Kleint møte med naboen

Sååå… Det var jo flaut!

Jeg er egentlig en ganske tøff mann. Jeg vet at det kan være vanskelig å tro, men jeg er det. Ser på blodig kampsport uten å blunke, gråter ikke i begravelser, drikker melka rett fra kartongen. Men det er én ting jeg ikke takler: Rørende overraskelser på tv.

Det er mitt kryptonitt i livet, og så fort jeg ser noe som er bare på kanten av fint eller rørende, er jeg solgt. Det verste er auditions på talentkonkurranser.

Å se noen skjelve nervøst på scenen, for så å ta hele salen med storm, før alle bryter ut i trampeklapp, vill jubel og halleluja-stemning. Jeg kan prøve å kjempe imot så mye jeg vil, men da kommer tårene.

Spesielt hvis det er barn på scenen, selvfølgelig. Da kommer pappatårene frem og plutselig sitter jeg der med røde øyne, rennende nese og en strøm av rørte tårer. Og det burde jeg kanskje tenkt over før jeg tok med meg headset og telefon ut for å gå morgentur med Teo i dag.

En venn av meg hadde delt et klipp på facebook som jeg tenkte jeg skulle se, og hva tror du skjedde? En kjempesøt jente som leverte en opptreden som blåste hatten av meg. Og vipps: Grinetryne.

Og det hadde sikkert gått fint det altså, hadde det ikke vært for at akkurat i det videoen var over og ansiktet mitt var som et vått håndkle, kom plutselig en nabo kjørende forbi meg. Og stoppet. Og der sto jeg. I joggebuksa, rødsprengte øyne og en pose hundebajs i klypa.

Jeg prøvde å late som ingenting og snakket iherdig om været. Så meg litt rundt, unngikk øyekontakt og la i vei om været som om det skulle vært det største som har skjedd siden vannklosettet.

Jeg tenkte jeg kunne skylde på pollen (ikke at jeg er allergisk altså), men like brått som han kom, kjørte han videre. Han må ha enset at noe var galt. Hva i all verden han må ha trodd det feilet meg, vet jeg ikke. Subbe gråtende og gatelangs i joggebuksa kl. 10 om morgenen på en helt vanlig lørdag? Noe sier meg at vi får blomster på døra i dag 😉

Det er siste gang jeg ser på America´s got talent utenfor husets fire vegger i hvert fall 😀

/ God laurdag!
 

P.S. Her er klippet jeg så på forresten. OBS: Høy grinefaktor for lettrørte småbarnsforeldre 😉

 

18 kommentarer
    1. Man må være hjerteløs dersom man ikke gråter av golden buzzer. Jeg skulle vise guttungen min på (snart) 6 år dette klippet, og klarte ikke å holde igjen tårene.

    2. For et talent! Utrolig å både se og høre på henne 🙂 Kom nok noen tårer her også, ja.. 😛

    3. Den der var ikke enkel. Tårene kom nok her og, ikke sjangs å holde tilbake på en sånn opptreden 🙈

    4. Tenkte et sekund der “griner han for detta? Lettrørt type” også bare BOOM goldbuzzer og eg hylgrein😂😂😂😭

    5. Har nå sittet en lang stund og sett på golden buzzers på YouTube 👏🎉😭 Takk for tipset! Deilig med helg

    6. Såg denna första gången i förrgår… (är en sucker för alla dessa “got talent” program) Grät som ett barn på slutet 😛
      Något favorit Got talent – klipp?? 😉

    7. Her tenkte jeg virkelig at “Jeg griner jo aldri av sånt”, men å feil kan man ta.. 🙂 Tårene trillet non-stop her !

    8. Jeg gråter ikke av slikt. Så-feil-kan-man-ta. Lettrørt babymamma og ja, tårene sprutet av den lille jenta som fikk et velfortjent klask på gullknappen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg