Nå skal tommeltottene til pers!

Nå er jeg så utrolig spent, for i dag skal jeg faktisk bygge noe!

Cheerful carpenter looking at camera with tolls in six hands, white background

For Christina trenger en mann i sitt liv, jeg innser det. En som kan passe på og beskytte henne. En som kan være stor, sterk og tøff, slik ekte menn er. Og handy, slik ekte menn er. Problemet er bare at jeg er akkurat like handy som en brunsnegle. Og akkurat som en snegle, pleier jeg derfor å sleipe meg unna handymann-jobber.

Jeg sier jeg skal gjøre det, men så skjer det liksom aldri. Mye basert på egen erfaring egentlig, for jeg vet hvor dårlig jeg er på praktiske ting. Jeg har prøvd å sette sammen IKEA-skap og kjøkken, og endt opp med å bore hull midt på skapfronter, knekke plater og måtte legge inn nye bestillinger på ekstra deler.

Men samtidig så er jeg fattern nå, og det føles som fatterns ansvar å klare å fikse litt ting. Smelle opp en platting, skru sammen en utebod, bytte filter på alt og fikse gressklipperen med en sløv kniv. Altfor lenge har jeg løpt fra dette ansvaret, men i dag har jeg tenkt til å plukke opp hansken og utfordre mine 10 tommeltotter. For i dag skal jeg lage hagegjerde!

Vi har lenge snakket om det, vi har lenge vurdert det og hver gang Teo kaster seg gjennom hekken i frenetisk jakt etter katter, sier vi at må vi få opp et gjerde. Men jeg vet ikke opp eller ned på en gjerdestolpe og derfor har vi utsatt det. Hver dag siden vi flyttet hit for snart fire år siden. Men alt det tar slutt i dag, for her kommer fattern og han er handy til 1000!

Vel.. Jeg har i hvert fall satt av noen timer i dag til å sprade rundt i arbeidsbukse og flanell, jeg har kjøpt inn materialer og en liten slegge, så får vi se. Noe sier meg at vi ender opp med et gjerde som faller når første pinnsvin lener seg på det, og selvfølgelig at jeg skader meg i prosessen og ender opp med en brukket tommel. Men men, da er det jaggu godt jeg har 9 til å ta av 😉


 

/ Hilsen mann med hår på kassa

* Følg Handyhjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Vet du Peter, du er flink til mange ting, og din far er flink til mange ting. Dere er muligens ikke like flinke til de samme tingene… La opphavet få bygge gjerde, du kan koke kaffe, hente og holde, og pønske ut artige skriverier så alle vi leserene dine har noe å kose oss med 🙂 Så er alle fornøyde 😀

    2. Hah, godt tenkt! Men vi tenker at når de først er her nede, skal de så ofte som mulig få slippe å jobbe seg halvt ihjel. Noen ganger må de likevel frem med malekosten, men for det aller meste tenker vi at opphavet skal få spise Napoleonskake når de først legger turen til Larvik 😀 Men ja, jeg har absolutt vurdert det, haha! 😉

      Og takk for fine ord! :_)
      /highfive

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg