Drømmedag med barna

– Ha det, mamma!

Og vips så var vi tre. For i dag er Christina på kostholdkonferanse hele dagen og i den anledning er fattern alene med begge barna. Fra morgen til kveld. Det tror jeg faktisk ikke jeg har vært før, og derfor må vi selvfølgelig gjøre det meste ut av det. Så derfor: Kjør drømmedag!

 


Men først: Frokost.

 

Jeg har spurt barna hva de ønsker å gjøre, samt ført opp et par egne ønsker, så i dag blir det en herlig miks av ting. Vi startet med en laaang frokost og sjokolademelk, så blir det en runde med maling og plastelina nå, før vi tar en tur til lekeland! Der blir det selvfølgelig muligheter for både pølser og slush. Så bærer det hjemover for å lufte Teo mens vi stikker bort på byggeplassen for å se på de spennende gravemaskinene.

Så fiser vi av gårde til butikken for å kjøpe lørdagsgodteri (og “nissegrøt” i følge lillesnupp), før vi drar på oss kjøkkenforkler og snekrer hjemmelaget pizza. Og siden det er lørdag, tror jeg jaggu vi skal nyte maten i sofaen med en god film. Kanskje Frost?

Tro det eller ei, den filmen har vi faktisk ikke sett enda. Vi har prøvd et par ganger, men barna blir alltid rastløse og begynner å gjøre andre ting underveis. Problemet er bare at selv om de kanskje ikke er så gira, så har jeg jo jeg lyst til å se den, haha! Men etter en dag med lekeland, herjing, pizza og lørdagsgodteri, tenker jeg det blir poppis å synke ned i sofaen for å se om Anna og/eller Elsa blir lykkelig gift til slutt.

Uansett, en helt fantastisk dag venter. På tide å løpe ut og kapre den 🙂

 


Sjokomelk til frokost, da er det lørran 🙂

 


Starter bra.. 😉

 

P.S. Bildespesial kommer 🙂

/ Tjolahopp tjolahei – lua på snei!

* Følg Pizzahjerte på Facebook *

4 kommentarer
    1. Åååå.. eg digger bloggen. Så ærlig og uten filter. Just love it! Go superdad! Her har mangen mannfolk noe å lære! Gleder meg til å se kossen dagen har vert! Sikkert heilt strålende, med kanskje noen få hinder som det kan bli i en slik dag. Men har eg forstått deg riktig så tar du det med et smil og som en stk vellykket dag uansett utfall. Kos dere!!! <3

    2. Dere naila jo lekeland 🙂 Koselig å bumpe på dere i dag. Håper pizza`n,godisen og at frost filmen står til forventningene (innmari sjokkert over at dere ikke har sett den,for her kan vi den HELT utenatt,men nå har jeg 3 prinsesser da :p )

    3. Hehe, takk for det. Kjempehyggelig å hilse på 🙂 Mistet ungene i prosessen, men skitt au.
      Ble ikke Frost i dag heller gitt, kanskje neste helg. Eventuelt får vi sende barna til barnevakten en kveld, så vi får sett litt film her, haha!
      /highfive!

    4. Tuuuusen takk for det, Sunniva! Så utrolig hyggelig å høre 🙂 🙂
      Ah, denne kommentaren skal jeg lagre og komme tilbake til på en regnværsdag. Direkte vitamininnsprøytning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg