Hva skal gutten i boka hete?

Kjære leser: Nå trenger jeg din hjelp.

For som jeg skrev i går, så er jeg endelig godt i gang med barneboka mi. Jeg har hele historien fra A til Å klart for meg i hodet. De store linjene er på plass og det begynner virkelig å lukte fugl. Men selv om jeg er godt i gang, er det enda langt igjen.

Jeg har fått på plass skjelettet, men mangler stort sett alt annet. Og det er her jeg tenker at du kommer inn 🙂

 

 

For jeg har hele tiden ønsket å skrive denne boken sammen med dere, der jeg gjør det meste av jobben, så fyller dere inn der det er plass for litt moro. Det kan være ting som fargen på et hus, valg av kjæledyr, eller som i kveld: Bestemme navnet til en karakter i boka. Derfor utlyser jeg en helt spesiell navnekonkurranse! 🙂

Skriv ned så mange navneforslag du vil i kommentarfeltet (ev. facebook, mail, brevdue etc) på en gutt du føler matcher kriteriene under. Det kan være hva som helst og jeg blir overlykkelig for alle forslag. Ingenting er for vanlig, kjedelig, teit eller rart.

Vinnerbidraget vil foruten heder og ære, kapre navnet på en viktig person i boka. Vinneren selv får selvfølgelig en signert spesialutgave av boka OG invitasjon til boklanseringsfesten når vi kommer så langt 🙂

Men nok om det: Kjør konkurranse! OBS: Husk e-post, slik at jeg får kontaktet deg 🙂

Jeg ser for meg at han er litt som dette:

  • 4-6 år gammel.
  • Litt mørk i luggen.
  • Glad i lego, plastelina og ballspill.
  • Veldig glad i prompehumor.
  • Vil bli ninja, sjørøver eller brannmann når han blir stor.
  • Favorittfarge: Blå.
  • Livrett: Is med sjokoladesaus.

 


Mine skisser 🙂

 


Ørlitegranne proffere illustrasjon 😉

 


Sånn cirka hva slags type vi ser for oss 🙂

 

/ LYKKE TIL! 🙂

* Følg Barnebokhjerte på Facebook *

P.S. Boka er ikke basert på vår egen 5-åring (men som gutter flest har de en del likhetstrekk, red. anm.)

444 kommentarer

Siste innlegg