Vi har laget Colalon

Klar for noe nytt og forfriskende i sommervarmen? Prøv pluttens egen oppfinnelse med bare 2 ingredienser 😀

Etter barnehagen i går løftet jeg barna opp på kjøkkenbenken for å lage en oppfinnelse som verden aldri før har sett: Colalon!

Hva er Colalon? Vel, det er faktisk Pluttens egen oppfinnelse og det aller første han sa til meg da jeg våknet i går. Klokken 06.40 våknet jeg nemlig av at han kom tassende inn på rommet, og før jeg rakk å løfte på gluggene begynte han engasjert å fortelle meg at han hadde kommet opp med en idé.

En is bestående av vannmelon og cola. Colalon! Helst i kjeks og helst i dag.

Og en sånn bestilling kan man jo ikke takke nei til. Så etter barnehagen i går, var det rett opp på kjøkkenbenken for å lage et stort parti Colalon. Om produktet var en godt kamuflert unnskyldning for å få cola eller om smaksløkene hans faktisk hadde et eureka-øyeblikk vil jeg aldri få vite, men samme kan det være, for gøy var det uansett og resultatet ble helt fantastisk!


Kutt.
 


Hell.
 


Bland.
 


Doser.
 


Juster.
 


Server!
 

Oppskrift?

  • Mos eller juice vannmelon (vi brukte blender)
  • Bland med cola
  • Hell i egnet isform
  • Sett i frysern
  • Nyt!

Så nå er det bare å vente på neste sesong av Skaperne og gjøre seg klar for innsalgsturné og Power Point-slides 😉


Hadde ikke kjeks, men det ble fort glemt 😉
 

/ Colalon – Copyright Plutten AS 😉

* Følg Ishjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Hvor mye cola, spør mimmi som var så dum og fortalte det til barnebarnet. Hun var veldig klar på at vi skulle lage også 😲🤣

    2. Åh vi har ikke isformer!
      Inspirerer husets 10åring. På jakt etter alternative isformer. Kan vi bruke isbitformer?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg