Hvem er kongen i trafikken?

// Annonse //

Endelig skal det avgjøres!

For hvem av Christina og meg er egentlig best bak rattet? Den diskusjonen har vi hatt mange ganger og jeg mener jo selvfølgelig at jeg er best. Christina er selvfølgelig ikke enig. Ja vel, så er jeg ganske dårlig på høyreregelen, men sånn bortsett fra det så kjører jeg som et sveitserur. Tror jeg da.

Christina mener jeg gasser og bremser for mye, ligger for nærme bilen foran og tar for brå svinger. Jeg på min side mener at hun er for usikker i trafikken og kjører uten selvtillit. Venter for lenge og stopper for fort. Frem til i dag har det ikke vært noen måte å avgjøre hvem som faktisk har rett, men nå blir det andre boller!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
This stasjonsvogn isn´t big enough for both of us..
 

SpareBank 1 har nemlig lansert Smart bilforsikring som måler hvor god flyt du har i trafikken og belønner tryggere sjåfører!

Dette gjøres ved å montere en smartplugg i bilen, som kommuniserer med telefonen via en egen app (Spinn). Smartpluggen gir deg fortløpende tilbakemeldinger på kjøringen og gir deg en score basert på hvor god flyt du har i trafikken.

Dermed er det faktisk mulig å måle hvem som kjører med best flyt og sparer familien for mest penger. For kjører du med flyt, minsker du risikoen for bråbrems, rask akselerasjon og hard svingning. Og gjør du det, blir forsikringen din automatisk billigere!

Dette lukter selvfølgelig konkurranse lang vei og derfor gleder jeg meg veldig til å komme i gang med testing av Smart bilforsikring fra SpareBank 1!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne lille smartpluggen kan spare deg mange penger.
 

Smart bilforsikring byr også på flere fordeler:

  • Du betaler kun for den kjørelengden du faktisk kjører. SpareBank 1 justerer prisen for deg, så slipper du å tenke på hvor mange kilometer du har kjørt.
  • Du får lavere priser hvis du har god flyt i kjøringen, men du får uansett ikke høyere pris.
  • Få tilbakemelding på kjøringen din mens du kjører, så blir du en enda tryggere sjåfør.
  • Har du et uhell på veien, kan du enkelt bestille veihjelp direkte i Spinn-appen.
  • Du får egen bil-dagbok med oversikt over hvordan bilen din blir brukt.

Smartpluggen måler flyten i kjøringen din, altså om du bremser, akselererer eller svinger for hardt. Pluggen måler ikke hvor du er i verden. Den benytter altså ikke posisjon, GPS, kart eller lignende.

Her kan du også se en video av hvordan det fungerer i praksis:
 

Konkurransen om hvem som er den tryggeste og således beste sjåføren kommer til å pågå i de nærmeste ukene, og vi vil selvfølgelig holde dere løpende oppdatert underveis.

Jeg må innrømme at jeg er utrolig spent, men uansett hvordan det går skal det bli fint å bli en tryggere sjåfør, få bedre flyt og spare penger på forsikring i prosessen 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bring it on, sistah!
 

Les mer om Smart bilforsikring fra SpareBank 1

/ Vrooom vrooom!

2 kommentarer
    1. Jeg tror jeg vet hvem som vinner. ;o) Jeg har forøvrig allerede billigere bilforsikring enn hos Sparebank1 fant jeg ut. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg