For 5 år siden i dag

Jeg tar meg selv i å elske den minner-funksjonen på facebook. I hvert fall på dager som dette, på en helt vanlig mandag mens man egentlig er godt innsyltet i sin egen hverdag. Da er det moro å plutselig få et uventet tilbakeblikk fra hvordan ting var før.

Dagens minne går 5 år tilbake. Til da man plutselig var gått fra ungkar til fattern og ikke visste opp eller ned på en bleie. Da jeg fortsatt trodde jeg var kul som hatet barn, men brått innså hvilken idiot jeg hadde vært i alle disse år.

For det tok meg ikke mange sekunder fra jeg møtte den lille pluttisen for aller første gang, til jeg var nyforelsket og frelst. Brått fikk pipa en annen lyd og jeg skjønte at jeg hadde en hel del med ord jeg måtte svelge.

Jeg trodde det skulle sitte langt inne, for det er jo litt flaut å innrømme at man har tatt feil og levd på falske sannheter i mange år, men egentlig føltes det bare godt. Godt å vite at man var på vei inn i noe nytt og fantastisk. Skremmende og kjempeskummelt, men likevel fantastisk.

Og det var for 5 år siden i dag. 5 år siden det gamle livet tok slutt og det nye tok over. Når det for alvor begynte å gå opp for meg. En liten fjomp i et blått teppe, et stellebord og en forfjamset Peter. Den skrekkblandede fryden av å bli fattern for første gang og erkjennelsen av at ingenting kan være større.

 


(status feb. 2012)

 

/ Baby-plutten <3

* Følg Puddinghjerte på Facebook *

 

4 kommentarer
    1. Bursdag i dag? Var jo nylig feiring? Går jeg i spinn?? Joda, var litt sånn jeg å,.. eller skulle allefall ikke ha egne..Men nå har jeg en som nylig ble 12, i stemmeskifte, bartefjon,.. Og ei på 9 som har fått hormonhumør. Da har du snart en skolegutt,..å da går tiden raskt. Helt ute av saken ,… men har du trukket mobilvinner? (Mobil og vaskemaskin ødelagt, så LITT frustrert) ..

    2. Haha, nei altså det er ikke bursdag i dag, men 5 år siden bildet ble tatt 😀 Sorry, sikkert knotete formulert av meg. Han hadde bursdag for ca. to uker siden ja, hehe.

      Mobilvinner er trukket nå i kveld og innlegg postes om få minutter! 🙂

    3. Jeg lurer på hva dere bloggere tenker om å eksponere barna på bloggene deres? Jeg så Åsted Norge i kveld, og jeg blir skremt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg