Tidenes beste påskemorgen

Jeg trodde ikke voksne fikk sånt, men i dag startet dagen med en skikkelig overraskelse fra påskeharen!

 

Jeg våkner av barnehender som piller meg i øret.

Jeg titter på klokka, den er 06.30. Jeg hører unger, to av dem. Og Christina. Vi er visst i ferd med å stå opp. Å gud, hvorfor ble jeg sittende oppe til langt på natt?

Jeg tar mine første par blunk og det kjennes som sand under øyelokkene. Idiot. Denne dagen er ødelagt allerede før den starter.

– “Nei barn, nå tar vi en time til a”, sier jeg spøkefullt og panisk før jeg kaster meg ned igjen og ruller meg inn i dyna.

Så myk, så varm, så deilig.

Jeg blunker igjen.

Det var da merkelig.. Helt stille?

Og øynene.. de føles bra!

Jeg kunne seriøst stått opp nå allikevel.

Jeg skjønner ingenting, hvordan er det mulig?

Jeg ser på klokka.

Den er 09.30.

Christina, jeg elsker deg.

 

baby Easter bunny on spring green grass

 

Med vennlig hilsen,
Endelig uthvilt småbarnsfar

4 kommentarer
    1. Det er slik GODE koner er 🙂 Men du skal bare vite hvor magisk det er for oss koner å ha ei fredelig stund bare med ungene haha
      Ha en fortsatt herlig Påske med eller uten tidlige morninger 🙂
      Vibbedille 🙂

    2. Du fortjente det nok 🙂 Her har mannen sovet frem til lunsj hver dag, så han er nok litt heldig han og 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg