Jammen, så sov da

En vakker dag kommer jeg til å savne alt dette. Jeg vet det. Fra roen i rommet, til lyden av deg. Når nesa går i sakte harmoni med månen, og den kjølige luften seiler langsomt gjennom rommet som fløyel. Når alt vi har er meg og deg, her, akkurat nå. Ingenting annet i hele verden. Bare det vakreste jeg vet, og meg, din pappa.

Oss to i et rom og du er halvparten av alt som betyr noe. Og kroppen fylles av lykke bare jeg tenker på dere. Savner dere bare jeg går ut døra og drømmer om helt vanlige hverdager. Jeg vil ha flere. Alltid. For livet her og nå er rett og slett perfekt.

En vakker dag kommer jeg til å savne alt dette. Jeg vet det. Bare ikke akkurat nå, for akkurat nå er det akkurat nå som gjelder. Her vi sitter på sengekanten, bare du og meg. En forvirret boble av lykke og frustrasjon over tiden som renner av gårde og går så uendelig sakte.

For jeg lover å se tilbake på alt dette og savne det for alt i verden, men da må det vel for faen være mulig å sovne snart.

 

 

* Følg Sovehjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Datra i huset hadd en periode , fra ho va litt over to år – da ho våkna etter ca 1,5 times søvn og va selvfølgelig lys våken. Ho holdt det gjerne gåanes i tre- fire tima og mora va rimelig lei av å tilbring store dela av kvelden i ei barneseng på loftet…Ho e no bidd 14 og eg savn det fremdeles IKKE 😂😂

    2. Dette her er også det kveldene her består av, bortsett fra at her har jeg og junior byttet plass i dobbeltsenga og jeg sover på sofaen på 3. uka… 😳😂

    3. Her sovner de heldigvis raskt. Men minsten på 4 år sliter med noen syke smerter i bena som han våkner jevnt og trutt av. Sover og hylgriner gjennom natta. Slik går kveldene her. Det er frustrerende det.. :/ Så hva om de sovner sent? Så hva om du blir sittende og vente på at de sovner? I det minste sovner de uten utmatgelse av gråting pga smerter som en ikke kan gjøre noe særlig med..
      Ja jeg skjønner frustrasjonen din. Been there. Done that. Du får begynne å ta med deg noe klesvask som må brettes og stå på gangen mens du venter på at barnet skal sovne. Event sette deg med ipaden i gangen og gradvis trekke deg bort. Verdt et forsøk 😉
      Lykke til.

    4. Lady: hvorfor har han så store smerter som man ikke kan gjøre noe med…? Det hørtes så fælt ut at en liten gutt skal ha det sånn? 😢

    5. Jeg har i hvertfall aldri hørt om en lege som lar små barn gå med så store smerter uten å behandle det.

    6. Må le litt, for akkurat den siste setningen din er så kjent :p
      Mannen har lagt seg på gjesterommet, jeg sitter i stua og gynger på (enda) en kolikkbaby og gjett hvor 2-åringen er? I dobbeltsengen vår, LYS våken! :p

    7. Lady: Voksesmerter?? Har du prøvd å gi en paracet? Det har funka på sønnen min på snart 5 år i alle fall.

    8. En gang da barnet min var 1-2 kom jeg over teksten under. Ord som jeg fortsatt tenker på når barnet, nå 7, fortsatt sliter med å sovne og fortsatt våkner om natten <3

      "Kan du klare - midt i trettheten - å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillhet når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen.
      Aldri noensinne vil du være så ettertraktet, så totalt elsket, så absolutt nødvendig for noen. Det kommer netter senere i livet, da du vil savne nærheten sårt.
      Når store barn vrir seg utålmodig bort fra din kjærtegnende hånd og ikke lenger vil ha godnattkos. Når tenåringen er ute om natten og du er fra deg av engstelse. Når redet er tomt for barn og du plutselig kjenner at egentlig gikk de altfor fort, gullårene. Så jobb litt med deg selv nå. Kjenn at nattestundene med barnet også er gode - hvis du klarer..."
      Gro Nylander

    9. Fikk vi noen gang vite hvem som vant fotoavstemningen til deg og Steffen siste dere var utpå og fotograferte?:)

    10. HAHA! Words my friend! Spikeren på hodet det der. Den gullpennen altså, som jeg vet du ønsket deg, den er nesten for dårlig til dette innlegget her. Tror samtlige foreldre kan signere disse velskrevne ordene altså! Latterlig bra<3

    11. Brukt 2 timer på å få storesøster til å sovne i dag…
      takk for at du minnet meg på at jeg faktisk konmer til å savne det en dag

    12. Kan anbefale boken “Go the f**k to sleep” av Adam Mansbach. Herlige bilder og lett gjenkjennelige tanker for alle småbarnsforeldre der ute! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg