff.

Hele denne tiden har hun ikke ønsket noen innblanding fra meg, for dette har liksom vært hennes lille prosjekt. Og i dag, etter mye frem og tilbake, og åtte ukers ventetid, kom endelig den massive stoffklumpen. Det er bare ett lite problem…

For det tok meg bare to sekunder å innse at Christina har oversett en ganske vesentlig detalj: Vi har trapp. En smal trapp. Og det finnes ingen sjanse i verden for at vi får den opp der. Det er ikke meningen å virke pessimistisk altså, men å få presset den gigantiske sofaen opp gjennom den bittelille trappen, blir som å føde en storspist 3-åring.


Får den ikke opp første trinnet engang..
 

Og så fort sofaen skal opp trappen, ja nei da er det plutselig min jobb. Men selv etter iherdige forsøk er det bare å innse: Det går ikke. Virkelig ikke. Så inntil videre må vi rett og slett bare la den stå. Midt i gangen og veldig i veien. Selv Teo må åle seg sidelengs for å komme forbi den.

Mest av alt har jeg bare lyst til å la den stå og håpe at den smelter inn i omgivelsene som en mammut i et tomannstelt.


Mr. Ikke-spesielt-imponert.
 


Logistikksjefen innser at hun har lagt en kabel i skuffen..
 

Men vi kan ikke gi oss uten en real kamp, så akkurat nå lukter det Plan B: Balkongen. Kjøpe alt tauverket i hele Larvik og heise den opp som en elefant.

Dette blir en kjempejobb for ingen ringere enn svigerfar og meg, for Christina selv har gitt opp for lengst og holder vel egentlig bare pusten frem til problemet løser seg selv. Så får vi bare krysse fingrene og håpe at sofa, tauverk, rekkverk og rygger holder.

Men putene har hun fått opp, da..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Synes du er flink, jeg.. x-)

* Følg Sofahjerte på Facebook *

42 kommentarer
    1. Det er kanskje nå tiden er inne for å trygle et liftselskap om litt sponsing, hahaha 🙂 Det hadde jeg prøvd meg på i hvert fall! Lykke til med sofaen, håper det ordner seg.

    2. Da vi flyttet fikk vi samme problem. Men takket være venner med traktor fikk vi løftet den opp og inn gjennom stuevinduet i 2 etg

    3. 😂😂 Pleier ikke å fryde meg på andres vegne, men jeg bare ler så jeg snart faller ut av sofaen (Det slipper jo du for putene ligger jo allerede på gulvet….😂)
      Du skriver fantastisk og jeg innser at det godt kunne vært meg som gjorde det samme….
      krysser fingrene for tau, rekkverk og rygg! 🤞🏼

    4. Hva med å få med noen gode venner, familiemedlemmer eller naboer til å feste litt tau på sofaen, og fire den opp i andre etasje.
      Inn en balkong eller et vindu! 👍🏼☺️ Mr. Handyman må vel fikse opp!!

    5. Jeg fikk samme problem med en rammemadrass en gang! Det endte med at vi sagde litt i den, slik at det gikk an å bøye den rundt svingen i trappa:) Lykke til med å få den opp og gjennom verandaen!

    6. Hihihihi😂😂
      Herlig!! Gubben min trakk på smilebåndet, og sa halvsarkastisk; du gjorde samme trikset når du kjøpte dusj…. 😑😑😅
      Riktig nok rett etg, vi løste det med å ta ut dør, dørkarmen og knekke 4 fliser på vei inn på badet 😅😅😂😂
      …nå får jeg bare fnys om jeg nevner noe om å bytte ut dusj/bad-saken…det må demonteres med
      sag 😅😅
      Christina: lekker sofa 😍😍👌😉
      Spent på å se hvordan kosekroken blir 😊😊

    7. Jeg går også å venter på en sofa som kommer om noen uker… Tanken på hvordan jeg skal få den inn i rommet streifet ikke meg da jeg kjøpte den 😮 Så nå fikk dere meg til å bli relativt stressa! 🤔 Jeg har nemlig ingen balkong i back up 😂

    8. Føler med Christina. Hadde mitt eget prosjekt med verdens minste walk-in garderobe. Målte og målte, søkte nett og butikker i ukesvis. Landa hva som passet best, var stolt som aldri før, fikk jo plass til masse! Dro med mannen på IKEA, plukket det med oss hjem.
      Men jeg hadde glemt å beregne en ting: at det skulle være plass til å åpne skuffene >.<

    9. Hihihi. Eg og kjæresten skulle kjøpe skap på IKEA ein gang. Det var ganske tungt, så vi bestilte heimkøyring..Vi fekk levert det på døra i 12 etasje. Må også nemne at det ikkje gjekk inn i heisa. Evig takknemlig for sterke IKEA menn..

    10. Følelsen når du glemmer at du har gifta deg og ikke lenger kan omtale christina som “kjæresten” men som KONA di Peter! 😀
      Heis opp med tauverk ja, det blir helt konge til slutt skal du se 😀 😀

    11. Kjente takter… Vi fikk oss skikkelig flott boble-damp-bademaskin her i vinter. Klok av tidligere skade ble det målt NØYE før vi slo til på en kjempepris. Men glemte å tenke på to ting: To dører og trang gang som elendigheten måtte igjennom, samt ganske trang tilgang til kroken den skulle inn i. OG at den i tillegg til å være brei også etter hvert ville bli høy, og at slanger og ledninger skulle festes etter at veggene var satt på. Var liksom ikke noen plass BAK den!
      Vi hadde to muligheter (eller tre. Men å selge den igjen var uaktuelt!) Rive en badevegg eller rive badinnredningen. Det ble det andre. Da fikk vi, med hjelp av mye banning, bærestropper og skohorn vidunderet på plass. Og det VAR verdt jobben. Badeinnredningen er på plass igjen nå!

    12. Hehe, komisk 😂 Lykke til!
      Jeg ble plutselig veldig nysgjerrig på noe etter å ha lest dette innlegget. Både du og kona har jo veldig bra blogger som jeg leser ca daglig. Hvordan “fordeler” dere hvem som skal skrive om hvilke felles familiehendelser osv? Slik som f.eks dette. Har dere et system på dette, krangler dere så busta fyker til en gir seg, helt random, førstemann til mølla eller type “okei du får skrive om sofahendelsen hvis du lager middag, tar oppvaska og legger ungene resten av uka”?

    13. Dette er jo en standardløsning når ting skal opp en etasje. Kan anbefale å legge litt papp el.l. på verandarekkverket når det står på. Trenger noen meter med statisk taubare bare. Ellers kan det være greit å være tre pers (to oppe til å dra, en nede til for å se og guide). Lykke til!
      Ps. Det er gjerne derfor man bor to sammen og er flere til å snakke om løsninger man velger. Så minst en av de to kan stille viktige spørsmål som: hvordan får vi det inn i huset ☺

    14. Å nå er jeg suuperspent på om dette ordner seg. Usjameg christina. Etter så lang tid med prøving,kjenne på stoffer og titting på farger så fortjener du virkelig at dette skal ordne seg😂 du er så søt!🤗😂💜💜

    15. Hahahaha! Er du litt for gammel for sånne kommentarer eller? x-)
      Men siden du spør, så er jeg veldig glad i caps. Spesielt når man jobber i hagen med hodet inn i thujaen og ikke har lyst på 350 insekter i håret 😉

    16. Spent sjæl, jeg! Akkurat nå ser det ut til at svigers har blitt invitert på middag og redningsaksjon i morgen, så det blir utrolig spennende å se 😀

    17. Haha, og akkurat derfor får ikke Christina lov til å kjøpe mer på egen hånd x-)
      Tror vi må legge litt pappa og tepper og alt vi har på rekkverket ja. Bare det slutter å regne, så hadde det vært suuuupert 😉

    18. Kanskje dumt og selvopptatt, men jeg føler for å ytre det uansett. Ingen ting er umulig! Personlig er jeg veldig (har jeg fått høre) løsningsorientert. Skulle gjerne kommet en tur innom for å hjelpe, men er i Singapore, på vei til Brisbane for å studere i 3 år! Plasteret på såret er at jeg selvfølglig kommer til å følge bloggen din uansett hvor jeg er i verden 😁 stå på! Dette får dere til 😀

    19. Det der er ingenting. Endelig kom sofaen min..samme problem..kom ikke inn i trappen…eller heisen. Måtte heise sofaen 8 etasjer opp.
      Så kommer neste problem noen år seinere…hadde lyst på ny sofa. Hvordan får jeg monsteret ut? Kunne ikke akkurat kaste denne ut av verandaen? Problem…
      Slutten av historien…mannen i etasjen over fikk den….

    20. Been there, done that. Med en gigaseng som ikke kom seg opp i loftsleiligheten vi hadde den gangen. Hadde i tillegg kasta kvitteringa til senga,og måtte lete etter den i søpla på ikea. Fant den. Med tyggis på. Men huff, synes synd på Christina. Enorm nedtur når man har gleda seg så lenge på ny sofa.

    21. Haha, må le av dere to. Dere er herlige mennesker 😍 Den hylla bak siste bildet av Christina, hvor er den fra? Sånn bare MÅ jeg ha:-)

    22. Haha, kjempebra spørsmål! Beklager at jeg ikke har svart på den før, men vurderer å lage et eget innlegg dedikert til kommentaren din serru 😉 🙂
      /highfive

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg