Jeg har blitt avocadobonde!

Nå er det bare å sparke av seg skoene og vente på hjemmelaget guacamole 🙂

For i dag har jeg endelig tatt det store steget: Jeg har plantet min lille avocadostein i jord! Jeg kaller ham Avocadulf og jeg er uendelig stolt av ham. Ikke bare fordi han vokser og spirer som en superhelt, men også fordi Christina sine fortsatt tror det er påske og står på stedet hvil. Avocadulf derimot, har begynt å bygge i høyden!

Og som det usportslige konkurransemennesket jeg er, gjør jo det alt selvfølgelig rundt 3-4000 ganger bedre.


Go, lille plante, go!
 

For etter noen utrolig kjedelige uker der avocadosteinen oppførte seg mest som en gråstein, skjedde det plutselig ting – og siden da har det gått raskt! Og takket være en kommentar på Christinas blogg, innså jeg at det var på tide med et taktskifte. For Avocadulf var plassert på toppen av et laaangt glass og den stakkars spiren har lett etter bunn i ukesvis nå.

Og da vi våknet i dag, var det varmt og solrikt som i Mexico, og da innså jeg at det var på tide å ta forholdet vårt til det neste nivået. Så nå, mine damer og herrer, har jeg for første gang i verdenshistorien plantet noe selvskapt i jord. Med mindre vi teller karse fra barnehagen, der var jeg god. Siden da har jeg for det meste tatt livet av korianderplanter og druknet kaktuser i 30 år, men nå, NÅ, er jeg offisielt avocadobonde!


Muhahaha, Larviksk avocado skal ta over verden!
 

Jeg har riktignok lest at det kan ta rundt 10-15 år før man ser snurten av en frukt, noe som i seg selv er ganske usannsynlig, men det er bedre enn ingenting. Dessuten ligger Avocadoulf og jeg rundt halvannen måned foran Christina og vi har ikke tenkt til å gi oss nå.

Så da er det bare å slenge beina på bordet og begynne å glede seg! For dette lukter gullrekka og tacofredag med hjemmelaget guacamole!

… en gang i løpet av 2032 😉


 

/ Larvik + Avocado = Larvocado! (copyright)
(eller vent.. det navnet funker ikke)
(godt vi har 15 år på oss til å komme opp med noe bedre)
(#avocadomåsvare)

11 kommentarer
    1. Min avocadoplante nærmer seg halvmeteren i høyde, det har tatt et år-isj å komme seg dit vi er i dag 😀

    2. Må si meg mektig imponert jeg altså! Har da prøvd å spire et patreåtjue avocadosteiner men aldri kommet så langt at de har havnet i mold 🙂 Flink ass! 😉

    3. Ja, det er nesten litt avhengighetsskapende dette! Jeg har èn plante som er halvannen meter høy, og så har jeg 5-6 andre rundtom i huset i vinduskarmene. Men har ikke sett noe frukt enda… Eller blomster… Men så er den nok bare fire år eller noe, da 😉
      Anbefaler deg å plante et par til. Skader ikke å ha flere å spille på 🙂 Jeg har hatt et par som har dødd etter en stund, og det er veldig kjedelig dersom det er den eneste du har… Og er ikke mye mer arbeid. Du vanner dem bare samtidig..

    4. Godt tips! Skal vurdere å sette et par til. Har selvfølgelig klokkertro på den ene jeg har, men greit å ha noen i bakhånd 😉 Takk for tips!
      /highfive

    5. Neste gang du har Chili i hus, vips ut et par frø, legg de rett under jorda i ei krukke i vinduskarmen, Vipps, KUN etter 2-3 mnd kan du faktisk (OM du har passet på!) plukke dine EGEN Chili! Blir ChiliHjerte av sånt! 🙂 Kjempegøy!
      Her har vi gått for sterke skyts og plante frø fra en Habanero Chili! Anbefales ikkje å spise, men plant for gøy! Du kommer til å bli hekta! hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg