Peter svarer leserne #1: Sjarmtrollet fra Bergen

Jeg tenkte jeg kunne starte en semi-fast spalte fremover, der jeg svarer dere lesere på spørsmål, kommentarer eller annet som fortjener oppmerksomhet.

Og dagens kommentar kommer fra et sjarmtroll som kaller seg “Off”. Han/hun skriver:

– “Du er patetisk og kommer alltid til å vær det, fy faen du er faen meg mer patetisk enn NRK 1 og de er faen patetisk. Og du synker lavere enn en elv full av dritt og piss. Seriøst slutt å blogg og få deg et liv. Patetiske faen :)”

trolling concept: man using a laptop with troll on the screen. Screen graphics are made up.

Jeg kunne selvfølgelig valgt å ta meg nær av dette, problemet er bare at jeg er nygift og lykkelig. Dessuten har jeg blogget aktivt i mange år. Slike kommentarer biter ikke på meg lenger.

Men vi er nok ikke så ulike som man skulle tro, vi to. Vi ønsker bare å uttrykke oss, vi ønsker å bli hørt. Bare at jeg lagde min egen blogg og har jobbet dag og natt med den siden slutten av 2012. Hver eneste dag, også julaften. Den har fulgt meg gjennom hele mitt liv som pappa, den har blitt min lidenskap, mitt levebrød, min hobby.

Sånn sett kan man si at med denne bloggen har jeg faktisk fått meg et liv. Et liv jeg bruker på å være en så god far som mulig (jeg vil si middels god+), samtidig som jeg kan underholde, motivere, engasjere og hjelpe tusenvis av mennesker der ute. I morgen skal jeg for eksempel poste et innlegg som potensielt kan redde mange(!) liv i sommer.

Ikke bare det, men bloggen min har jo faktisk også gitt deg en hobby. Er ikke det litt fint? For jeg vet jo at du har vært inne og lagt igjen tilsvarende sjarmerende kommentarer på andre innlegg tidligere. Under andre alias, selvfølgelig. Du er jo ikke dum tross alt, du vil bare bli hørt.

Så dette er min gave til deg: Jeg hører deg. Og nå som du har oppmerksomheten min, bruk den til noe fornuftig.

Du er jo helt innlysende et skarpt hode med kløktige observasjoner, så til neste gang: Kom gjerne med konstruktiv kritikk. Da blir kanskje bloggen mer fornøyelig enn en elv full av dritt og piss. For selv om du sier at denne bloggen er patetisk, så vet jeg at du leser den 😉

Happy businesswoman giving the thumbs-up sign of success and approval. Focus on the hand.
 

Og du? Bare vent til du får barn, du kommer til å være så glad for Nrk Super at du med glede ville betalt dobbel nrk-lisens.

/ Men takk for smilefjeset 🙂

P.S. Noe du lurer på? Sleng igjen en kommentar.

25 kommentarer
    1. Er så glad for at du tross elver av dritt og piss som renner inn i kommentarfeltet innimellom, greier å snu på flisa og svare på en så kløktig og varm måte.
      Jobben din ER viktig, og jeg gleder meg til hvert innlegg, både de humoristiske og lettbeinte -men også de med en alvorlig undertone og viktige budskap.
      Lenge siden jeg har kommentert her nå, men nå følte jeg det var på høy tid igjen da jeg nok en gang fikk inntrykk av at du er en helt sjukt knakende topp fyr!

    2. Wow! Den var drøy!!!
      (Første gang jeg kommenterer 😅) men ville bare si jeg synst du er helt rå 👌🏻 Stå på! Både du og kona din 😁👌🏻 Dere gjør hverdagen gøy 😁

    3. Oisann! Så lite hyggelig en kommentar det der var. Jeg er glad for at du tar tak i sånne uttalelser, for helt ærlig så blir jeg lei meg og bittelitt redd for hva slags verden sønnen min og andre små, snart store verdensborgere vokser opp i. Blir det akseptert å mobbe andre bak en skjerm fordi mamma eller pappa gjør det? Betyr stygge ord liksom mindre fordi de blir skrevet ned og lest, istedenfor sagt og hørt? Jeg håper at voksne nett-troll tenker seg om litt mer før de trykker enter. Det sårer, og sender ut feil budskap til de små, snart store verdensborgerne.

    4. Å herrlighet, hva folk får seg til å skrive! Heia pappahjerte med det fine hjerte! Fortsett å skriv du!🙏

    5. Så godt at ikke sånne kommentarer biter på deg 😉 Du er helt rå og skriver så mye bra – takk for alt du deler. Digger både deg og kona di. Nyt tiden som nygift ❤ ha en flott uke 😎

    6. Haha, håper det surmagede, feige og lett depressive nettrollet leser dette innlegget 😉
      Det som sjokkerer meg er ikke kommentarene enkelte får seg til å skrive, men heller det at de faktisk kommer på å gjøre det. Det må være slitsomt å bruke så mye tid og energi på å tenke på, være sur på og irritere seg over andre mennesker. Det at vedkommende faktisk bruker tid p å både lese og kommentere bloggen din er jo en hedersbetegnelse og et kompliment i seg selv 😉
      Forstår godt at du ikke lar deg affisere av slike kommentarer. De sier mer om personen som skriver dem enn mottakeren. Liker at du løfter slike kommentarer frem. Negative og hatske ytringer som ignoreres og ulmer i mørket er skummelt, og har en tendens til å være selvforsterkende. Det vil alltid være flere positive enn negative stemmer og handlinger, så så lenge folk som deg løfter de frem lar de seg automatisk bekjempe. Troll sprekker i sola vet du 😉

    7. Jeg slutter aldri å la meg fascinere av folk som bruker verdifull tid på ting de misliker. Liker svaret ditt! Liker det veldig.
      God sommer.

    8. hadde jeg skrevet det første meldingen der, og så fått det svaret tilbake så hadde jeg ristet og jamret inni meg mens mitt indre barn raste fordi min stolthet ble besudlet av en oppriktig melding tilbake av en dude som vet hva han tydeligvis snakker om og er empatisk tilbake – ahh…how can this dude write such a thing to me!? – men jeg tror da denne personen muligens ikke tenker så mye på det; da kommenteren er lite reflekterende per say, dermed muligens ikke refleksjon om svaret tilbake…men hun/han/det/alien fikk jo også et svar som ble lest av sikkert 74stk som akkurat leste dette innlegget eller hva nå the clickrate is on this stuff…og jeg nekter å lage mellomrom mellom tekstene mine fordi det er et fritt land på internett, inntil videre.
      they see pappahjerte rolølin, they be hatin…
      good luck pilgrim

    9. Haha! Elsker dette svaret 😀
      Det er så hardcore rebell å droppe linjeskift #thuglife. Skulle gjerne gjort det selv, men da hadde jeg fått en shitstorm, hehe 😉
      /highfive

    10. Tusen takk for det, Janne! 😀
      Ja nei bare fordi man er en anelse ufin på nett skal man jo ikke få svar, tross alt 😉 Håper “Off” kommer tilbake med noe mer nyansert kritikk i neste runde, hehe.

      / Mvh, Elv full av dritt og piss

    11. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor man gidder å komme tilbake gang på gang til en blogg man egentlig hater. Jeg liker ikke gammelost, derfor spiser jeg det ikke. Virker jo som en enkel løsning.. x-)

    12. Hehe! Min første tanke var at Off egentlig ikke mente det, siden han slang på et smilefjes. Kanskje han synes du er litt irriterende noen ganger, siden du skriver bra og har gifta deg og er positiv og alt mulig. Jeg tror han er god på bunnen, men denne gulpen måtte bare opp og ut. <3

    13. Vet du, det er ikke helt umulig. Jeg skjønner jo at denne bloggen kan bli for mye for noen iblant. Hadde jeg ikke hatt barn selv ville jeg helt sikkert fått spasmer av den selv, så vi får la tvilen komme tiltalte til gode og anta at Off bare hadde en litt midt-på-treet dag 😉

    14. Hei! Fantastisk svar!! Jeg er egentlig ingen bloggleser men akkurat din og frua di sin leser jeg hver dag! Å jeg sier bare DERE TO altså 😀 Fantastiske blogger!

    15. Lukter sjalusi lang vei av slike “innlegg” fra denne Off.Fortsett med det du gjør Peter, helt genialt mye bra innlegg

    16. Tusen takk for det, Cato! Ja jeg vet ikke helt hva som har fått Off til å gå bananer på keyboardet, men vi kan vel løselig anta at noen har stått opp på feil bein i hvert fall 😉
      /highfive!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg