Barneboka sendt til trykk!

Jeg er så utrolig stolt! For i dag tidlig fikk jeg den beste mailen jeg har fått på lenge: Boka er på vei i trykken.

Jeg har nemlig oversatt/gjendiktet min aller første barnebok! 🙂

 

 

Boken er egentlig to bøker av John Fardell, slått sammen til én heftig samlebok. Bøkene er noe av det aller beste jeg har lest, og da jeg ble spurt om jeg ville prøve meg på å oversette dem til norsk, ble jeg både livredd, ydmyk, beæret og supergira. Og nå er bøkene endelig godkjent og sendt til trykk!

Selv om all ære selvfølgelig skal tilskrives den meget geniale John Fardell, som må ha et kreativt univers på størrelse med to vanlige universer, må det være lov å hoppe i taket for en ydmyk oversetter også. “Min” aller første barnebok og jeg er så fryktelig stolt!

Boka kommer fra trykken i begynnelsen av mars og da blir det selvfølgelig konkurranse og utlodning her på bloggen, men inntil da: Her er en liten smakebit 🙂

 

 

 

 


… fortsettelse følger i mars 😉

 

/ Hipp hurra, jeg er så stolt i da´ 🙂

* Følg Barnebokhjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Fantastisk, denne skal jeg kjøpe i gave til barnehagen jeg jobber i, barna kommer til å elske den, hører barnelatteren allerede!

    2. Ojojoj!!! Så kult! Jeg regner med at denne blir innkjøp på biblioteket mitt – gleder meg til å lese den!!! Nydelige illustrasjoner også – dette blir nok en liten klassikerperle tenker jeg! :o)

    3. Så morsomt! Og gratulerer 😀 gleder meg til å lese den i barnehagen og for lille knerten min 🙂

    4. Haha, ja det er jo en kjempeidé! 🙂
      Gikk for “Jørgen” fordi jeg synes det er et kjempefint navn og ønsket å få på plass den erkenorske Ø-en i oversettelsen 😉
      /highfive

    5. Tusen takk for det! Boka er knallbra, i hvert fall den engelske originalen, så her er det bare å glede seg til mange fine lesestunder med småttisene 🙂

    6. Ååh, håper de liker den! Er utrolig sære og helt fantastiske bøker, så håper oversettelsen har klart å bringe sjarmen videre på best mulig vis 🙂

    7. Hadde vært utrolig kult om boka kom på biblioteket!! 🙂 Jeg synes absolutt bøkene fortjener klassikerstatus! Den engelske originalen i hvert fall, den norske oversettelsen er jeg litt for inhabil til å uttale meg om, hehe 😉

    8. Hva er oddsen?? For en drøy uke siden sendte jeg inn et manus til forlag på en barnebok jeg gjerne vil ha utgitt, og hovedpersonen heter Jørgen! Det er jo ikke akkurat et mainstream navn lenger :p
      Uansett, jeg ser frem til å lese om “din” Jørgen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg