Peters lille pakkekrise

I hele dag har jeg gått rundt og følt meg som en råtten agurk, uten helt å skjønne hvorfor. For jeg er jo frisk og fin, jeg har drukket kaffe, solen stråler og livet smiler, så hvorfor føler jeg meg så ræva?

Men så kom jeg på det…

 

 

Vi skal jo på ferie i morgen. Over hele kalenderen min står det skrevet: HUSK Å PAKKE BAGEN!!

Og der var det. Pakking. Det aller, aller verste jeg vet. Planlegge hvilke klær man skal ha med, finne frem toalettsaker, pakke ned mobil-lader og alt man trenger. Ha akkurat nok av alt, men ikke for mye. Og med to små barn er det mye man trenger. Skift til ditt, skift til datt og gjerne et reserveskift bare sånn i tilfelle.

Kanskje en vogn? Egen reiseseng? Niste til kjøreturen, mat og drikke, ja også må vi fylle kjøleskapet FØR vi reiser, fordi det er stengt i flere dager når vi kommer tilbake. Ja, også må vi ha med mac, kamera, eksterndisk, headset og ladere til alt.

Også sengetøy, må vite. Laken, dynetrekk og putevar til alle. Kanskje ta med et par barnedyner til småttisene også. Så da må vi ha dynetrekk til det også.

Og klær. Gud så mye klær. Inneklær, uteklær, penklær, slækkeklær, joggeklær, båtklær og klær meg i hue og ræva. Og regntøy! Og hvis vi først skal ta med regntøy, kan vi like gjerne ta med støvler også.

Og det verste er at når man endelig har fått pakket og forflyttet halvparten av alt man eier ned i fullstappede bager, så er det ikke mange dager før det hele skal pakkes ut og tilbake igjen. Og det er, om mulig, enda verre.

Og derfor, kjære Peter, føler du deg som en brukt sokk i dag. Godt å vite hvorfor, men det hjelper jo egentlig ikke. For bagen pakker ikke seg selv, og på blikket til Christina vet jeg hva som venter hvis jeg venter med å pakke til 5 minutter før avreise. Et saftig spark i nøttene og en skulder så kald at den kan fryse lava til is.

 


Blir her litt, jeg..

 

/ Noen som har en pakkerobot til salgs? Send meg en PM. Asap.

* Følg Pakkehjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Føler med deg! Har akkurat vært igjennom pakkehelvetet, og gruer meg allerede til å pakke alt ned igjen og ikke minst ut når vi kommer hjem.
      Hvorfor holder man seg ikke bare hjemme?!
      God (pakke)påske!

    2. Haha! Jeg lever jo etter mottoet “De beste planer er avlyste planer”, men denne gangen har jeg faktisk lyst til å dra x-) Får bare bite i det sure eplet og pakke ferdig. Sukk.

    3. Vet du, det er faktisk det eneste som fungerer. Så må jeg stryke ut hvert punkt etter hvert ellers går det bare i surr. Gjør samme greia i butikken. Går rundt med liste og penn ellers blir det bare kaos 😀

    4. I know the feeling.. Vi er på besøk hos mine foreldre nå. Vi er 4 stk, og vi har med oss tre bager! For 5 dager! Til ungene pakker jeg minst ett skift til hver dag, for det kan jo skje uhell som krever fullstendig klesskift😆 Og når vi kommer oss hjem, så går som regel halvparten av klærne jeg pakket ned, tilbake i skuffene..😉
      God tur!😊

    5. Med 2 barn så vet eg akkurat hvordan du føler deg og det verste er i grunnen hotelltype ferie for da må du har så mye forskjellig liksom!
      Må fortelle noe kjapt! Vår første ferie med 2 barn var da Jr var 8 mnd og eldste var 6 år, me skulle til Libanon. Eg hadde liste på lista og eg så omtrent mannen med ljåen og holdt på å klikke!! DA kom mannen å sa:(EG er han fortsatt EVIG takknemlig!)”Du vet me skal til Libanon? Hjem til min familie?? Pakk Tannkoster og ta med lader og Pc, ingenting annet!”
      Hvorfor? eg stirret på han som om han var DUM!
      Alt koster KNAPPER og GLANSBILDER i forhold til et norsk feriebudsjett så alt kan kjøpes uten videre problem!
      Du kan si me reiste med de letteste koffertene EVER, men overvekta på hjemreisen trenger me ikkje snakke om…..
      Slik kan man jo ikkje praktisere her i Norge (innenlandsreiser) så du får dra deg selv ut av bagen hvis ikkje må du nok døpe om bloggen om til “TanteHjerte” ut i fra hva Christina kommer til å gjøre….
      Lykke til og ha en HERLIG Påske 🙂
      Vibbedille 🙂

    6. Hmm, hva med å la alle dubeditter ligge igjen hjemme? Gå tilbake i tide med brettspill, kortstokk, lek i snø/søle sammen med barna. Utfordrer deg til 1 uke uten elektroniske dubeditter, bare tid til konemor og barna. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg