Endelig alenetid!

KA-DONK!

Klikk.

Bipp bipp.

VROOOM!

Jeg ser på klokken, den er 20.00. Begge barna sover og lyden jeg akkurat hørte var Christina som låste seg ut for å dra til en venninne.

– “ENDELIG ALENE! Muhahahaha, nå kan jeg gjøre hva jeg vil!”

Jeg skal lage meg mat og stjæle fra godteskapet til ungene og slenge meg på sofaen for å se en film. Jeg skal ta meg et bad, lese litt bok, jobbe, svare på mailer og legge meg tidlig. Verden ligger for mine føtter!

Young man sitting on the couch watching a football game on tv with arms up

Tenkte jeg.

Problemet er bare at jeg er så sinnssykt dårlig på alenetid! Hver eneste gang frua er ute av huset får jeg så utrolig store planer, men klarer aldri å gjennomføre en eneste av dem. Jeg løper bare fra ting til ting som en valp med en pølsesnabb i nesa. Ser 5 minutter på film, pauser for å sende en mail, tar en bit av brødskiva før jeg går på do, så er det tilbake på macen og da ryker oftest mye av kvelden på endeløs scrolling i totalt unyttig tullball.

Slik som i kveld. Jeg svinger innom VG for å se hva som skjer i verden. Boligpriser, vær, korrupsjon, Johaug, fotball ooog… Hey, George Clooney har fått tvillinger! Jøss, trodde han var 80 år nå. Ja ja, grattis til ham.

Så begynner jeg å tenke: Hmm… Hvem andre enn Clooney var med i Oceans Eleven igjen? Så må jeg google det og da ender jeg opp på IMDB eller Rotten Tomatoes, der jeg blir sittende å lese om en film jeg bryr meg fint lite om. Men nå er jeg allerede solgt og må selvfølgelig rett inn på youtube for å se trailer og høydepunkter fra filmen.

Men vent, var ikke Clooney sammen med Catherine Zeta Jones? Hun var pen, husker jeg. Mon tro hvor gammel hun er nå? Rett inn på Wikipedia for å sjekke og sånn går stort sett resten av kvelden. Og innen Christina kommer har alle de deilige, saftige timene med vakker alenetid blitt til et sammensurium av nettsøk, stress og brødskiver.

Så da jeg kom ned fra annenetasjen nå i kveld og så at kjøkkenet ser ut som etterlatenskapene etter en fest med 78 ville aper, ble jeg nesten litt glad. Bare å hive alle planer på dynga, skru på musikk og komme seg i ærbe. Adjøss film og nettsøk etter George Clooneys samlede verker, hallo snuskete asjetter og sjelefred.

Men hey: Kjøkkenet er jo skjulestedet til sjokoladen, så det løste seg jo fint 😉

George Clooney attends the 'Money Monster' photocall during the 69th annual Cannes Film Festival at the Palais des Festivals on May 12, 2016 in Cannes, France.

Er det bare jeg som har det sånn?

/ Hilsen stresset og alene (men rik på Clooney-kunnskap)

* Følg Clooney-hjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Hahaha, kjenner meg så sykt igjen! Ikke på det med alenetid, forløbig har jeg ikke barn. Men er akkurat likedan når det gjelder den googlingen! Her en dag når jeg ikke fikk sove (les kl.0200 på natten) endte jeg opp med å søke i nesten en tine på hotel cæsar og skuespillerne….. Jeg så kanskje programmet i 2005 men har ikke sett verken før eller siden. Det begynte med at jeg så på VG at noen hadde kjøpt skinnjakka (??) eller noe til en av skuespillerne. Og vipps måtte jeg finne ut hvor mange Eva hadde vært gift med, hva som skjedde med Victoria og hvem hun fra Andøya var osvosv. Bare et av mange eksempler haha. Særlig nå når jeg leser til eksamen er dette farlig. Hvor mange barn hadde nå Brangelina. Kan også sitte å snike på fb på kjentfolk som har barn osv. Herreminhatt. Bra vi er flere

    2. Bahahaha! Det der ER meg faktisk. Ikke så fryktelig lenge siden jeg brukte halve kvelden på å lese meg opp på stort sett hele besetningen fra Big Brother 2001. Er Anette og Rodney fortsatt sammen? Hvordan gikk det egentlig med han som vant? Og finnes det en nettside som har samlet alle de beste sitatene til Ramsey? Og vipps: Det var den kvelden 😉

      Hvis du sliter med denne type adferd, MÅ du forresten lese denne. Helt 100% magisk 😀 http://waitbutwhy.com/2013/10/why-procrastinators-procrastinate.html

    3. Hehe, kjenner meg absolutt igjen når det gjelder å søke etter info på nett! Skulle bare… skulle bare… en slags dominoeffekt som gjør at det ene fører til det andre og så videre 😉

    4. Tror ganske bestemt at det er Michael Douglas Zeta Jones er gift med asså😂
      Men skal ikke si det 100%😉

    5. Jaaa! Hadde noen timer midt på dagen i helga uten mann og barn. Skulle slappe godt av og bare gjøre meg-ting (da det er et par uker til termin). Endte med klesvask, oppvask, rydding og ja – ble nok noen brødskiver på meg å 😂

    6. Dette er livet mitt! Når typen er borte blir det både uviktige Google-søk og YouTube-søk i flere timer. Men så innser jeg at jeg faktisk koser meg fryktelig med det. Kanskje Wikitid ER kosetid?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg