Yo klippo el thuja!

Nå som solen endelig har kastet ut vinteren som en overstadig beruset gjest i baren, har vi plutselig fått ånden over oss her hjemme. Hageredskapene kommer frem, frua har begynt å gå løs på vinduene, og i dag var det endelig på tide for han far å angripe thujamuren som så altfor lenge har fått lov til å holde både sol og lys gissel.

 

 

Og jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men det er jo gøy! Fyre opp maskineriet og se den oransje kjeften jafse løs på forsvarsløse kvister som spruter i alle bauger og kanter. Og da har jeg ikke engang begynt å tenke på hvor mange bonuspoeng det akkumulerer 😉

Tradisjon tro, i år som i fjor og året før der, betyr hagesesongen også en annen ting: På tide å lære seg spansk! For hver sommer når solen titter frem, blir jeg inspirert til å lære meg å snakke slik Enrique Iglesias synger.

 


Una cerveza para mi mono, por favor.

 

Siden mams og paps har feriehus i Spania har det selvfølgelig et praktisk formål også, for det kommer godt med å faktisk kunne noen gloser når vaktmesteren ringer på døra, fremfor å fortelle ham i fullt alvor at poteten har forsvunnet (les: “Poteten er vekk”).

Så får vi se om det blir noe dreis over spansken i år (noe sier meg at jeg legger inn årene ved første antydning til høst), men det er egentlig ikke så farlig så lenge thujaen får seg en lærepenge 🙂

 

 

/ Somos tortugas!

* Følg Spanskehjerte på Facebook *

5 kommentarer
    1. En meget fornuftig herremann her på arbeidsplassen min, en sivilingeniør no less, kom med følgende bevingede ord med hensyn til tuja-hekk:
      “Når du skal plante tuja-hekk så er det meget viktig å bruke snor og målebånd slik at hver plante kan plantes på en snorrett linje med minimum 200 meters mellomrom”.
      Jeg er enig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg