Hagegjerde på 1-2-treeelvete heller

Jeg skulle hatt 75 meter med gjerde jeg nå. Jeg har knapt nok 3..

For det viser seg nemlig, som med alt annet innen oppussing, bygging, fiksing, rydding, hagestell og husarbeid: Ting. Tar. Tid. Masse tid! Mye mer tid enn forventet.

I hvert fall for en ihugget tidsoptimist som meg, som helt oppriktig tror jeg kan rekke å lese en hel bok på en kveld, samtidig som jeg skal jogge, slappe av og rydde kjøkkenet.

Og den realiteten traff meg hardt da jeg sto med en gjerdestolpe i den ene hånda og en rull med nettinggjerde i den andre. Jeg har ingen anelse om hva jeg gjør eller om delene jeg har kjøpt i det hele tatt prater sammen.

Men det rare er, så fort man begynner, så får man til ting! Selv ting man aldri har gjort før, selv en fyr som meg! Ja vel, så tar det kanskje ørten kaffepauser og man må kanskje rive det opp og begynne på nytt et par veldig mange ganger, men det er jo sånn man lærer! Og jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men det er jo faktisk moro!

Når man står der og lurer på hva i all verden man holder på med, men så plutselig kommer opp med noe lurt og så funker det. Det er som å få rett svar på en vanskelig matteoppgave. Brått går matte fra å være hakket under klamydia til å passere sjokolade med god margin.

Og sånn hadde jeg det i dag. Selv om jeg på den tiden jeg hadde regnet med å få satt opp hele gjerdet, bare rakk å få opp ca. 3 av 75 meter. Men nå er jeg i gang! Den vanskeligste nøtta er knekt og i morgen er det på´n igjen. For nå har jeg forsert det vanskelige hjørnet og herfra og ut er det bare plankekjøring!

Sa tidsoptimisten.. 😉


Se så vakkert!
 


Den minste byggherren tilbake fra bhg for å inspisere fatterns ærbe.


Noen som ringte etter en handyman? 😉
 

/ Bare 72 meter igjen 🙂

* Følg Håndverkerhjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Handy og handy fru blom. LOL. Ligner noen jeg kjenner veldig godt det er her ja. (Les gubben min )
      Men lykke til 😉

    2. Den rullen ser mistenkelig lite ut som kompostpartiet som lillsnupp inspiserer. Pappahjerte-lurerier?😎😜

    3. optimism: rekke å lese en hel bok på en kveld, samtidig som skal jogge, slappe av og rydde kjøkkenet.
      realism: the gjerdestolpe dilemma
      conclusion: a blogg innlegg

    4. Høres ut som noe jeg kunne gjort det der… Starter i den troen at dette er enkelt og fort gjort… bare for og finne ut at det var det jammen ikke… men en herlig messtringsfølelse når man får det til allikevel da! Lykke til med de resterende 72 meterne!

    5. Haha! Godt observert! Neida, det er begge faktisk. Brukte en kompostbinge som port rundt hjørnet der jeg vet at vi kommer til å gå mye ut og inn, så har jeg skjøtet den med nettinggjerde som skal dekke resterende +/- 70 meter med thuja 😉
      /highfive

    6. Men HVORFOR?? 🙂 Har du fått for lite å gjøre på? dere malte jo nylig (kansje ikkje…) gjerdet? gå å mal en vegg så blir kona til glad 😉

    7. Fordi vi har en hund som er veldig glad i å hoppe gjennom hekken etter katter, eller løpe i vei etter andre hunder. Nå kan han (snart) løpe fritt i hagen så mye han vil 😀

    8. Hvis ikke det er beautyfilteret som har slått inn der, så er jeg seriøst misunnelig på huden din 😅😂

    9. Hahahaha! Nei sorry ass, det er skjønnhetsfilter all the way. Rakk ikke se på bildene før etterpå og da måtte jeg bare bruke det. Var kjempefornøyd med bildet inntil jeg innså at det var filteret som hadde slått til igjen, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg