Min lille lesehest

Jeg står på kjøkkenet og lager frokost til familien. Kutter bananer, deler agurk og fordeler mandler i små hauger. Kaffen er klar og snart er det frokost for alle penga.

Da hører jeg en pipete liten lyd fra rett bak ovnen et sted. Jeg tar en pause i kuttingen og hører at det er en stemme. En tynn liten jentestemme. Jeg snur meg for å se og kjenner umiddelbart at hjertet smelter som smør i sommersola.

For der sitter lillesnupp på sin lille krakk og leser. Lever seg inn i teksten og storkoser seg med en god bok før frokost. Ikke at hun faktisk kan lese, men det er ikke så farlig. Hun husker hver side og vet når hun skal le.

Hvem trenger vel ord når man bare vil kose seg med en liten lesestund på kjøkkenet en tidlig torsdag morgen 🙂

 


“Hvor er smokken??” (favorittboka)

 


“Plottet er så som så, men babyen gjør en kjempeprestasjon i hovedrollen” (lillesnupp, 2017)

 

/ Min lille lesehest 🙂

* Følg Bokhjerte på Facebook *

8 kommentarer

Siste innlegg