Kake, kubikk og kaffeslaberas

 

Da vi for snart 4 år siden bestemte oss for å flytte fra midt i Oslogryta til landsbygda i Larvik, var jeg fast bestemt på å ikke miste kontakten med gutta. Jeg skulle være så flink til å komme på besøk og være med på ting at den fysiske avstanden ikke skulle by på store problemer..

Den planen gikk selvfølgelig rett i vasken. Viser seg at det er noe lenger til Oslo og tilbake enn først antatt i en travel hverdag.

Så utover det årlige julebordet, har det blitt veldig tynt. Synes vel også at hverdagen som småbarnsfattern får ta på seg litt av skylden for dette 😉

Derfor var det så fantastisk trivelig da jeg plutselig fikk melding fra en av gutta som ville komme nedover på kaffe og skitprat en dag! Han begynner i ny jobb i neste uke og hadde derfor noen dager å slå i hjel. Dessuten har han motorsykkel og trengte helt sikkert en god unnskyldning for å kjøre den så langt som mulig 😉

Så i dag har vi hatt et godt gammeldags kaffeslaberas!

 


Kaffe på termos og medbrakt niste på en egnet brygge i nærheten – Rutinert.

 


Alle koppene sto til oppvask, så måtte låne av ungene – urutinert 😉

 


Et stykke himmel servert i egen solvegg – good times 🙂

 


Og skitprat. Masse deilig skitprat 🙂

 

Det er så moro når man møter gamle kompiser man ikke har pratet med på evigheter, men innser at ingenting egentlig er forandret. Humoren er den samme, praten går like løst og fjasete som før. Det eneste som har forandret seg, er kanskje samtaletemaene. Der man før pratet om snowboard, kebab og damer, går det nå mer i barnebøker, oppdragelse og størrelsen på vaskerommet.

En annen ting som har forandret seg, er som sagt at han kjører motorsykkel. Det er tøft, det. Og mens han sto på gårdsplassen i sin ultrabarske motorsykkelbekledning på sin ultrabarske motorsykkel mens jeg sto i crocs og hvite tennissokker, kjente jeg plutselig at jeg fikk utrolig lyst på motorsykkel.

Tenk så kult!

… men bare ved tanken, kjente jeg brått det iskalde blikket til Christina som etset seg rett gjennom husveggen. Og det begynte å kile ubehagelig i familiejuvelene, som ofte er en god indikasjon på at noe er en dårlig idé 😉

 

 

/ Bedre med en bil i garasjen enn å sove der sjøl, si

* Følg Motorsykkelhjerte på Facebook *

5 kommentarer
    1. Haha😆😆 du får sagt det du😆Og det er jo såå sant også 😉😆
      Men lurer på hva det er med menn og motorsykkel altså 😉Min mann drømmer om det det og! Bare å glemme👎

    2. Her kjører vi begge to, jeg har kjørt siden jeg var 12 han kjørte opp i fjor etter mas fra meg;) Nå gleder vi oss til ungene blir så store at de kan være med på turer! Skjønner ikke hvorfor motorsykkel skal være en negativ ting;p finnes jo ikke noe deiligere enn den friske luften og friheten med å kjøre tohjuling 😍 *gleder seg til sesongstart*

    3. Ta lappen, kjøp sykkel og bli kvitt crocsene, eller bruk dem i garasjen.
      Her tok jeg lappen da de to eldste jentene var små. Stilte opp i kjøregården med ei jente på trehjulsykkel og ei jente på sykkel med støttehjul. Kjørerlæreren hadde bikkja løpende fritt ute. Perfekt opplæring. Siden har begge de to eldste vært med på turer. Også på bane. Kjørt runder med eldstemor bakpå på Anderstorp. En tur innom Liseberg på vei hjem og vi hadde en helt super langhelg sammen.
      Nå er de to eldste voksne. Men ei lita attpåklatt har kommet til. 7 år gammel og har allerede vokst ut av sin første skinndress. Håper på motorsykkelferie i år. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg