Tjena Stockholm!

Da klokken ringte kl. 04.30 i dag tidlig, føltes denne turen som en veldig dårlig idé. Men akkurat nå, her jeg ligger på hotellrommet og tar en liten pust i bakken mellom museumsbesøk og brune kneiper, føles det som en fantastisk idé!

 

 

For fattern fylte 70 år på nyttårsaften, og gaven fra oss barna var en booket, bestilt og betalt reise til Stockholm. Fattern bodde nemlig en periode i Stockholm for noen år siden, og har snakket mange ganger om at han kunne tenkt seg å reise tilbake for å guide oss rundt. Så da ble det sånn, og nå er vi her 🙂

Bare mamma, pappa og oss fire barna. Ingen inngifte, ingen barnebarn, bare den gamle bjørnestammen, akkurat som i gamledager. Og vi koser oss glugg!

Selv om vi barna booket turen, har vi latt programmet stå åpent for pappa å fikse. Så i snart en måned har han planlagt, orget og kost seg, hvilket selvfølgelig har ført til et omfattende opplegg mye moro. Så langt har vi vært på to museer, besøkt noen gamle kneiper, gått i rare gater og sett så mye av Stockholm som overhodet mulig på en lang dag.

Og enda skal vi ut for å spise middag og se enda et par ting og tang før kvelden kommer snikende på. Og det kan den brått finne på å gjøre ganske tidlig, når dagen startet midt på natten og skrittelleren allerede viser 29156 skritt 😉

 


Hekla blomster, anyone?

 


Hele gjengen på vift 🙂

 

/ Ha en makaløs lørdag! (flere bilder kommer i senere)

P.S. Shoutout til frua som er hjemme med to syke barn og to syke barnevakter. Jeg har det ikke noe gøy, jeg lover. Typ 😉

* Følg Söta bror-hjerte på Facebook *

9 kommentarer
    1. Sikkert ikke så værst å komme seg bort en tur selv om samvittigheten for å etterlate de syke ikke er den beste 🙂 Her må jeg klare meg med utflukter lokalt enn så lenge..

    2. kose dere masse 😀 Stockholm er bare en HELT fantastisk by, jeg og mamma pleier å reise dit hvert år 😀 Hvor i stockholm bor dere?

    3. Kom gjerne med tips til ting å se her i Stockholm! Har nettopp flyttet hit og det hadde ikke vært så dum med en aldri så liten guide 😀
      Håper dere har hatt en fin helg og kost dere! 🙂

    4. Var bare på en rask dagstur, men rakk å få med oss et par godbiter. Selv liker jeg nesten best å bare trave rundt i gatene, se på livet, prøve ulike kafeer og kneiper og bare prate skit 🙂 Men vi var innom Vasamusset og det var absolutt verdt et besøk! Tror kanskje jeg likte best å spankulere rundt på hippe Söder og se på folket 🙂 Neste gang vil jeg sjekke ut “Fotografiske” som jeg absolutt vil sette opp som en mulig anbefaling uten engang å ha vært der 😉

    5. Enig, Stockholm er helt rått! Bare vært der tre ganger, men liker atmosfæren så utrolig godt. Også veldig moro å kjenne hvordan klientell, atmosfære og stil endrer seg totalt fra bydel til bydel. Vi bodde på et lite hotell (Lord Nelsen) i Gamle stan. Fint utgangspunkt for vandringer i histen og pisten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg