Vi som elsker sjokoladepålegg

Da jeg var ute med Teo på kvisten i dag, innså jeg raskt at det er en sånn dag da man må ha på seg skøyter for å bevege seg utendørs. Men inne er det varmt, lunt og fullt av folk i pysj. Perfekt, innedag it is!

Og på en dag som denne kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn å mekke litt godsaker sammen med barna på kjøkkenet. Ikke bare får man aktivisert de små apekattene, men man får også brent av masse tid og ender opp med noe godt på fjøla.

Og i dag kjenner jeg at det er bare én ting som gjelder: Sjokolade. Jeg vet ikke hvorfor, men den siste uka har jeg nemlig vært så inn i hampesvarten fysen! Hver dag går jeg rundt som en sulten løve og leter etter forsvarsløse sjokoladebiter som ligger og gjemmer seg.

Så da passer det ekstra bra å dempe det verste godtesuget med et sukkerfritt og superdigg alternativ, nemlig hjemmelaget sjokoladepålegg 🙂

 

 

Jeg må innrømme at jeg i fysne stunder er ganske svak for nugatti, men det er jo ikke akkurat lavt på sukker, så da er det jo fint at man kan lage et sukkerfritt alternativ når man får ånden over seg. Det er gøy å lage, enkelt er det også, også smaker det helt faaantastisk!

Kan spises som pålegg på skiva, rullet inn i en pannekake eller kanskje best av alt: Rett fra slikkepotten 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Rart hvor hjelpsomme barn blir så snart det står godsaker på menyen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Å du hellige Olav – nå snakker vi sjokkispålegg!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
På skiva, på lompe eller rett fra slikkepotten 😉

 

Oppskrift? Klabert! Sjå her:

–> Slik lager du hjemmelaget sjokoladepålegg!

 

/ Ha en makaløst fin lørdag!

11 kommentarer
    1. Du er absolutt ikke alene. Jeg kan fint spise både en og to og tre spiseskjeer med nugatti. Og ja… det skal være en gigantisk topp med nugatti på skjeen, gjerne så mye at det akkurat når inn i gapet 😂😉

    2. Nugatti er en ting jeg seriøst IKKE kan ha i huset. Jeg mener det. Har jeg en boks nugatti innenfor døra spiser jeg ikke annet på brødskiva enn det til boksen er tom. Ingenting annet. Men jeg lurer på om jeg ikke skal gi den oppskrifta di en sjanse altså – den er i det minste adskillig sunnere! Mmmm…

    3. Så koslig 🙂 Har hørt at cravings på sjokolade kan være ett tegn på jernmangel, kanskje derfor?

    4. … og hvis du kun ser på sukkerinnholdet i dadelsjokoladepålegg vs sukkerinnholdet i vanlig kjøpenugatti, så inneholder begge 63%sukker…
      Til daddelens forsvar så inneholder den litt næring som er godt for kroppen også 😉

    5. Haha, godt poeng. Men det er vel en forskjell på daddel og raffinert sukker ja. Og man kan også droppe daddel og gå utelukkende for stevia eller kutte ned på daddelmengden som man vil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg