1 cm åpning!

Endelig skjer det noe!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dyrking av avocadoplante har til nå vært en av de kjedeligste hobbyene i mitt liv. Kanskje ikke så rart, jeg er en utålmodig sjel og klarer f.eks ikke se mer enn 11 minutter av en fotballkamp før jeg begynner å kjede meg.

Så å nistirre på en avocadostein som ikke har rikket seg så mye som en smule på snart en måned, har vært utfordrende.

Men endelig, ENDELIG, har vi fått et gjennombrudd!! For jeg har tre steiner i vinduskarmen og to av dem står på stedet hvil. Rart egentlig, for det var de jeg hadde mest tro på i starten. De er store, runde, glatte og vakre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Slik som denne vakre.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Og denne vakre.
 

Men den stygge lille andungen derimot.. Den flekkete, bajsbrune og fæle som hele tiden har kastet skam over vinduskarmen – BOOM! Gjett hvem som plutselig har blitt en svane?!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så nå er det stooor glede i det pappahjertenske hjem. Ikke bare fordi det endelig er tegn til liv, men også fordi steinene til Christina viser akkurat like mye tegn til liv som helt vanlig gråstein. Og usportslig som jeg er, finner jeg selvfølgelig ekstra glede i det 😉

Så nå skal denne lille spiren bare heies videre til den virkelig slår rot og blir til Larviks største og flotteste avocadotre. Det blir kanskje ikke hjemmelaget guacamole med det aller første, men samma det: Det spires! 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heia lille Steinulf, pappa er så stolt av deg!
 

/ Hilsen familiens grønne fingre

* Følg Avocadohjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. 1 cm åpning !!!! WOW. Høres ut som det er fødsel på gang, og fra 1 cm åpning til det virkelig begynner å skje noe, kan ta laaaang tid. Men det kan jo gå fort også. Uansett, lykke til 😉

    2. Kjører en annen variant på avokadosteinen. Vaska den og la den i tørkepapir i en tett plastpose i en skuff, glem den noen uker og vips er det en spire deg å bare å plante i jorda så kommer det en fin plante 🙂

    3. Anbefaler deg å la den stå i vann så lenge at den har en del blader, før du planter den i jorda! 🙂 Min trivdes bra i vann, men når jeg planta den i jord vokste den lite en god stund. Bytta plassering til et mer solrikt sted og da gikk det heldigvis bra! 🙂 Lykke til!

    4. flott blogg du har 🙂
      Denne skal jeg følge med på .
      Ta gjerne en titt på min og les dagens innlegg Løvetannbarna.
      Ha en fortsatt fin Søndag
      Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg