Ikke at jeg ikke elsker deg

For det gjør jeg altså. Virkelig. Men det må da være mulig å få sove litt lenger?!

Det er søndag morgen, klokka er ikke seks engang, hva i all verden gjør du oppe? Jeg skjønner at du har lyst til å stå opp, men det er fortsatt midt på natta!

Du går bort og letter på gardina. Solen sparker seg vei inn i rommet.

Okei, kanskje ikke midt på natta da, men hadde det vært vinter, så har det fortsatt vært dritmørkt og… og.. æh, du bryr deg ikke.

Men hei, du skal holde hviledagen hellig, vet du ikke det? For dette er ukristelig tidlig. Er det virkelig verdt å komme til helvete for et legospill på ipaden?

Kom igjen a, kom opp hit og legg deg. Her hos meg. Slutt å sparke med føttene. Ligg rolig. Hvorfor er du oppe og går igjen? Pappa er så sinnssykt trøtt og nå er det helg og jeg trodde kanskje at endelig skulle jeg få sove ut og… æh, du bryr deg ikke.

Du er våken du, er du ikke? Okei, kaffemaskin, da var det oss to igjen.

Men siden vi allerede er våkne, la oss være litt optimistiske. For jeg elsker jo egentlig denne tiden. Timen før de andre står opp. En god bok, en kanne med kaffe og god tid til å bare drunte. Sitte sammen og småprate og sakte våkne til mens dagen gryr. Rolig kvalitetstid sammen med deg.

Aller helst skulle jeg kanskje sovet, men dette er absolutt en god nummer to 🙂

/ God søndag!

* Følg Kaffehjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Hvis det er noen trøst, så er du ikke den eneste🙄Her startet vi dagen 04.35, femte dagen på rad😴

    2. Sengetid for voksne med morgenfugler til barn, må i seng senest kl 22. Sånn er det bare.
      Snakker av erfaring 😉 Og det hjelper ikke at det er helt heller

    3. Misunner deg virkelig ikke. Har vært heldig hele veien med at lillemor sover lenge om morningen. Håper dere deler på ansvaret om å stå opp. Ha en fin dag 🙂

    4. Velkommen i klubben!
      Tiåringen her er fremdeles våken mellom 4 og 5…
      Attenåringen ligger heeelt til 6-7 tiden..
      Forskjellen er at jeg kan dorme leeenge ofte helt til 8 før jeg blir rastløs og står opp :p
      Til b-menneske mannens store fortvilelse hehe..

    5. Føler med deg! Når min var mindre våknet han ca kl.05.30…. Ikke noe behagelig for et B-menneske:P. Heldigvis blei det lettere når han ble eldre :P. Han er nå 8 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg